Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Επίκαιρα Ένα Λιμενικό Τμήμα για 75 χλμ ακτογραμμή!

Ένα Λιμενικό Τμήμα για 75 χλμ ακτογραμμή!

0
limeniko avdira
 

Από Υπολιμεναρχείο Λάγος σε Λιμενικό Τμήμα Λάγος. Δημοσιεύτηκε ο πίνακας με τη νέα διάρθρωση Λιμενικών Αρχών και Φυλακίων στην ΑΜΘ

 

Καταργούνται οι Λιμενικοί Σταθμοί Αβδήρων – Φαναρίου Τίθεται θέμα ασφάλειας της ακτογραμμής…Τι λένε οι άνθρωποι του λιμανιού

 
 
Αναβάθμιση περίμεναν …υποβάθμιση τους έρχεται στο Υπολιμεναχείο Λάγος!
Ο Πίνακας με τη νέα διάρθρωση Λιμενικών Αρχών και Φυλακίων του υπ. Εμπορικής Ναυτιλίας που δημοσιεύτηκε στις 10/1/2014 στην ιστοσελίδα του υπουργείου (www.hcg.gr) το αναφέρει ως Λιμενικό Τμήμα ενώ δεν αναφέρει πουθενά τους Λιμενικούς Σταθμούς Αβδήρων και Φαναρίου, γεγονός που σηματοδοτεί την κατάργησή τους
 
Πίνακας με τη νέα διάρθρωση Λιμενικών Αρχών και Φυλακίων στην ΑΜΘ
Σύμφωνα με τον πίνακα η Περιφερειακή Διοίκηση Λιμενικών Σταθμών (ΠΕΔΙΛΣ) Μακεδονίας – Θράκης έχει έδρα την Καβάλα. Σ’ ότι αφορά το Υπολιμεναρχείο Λάγος αναφέρεται ως Λιμενικό Τμήμα Λάγος ,ενώ δεν γίνεται καθόλου μνεία για τους Λιμενικούς σταθμούς Αβδήρων και Φαναρίου αλλά γι αυτούς της Μαρώνειας και της Μάκρης που όμως υποβαθμίζονται σε Λιμενικά Φυλάκια. Συγκεκριμένα όλη η ακτογραμμή της ΑΜΘ θα εποπτεύεται από τις εξής λιμενικές αρχές:
Α/Α
ΛΙΜΕΝΙΚΗ ΑΡΧΗ
ΥΠΑΓΟΜΕΝΕΣ ΛΙΜΕΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ
1.
Κ.Λ. Αλεξανδρούπολης
Α΄ Λιμενικό Τμήμα Σαμοθράκης
Β΄ Λιμενικό Τμήμα Πόρτο- Λάγος
Λ/Φ Μαρώνειας
Λ/Φ Μάκρης
2.
Κ.Λ. Καβάλας
Α΄ Λιμενικό Τμήμα Θάσου
Β΄ Λιμενικό Τμήμα Κεραμωτής
Λ/Φ Ελευθερών
Να σημειώσουμε ότι το νέο οργανόγραμμα είναι στα πλαίσια της αναδιάρθρωση των λιμενικών αρχών που εκπονεί το υπουργείο μΝαυτιλίας και η οριστικοποίηση του προτεινόμενου σχεδίου με Κοινή υπουργική απόφαση και των υπουργών Οικονομικών και Διοικητικής μεταρρύθμισης.
 
Δεν εισακούστηκαν οι αρχές…
Ως σοβαρό πλήγμα για την οικονομία του νομού στο σκέλος που αφορά τις επιπτώσεις στην δραστηριότητα του λιμανιού του Λάγος αλλά και για την ασφάλεια ως προς τον περιορισμό των ελέγχων και της εποπτείας της ακτογραμμής του νομού, που επισύρει η υποβάθμιση του Υπολιμεναρχείου Λάγος και η κατάργηση των Λιμενικών Σταθμών των Αβδήρων, εκλαμβάνεται η υποβάθμιση από σύσσωμη την θρησκευτική και πολιτική ηγεσία του νομού μας και ήδη έχουν απευθυνθεί με επιστολές διαμαρτυρίας προς το υπουργό Ναυτιλίας κ. Βαρβιτσιώτη ο Μητροπολίτης Ξάνθης, ο δήμαρχος Αβδήρων που συνυπογράφει με το δήμαρχο Μαρωνείας – Σαππών και του περιφερειάρχη Άρη Γιαννακίδη ενώ παρεμβάσεις έχουν κάνει οι βουλευτές του νομού, χωρίς όμως να καταφέρουν κάτι μέχρι στιγμής.
Να σημειώσουμε ότι στις επιστολές και στις παρεμβάσεις τους τονίζεται η σπουδαιότητα του έργου του Υπολιμεναρχείου που επιτελεί τεράστιο έργο στον τομέα της ασφάλειας και της εξυπηρέτησης των πολιτών και ότι μια υποβάθμιση του θα επιφέρει ταυτόχρονα μείωση του προσωπικού, άρα και περιορισμό των υπηρεσιακών δυνατοτήτων του με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια των χώρων αρμοδιότητας του.
 
Τίθεται θέμα ασφάλειας της ακτογραμμής…
Όπως αναφέρει στο «Ε» ο εκπρόσωπος της Ένωσης Προσωπικού Λιμενικών Θράκης κ. Σπύρος Τσίμπλας: «Θεωρώ ότι η τεράστια ακτογραμμή ευθύνης του Υπολιμεναρχείου δεν είναι δυνατόν να εποπτεύεται από ένα Λιμενικό Τμήμα. Έχουμε πολλά περιστατικά διάσωσης γεγονός που σημαίνει ότι θα τεθεί θέμα ασφάλειας της παραλιακής ζώνη σε μια περιοχή κτιριακή με δεδομένο και το πρόβλημα της λαθρομετανάστευσης. που έχει η περιοχή».
Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουν κοινοποιηθεί στο υπουργό από το Υπολιμεναρχείο Λάγος μέχρι σήμερα έχουν αντιμετωπιστεί επιτυχώς στην περιοχή ευθύνης του Υπολιμεναρχείου διακόσια (200) περιστατικά έρευνας και διάσωσης.
Πέραν των αρμοδιοτήτων της καθαυτής φύλαξης της περιοχής το Υπολιμεναρχείο Λάγους εξασφαλίζει την εύρυθμη και ασφαλή λειτουργία του χαρακτηρισθέντος ως εθνικής σημασίας λιμένα του Πόρτο Λάγος, στον οποίο καταπλέουν τόσο εμπορικά όσο και αλιευτικά σκάφη. Αξίζει να σημειωθεί πως τα αλιευτικά σκάφη(μικρά, νηολογημένα και επαγγελματικά) φτάνουν τις 3.500 χιλιάδες, ενώ τα δυο(2) τελευταία χρόνια κατέπλευσαν στον λιμένα Λάγους συνολικά 164 πλοία εμπορικών δραστηριοτήτων(διακίνηση εμπορευμάτων και καυσίμων).
Όσον αφορά την οικονομική διαχείριση του Υπολιμεναρχείου, αυτή τη στιγμή εξυπηρετεί 1654 ασφαλισμένους του Οίκου Ναύτη διαχειριζόμενο κατά το έτος 2012 το ποσόν των 198.000 Ευρώ και το τρέχον έτος έως και σήμερα το ποσόν των 162.000 Ευρώ. Παράλληλα κατά το τρέχον έτος έως και σήμερα τα έσοδα του Ελληνικού Δημοσίου από καταγεγραμμένες παραβάσεις ανέρχονται σε 86.800 Ευρώ, τη στιγμή που τα λειτουργικά του έξοδα περιορίζονται σε 9.052 Ευρώ ετησίως
Επίσης ελέγχει μια ακτογραμμή 75 χλμ. εκ της τα 40 χλμ υπάγονται σε προστατευόμενες περιβαλλοντικά ζώνες (“Natura” – “Ramsar” – “Εθνικό Πάρκο της Αριθ. 44549/2008 Κ.Υ.Α.” ) που χρήζουν αυστηρότερης και ιδιαίτερης επιτήρησης.
Υπάρχουν μεγάλα παραλιακά τμήματα αρχαιολογικού ενδιαφέροντος, ιδιαίτερα στην περιοχή των Αβδήρων, όπου βρίσκεται και ο αρχαίος λιμένας. Δεκατρείς (13) παραλίες στις οποίες δραστηριοποιούνται δεκαπέντε (15) αναψυκτήρια, υφίστανται λουτρικές εγκαταστάσεις και δυο(2) κάμπινγκ και τις οποίες επισκέπτονται καθημερινά περισσότερα από 5000 άτομα.
 
Οι επιπτώσεις στο λιμάνι και τους ανθρώπους του…
Σε ποιο βαθμό όμως μια επικείμενη υποβάθμιση της εποπτεύουσας αρχής της ακτογραμμής θα έχει επίπτωση και στην εμπορικότητα του λιμανιού του Λάγος και κατά συνέπεια στην οικονομία της περιοχής δεδομένου ότι οι μισές οικογένειες του Πόρτο Λάγος χρωστάνε την οικονομική τους επιβίωση στο Λιμάνι και άλλες μισές στην Λίμνη; «Σε μας φαινομενικά δεν αλλάζει τίποτε γιατί δεν έχει να κάνει με μας η υποβάθμιση του Λιμεναρχείου σε Λιμενικό Σταθμό. Αλλά φοβόμαστε ότι αυτό θα φανεί σε βάθος χρόνου. Σίγουρα μια υποβάθμιση δεν είναι καλό για το τόπο και γι’ αυτό είμαστε αρνητικοί. Έτσι πως το πάνε μπορεί να υποβαθμίσουν και ποιος ξέρει τι άλλο στο λιμάνι και ζουν οικογένειες απ’ αυτό», δηλώνει ο πρόεδρος του σωματείου Λιμενεργατών Πόρτο Λάγος Δημήτρης Σαβόγλου. Στο Λιμάνι δουλεύουν 12 λιμενεργάτες που κάνουν όλες τις φορτοεκφορτώσεις. Αρνητικός και ο πράκτορας φορτοεκφορτώσεων κ. Καραβέτης Γιάννης: «Πιστεύω ότι θα έχει αρνητικές επιπτώσεις στο λιμάνι γιατί ο έλεγχος θα μεταφερθεί στην Αλεξανδρούπολη. Δεν θα υπάρχει έλεγχος στους ψαράδες και δεν γνωρίζουμε αν αργότερα μεταφέρουν και το εμπορικό κομμάτι», ενώ ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Λάγος Μπαμπίδης Δημήτρης εκφράζει τον προβληματισμό ότι η μείωση των λειτουργικών θα έχει αρνητική επίπτωση στη εξυπηρέτηση του κοινού. Σ’ ότι αφορά τις επιπτώσεις στην εμπορικότητα του λιμανιού επισημαίνει ότι αυτή επηρεάζεται έμμεσα στο σκέλος και μόνο των ελέγχων. Άμεσα η εμπορική κίνηση έχει επηρεαστεί αρνητικά από την κρίση και συγκεκριμένη εταιρεία εμπορίας ξύλου που ανέστειλε τη λειτουργία της. Όπως ανέφερε ο κ. Μπαμπίδης η κίνηση στο λιμάνι του Λάγος έχει μειωθεί κατά 50% όμως το Λιμενικό ταμείο έχει τα ίδια έσοδα επειδή «τα κυνηγάει και κάνει σφιχτή διαχείριση» όπως είπε χαρακτηριστικά.  
Να σημειώσουμε ότι τις καλές εποχές το λιμάνι του Λάγος είχε μεγαλύτερη εμπορική κίνηση και από της Αλεξανδρούπολης με 100 πλοία ετησίως και διακίνηση πολλών εκατοντάδων τόνων σιτηρών, βαμβακόσπορου, λιπασμάτων κ.λ.π. Υπενθυμίζουμε ότι στο πλαίσιο της αναβάθμισης των υποδομών του λιμανιού ο δήμος Αβδήρων ενέταξε στο ΕΣΠΑ έργο περίφραξης που πρόκειται να δημοπρατηθεί σύντομα.
 
Μαριάννα Ξανθοπούλου
 

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Επίκαιρα
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Ερευνάται η διαχείριση και οι δαπάνες της εταιρείας Ανακύκλωση Συσκευών Α.Ε.

Έρευνα αποκαλύπτει παρατυπίες και αμφισβητεί τη διαφάνεια στο πρόγραμμα «Ανακυκλώνω – Αλλά…