Την Δευτέρα ξεκίνησε η διαδικασία και για το τελευταίο τμήμα της Πολυτεχνικής Σχολής του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου
Τι σημασία της διαδικασία και τα οφέλη που θα επιφέρει στο τμήμα τόνισαν ο Πρόεδρος του τμήματος και ο Πρόεδρος της Επιτροπής
Σε διαδικασία αξιολόγησης βρισκόταν από τη Δευτέρα το Τμήμα Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης, το οποίο ήταν το μόνο εναπομείναν της Πολυτεχνικής Σχολής του Δημοκρίτειου. Η πενταμελής εξωτερική επιτροπή συστάθηκε από καθηγητές ελληνικής καταγωγής, οι οποίοι βρίσκονται στο εξωτερικό πάνω από 30 χρόνια. Συγκεκριμένα, δύο από τους πέντε καθηγητές διδάσκουν σε Πανεπιστήμια της Αγγλίας, ένας της Γερμανίας, ένας της Κύπρου και ένας στο ΜΙΤ της Αμερικής.
Σ. Σπάρταλης: Η αξιολόγηση έχει ως στόχο να βοηθήσει το τμήμα
«Είναι η πρώτη αξιολόγηση και έχει σκοπό βοηθήσει το τμήμα να δει τις πρώτες του αδυναμίες, να κάνει την πρώτη του αυτοκριτική και να προχωρήσει μπροστά» αναφέρει στο «Ε» ο Πρόεδρος του Τμήματος Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης Στέφανος Σπάρταλης τονίζοντας την αναγκαιότητα αυτής της διαδικασίας και υπογραμμίζοντας πως ένα από τα βασικά ερωτήματα που τους έθεσε η επιτροπή αφορά το πλάνο της επόμενης πενταετίας.
«Η άποψη μου είναι ότι σε βασικά σημεία έμειναν ικανοποιημένοι. Το τμήμα μας δεν υστερεί σε τίποτα από τα άλλα τμήματα, αλλά έχει τις αδυναμίες του καινούριου τμήματος το οποίο διανύει το 13ο έτος της λειτουργίας του» σημειώνει ο κ. Σπάρταλης.
Όσο αφορά τους στόχους του τμήματος ο Πρόεδρος του υπογραμμίζει την επιθυμία του να έρθει αυτό σε επαφή με την τοπική κοινωνία. «Οι στόχοι μας είναι σαφείς και σταθεροί. Είναι η πρακτική άσκηση του τμήματος» αναφέρει ο ίδιος και συμπληρώνει «Θέλουμε να βγάλουμε το τμήμα προς τα έξω. Να έρθει σε επαφή με την βιομηχανία, τις τοπικές βιομηχανίες, την παραγωγή και γενικά με την κοινωνία».
Κλείνοντας, ο κ. Σπάρταλης καταλήγει ότι η αξιολόγηση θα βοηθήσει το Τμήμα στην απορρόφηση κονδυλίων και θα του δώσει τη δυνατότητα συμμετοχής σε διάφορα προγράμματα. «Πιστεύω ότι η διαδικασία αυτή ήταν απαραίτητη να γίνει για το τμήμα μας, διότι η νομοθεσία προβλέπει ότι όποιο τμήμα δεν περάσει την εξωτερική αξιολόγηση στερείται κονδυλίων από τον τακτικό προϋπολογισμό και συμμετοχής σε οποιαδήποτε πρόταση για ερευνητικό πρόγραμμα. Κατά συνέπεια αφορά άμεσα τους φοιτητές μας, οι οποίοι θα ωφεληθούν, διότι το τμήμα θα διεκδικήσει και την πρακτική άσκηση, αλλά και οποιαδήποτε προγράμματα.
Π. Μαρόπουλος: «Ο ρόλος μας είναι καθαρά συμβουλευτικός»
«Η βασική μας προδιάθεση είναι να καταλάβουμε το επίπεδο σπουδών και να μπορέσουμε να βγάλουμε συμπεράσματα τα οποία θα βοηθήσουν το τμήμα να βελτιώσει την ποιότητα τους» αναφέρει στο «Ε» ο Πρόεδρος της Εξωτερικής Επιτροπής Αξιολόγησης Παύλος Μαρόπουλος, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο του BATH, θέλοντας να τονίσει τον συμβουλευτικό ρόλο που έχει η Επιτροπή και συμπληρώνει «είμαστε εδώ αρχικά για τους φοιτητές, αλλά και για τα μέλη ΔΕΠ. Ο ρόλος μας είναι συμβουλευτικός. Το πόρισμα θα δημοσιευθεί στην εφημερίδα της Κυβερνήσεως μέσω του Α.ΔΙ.Π και εάν το τμήμα δεν θέλει να εφαρμόσει ορισμένα από τα πορίσματά μας, μπορεί να μην το κάνει».
Ο κ. Μαρόπουλος μίλησε επίσης για την πείρα που έχουν τα μέλη της επιτροπής αλλά και την επιθυμία τους που έχουν να συμβάλουν στην βελτιστοποίηση της εκπαίδευσης. «Θέλουμε να μεταδώσουμε την εμπειρία μας με τον καλύτερο τρόπο με πορίσματα, συζητήσεις με τους συναδέλφους στο τμήμα για βελτιστοποίηση της παραγωγικής διαδικασίας που λέγεται εκπαίδευση» δήλωσε ο ίδιος χαρακτηριστικά.
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση για τις εντυπώσεις που του δημιουργήθηκαν από την επαφή του με το τμήμα ο ίδιο αναφέρει: «Οι εντυπώσεις θα βγουν στο πόρισμα. Δεν θέλω να πω τίποτα προηγουμένως. Πάντως, είμαστε πολύ χαρούμενοι με την οργάνωση που είδαμε. Όλοι οι συνάδελφοι ήταν πάρα πολύ φιλικοί, πολύ εξυπηρετικοί. Ξοδέψανε πάρα πολύ χρόνο με εμάς. Απαντήσανε σε όλες τις ερωτήσεις μας αναλυτικότατα».
«Υπήρχε μια κατάληψη δυστυχώς του τμήματος από τους φοιτητές και έτσι δεν μπορούμε να πάμε να δούμε τα κτίρια, τα εργαστήρια» δήλωσε χαρακτηριστικά κλείνοντας ο κ Μαρόπουλος εκφράζοντας την πικρία της Επιτροπής για την κατάληψη των φοιτητών της Πολυτεχνικής Σχολής, η οποία τους στέρησε τη δυνατότητα να επισκεφτούν τα αμφιθέατρα και τα εργαστήρια.
Γεωργία Ταραξοπούλου