Αρχική ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ Αφιερώματα Θα επιστρέψει «σπίτι» του ο Στέφανος Ιωαννίδης;

Θα επιστρέψει «σπίτι» του ο Στέφανος Ιωαννίδης;

0
stefanos iwannidismicrografia
 

 Την άδεια τοποθέτησης μιας ανάγλυφης προσωπογραφίας του στη είσοδο της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών προτίθενται να ζητήσουν από το Δήμο τα μέλη της ομάδας «Παλιές φωτογραφίες Ξάνθης»

 

Μια ακόμη αναγνώριση στο πρόσωπο του πολύγραφου συγγραφέα από τους συνεχιστές του έργου του

 
 
Η ιδέα της δημιουργίας μιας ανάγλυφης προσωπογραφίας του Στέφανου Ιωαννίδη στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, γεννήθηκε στα μέλη της ομάδας του facebook «Παλιές φωτογραφίες Ξάνθης», πριν από ένα χρόνο περίπου. Έναυσμα δόθηκε από την επαφή των μελών με μια φωτογραφία του πολύγραφού συγγραφέα, ο οποίος μέσω των έργων του άφησε μια σπουδαία πολιτιστική κληρονομιά. Τα μέλη έχοντας μελετήσει την ιδέα, συνέταξαν μια πρόταση την οποία προτίθενται να υποβάλλουν στο Δήμο Ξάνθης τις επόμενες ημέρες.
 
Έναυσμα αποτέλεσε η φωτογραφία ενός μέλους
«Η ιδέα ξεκινήσει από την ομάδα που έχω ιδρύσει και διαχειρίζομαι μέσα στο facebook «Παλιές φωτογραφίες Ξάνθης». Ήταν μοιραίο να εμφανιστεί και η εικόνα του Στέφανου Ιωαννίδη του Ιδρυτή της Δημοτικής Βιβλιοθήκης Ξάνθης, η οποία ήταν το στέκι μας την δεκαετία του 60-70» αναφέρει στο «Ε» ο Μηχανικός και άγρυπνος φωτογράφος Τάσος Τεφρωνίδης, εξηγώντας πως η εικόνα του «δασκάλου» τους τους θύμισε πως αυτός ο σπουδαίος άνθρωπος αδικήθηκε καθώς δεν προβλήθηκε όπως θα έπρεπε από την επίσημη πολιτεία. «Μετά το θάνατο του το 2001 αυτός ο άνθρωπος δεν ξανακούστηκε» αναφέρει με πικρία ο κ. Τεφρωνίδης, συμπληρώνοντας πως μαζί του μεγάλωσαν πολλές γενιές.
 
Τ. Τεφρωνίδης: «Ο Στέφανος Ιωαννίδης πρέπει να τιμηθεί στο “φυσικό του περιβάλλον”»
«Σε συνεννόηση μας με ανθρώπους της Ξάνθης, της Θεσσαλονίκης, της Αθήνας συμφωνήσαμε να ζητήσουμε την άδεια από το Δήμο να κάνουμε αρχικά μια προτομή. Δουλεύοντας την ιδέα εγώ σαν τεχνικός διαφώνησα για λειτουργικούς, κατασκευαστικούς και πρακτικούς λόγους» αναφέρει ο κ. Τεφρωνίδης, εξηγώντας πως μια προτομή θα απαιτούσε πολύ χώρο.
Για τους παραπάνω λόγους η ομάδα κατέληξε στην τοποθέτηση μιας ανάγλυφης προσωπογραφίας του Στέφανου Ιωαννίδη στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, «στο φυσικό του χώρο» όπως υποστηρίζει ο φωτογράφος υπενθυμίζοντας πως η σημερινή Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών ήταν δικής του εμπνεύσεως, η οποία μάλιστα υλοποιήθηκε σε δύσκολα χρόνια για την Ελλάδα, στην περίοδο της Χούντας.
«Μετά λύπης μου είδα ότι στο κτήριο δόθηκε το όνομα ενός παλαιού Δημάρχου, συμπαθέστατου κατά με αλλά άσχετου με το περιεχόμενο, του Κωνσταντίνου Μπένη» αναφέρει ο ίδιος υπογραμμίζοντας ότι «έπρεπε να μπει τουλάχιστον, αν όχι το όνομα του, η προτομή του».
 
Το έργο έχουν αναλάβει τα μέλη της ομάδας
«Μπήκαμε στην λογική να συγκεντρώσουμε υπογραφές υποστήριξης, με αρχηγό το πνευματικό του παιδί, κ. Θανάση Μουσόπουλο, για να προωθήσουμε την ιδέα στο Δήμο» σημειώνει ο κ. Τεφρωνίδης.
«Αρχικά βρήκαμε την κατάλληλη φωτογραφία και την επεξεργάστηκα, δίνοντας της ανάγλυφο σχήμα. Στη συνέχεια βρήκα καλλιτέχνη να το φιλοτεχνήσει, το κοστολογήσαμε, και συντάξαμε την πρόταση προς τον Δήμο» αναφέρει παρουσιάζοντας τις ενέργειες τους που πραγματοποίησαν από την γέννηση της ιδέας μέχρι σήμερα. Ο κ. Τεφρωνίδης ωθούμενος από την ανάγκη του να ξεκαθαρίσει κάποια πράγματα τόνισε πως η ανάγλυφη προσωπογραφία θα γίνει από υλικά που θα ταιριάζουν και θα δένουν με την συνολική εικόνα του κτηρίου και κυρίως με έξοδα της ομάδας, χωρίς να επιβαρύνει στο ελάχιστο το Δήμο και τους πολίτες της Ξάνθης.
«Ο Στέφανος Ιωαννίδης ήταν πολυγραφότατος, άφησε πνευματικό και συγγραφικό έργο. Ήταν ο πρώτος που έκανε φωτογραφικό λεύκωμα για την Ξάνθη. Θέλουμε η προσωπογραφία να αποτελέσει ένα έναυσμα για να μάθουν οι νεότεροι ότι κάποιος πέρασε από την πόλη και έστησε μια βιβλιοθήκη» καταλήγει ο κ. Τεφρωνίδης».
 
Γεωργία Ταραξοπούλου
Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Αφιερώματα
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Η σύγκρουση της ταυτότητας στο «Αόρατος Άνθρωπος» του Ραλφ Έλλισον

Η καταπίεση του αφροαμερικανού ήρωα μπορεί να ερμηνευτεί ως μια αναπαράσταση των κοινωνικώ…