Αρχική ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ Συνωστισμός στο … “παρκάρισμα” πινακίδων στην Εφορία Ξάνθης

Συνωστισμός στο … “παρκάρισμα” πινακίδων στην Εφορία Ξάνθης

0
teli 13
 

2.009 ακινησίες μέχρι χθες – 488 πέρσι την ίδια μέρα. «Άνοιξε» το Τaxisnet για τα τέλη κυκλοφορίας

 

Φόρος πολυτελείας για τα μεγάλου κυβισμού αυτοκίνητα – Δεν περνάτε ΚΤΕΟ… 400 ευρώ το πρόστιμο

 
 
Πρεμιέρα χθες για το Τaxisnet (ηλεκτρονικό σύστημα εφαρμογής εκτύπωσης των τελών κυκλοφορίας αυτοκινήτων) το οποίο είναι στη διάθεση των πιστοποιημένων φορολογούμενων κατόχων οχημάτων που θα έχουν τη δυνατότητα πληκτρολογώντας το ΑΦΜ τους να εκτυπώσουν και να εκδώσουν το ειδοποιητήριο με το οποίο θα πληρώσουν τα τέλη κυκλοφορίας. Να σημειώσουμε ότι όπως πληροφορηθήκαμε από την Εφορία η πληρωμή των τελών λήγει στις 31/12/2013 και γίνεται μόνο στα Χρηματοπιστωτικά Ιδρύματα (τράπεζες ) και στα ΕΛΤΑ και όχι στις Εφορίες.
 
Τρεις επιλογές για την πληρωμή των τελών κυκλοφορίας
Επειδή το Τaxisnet προϋποθέτει ηλεκτρονικά διαβασμένους και ιντερνετικά συνδεδεμένους πολίτες καθώς επίσης και εξοπλισμένους με υπολογιστές και εκτυπωτή για την έκδοση των ειδοποιητηρίων το υπουργείο Οικονομικών μερίμνησε δίνοντας άλλους δύο πιο παραδοσιακές επιλογές ως τον τρόπο πληρωμής των τελών κυκλοφορίας: Την έκδοση των ειδοποιητηρίων μέσω φοροτεχνικού γραφείου ή απευθείας στις τράπεζες με την άδεια κυκλοφορίας.
Να σημειώσουμε τα τέλη κυκλοφορίας για το 2014 δεν έχουν μεταβληθεί σε σχέση με τα τέλη κυκλοφορίας του 2013 και έχουν ως εξής: Από 51 κ.ε. έως 300 κ.ε. 22 ευρώ, από 301 κ.ε έως 758 κ.ε. 55 ευρώ, από 786 κ.ε. έως 1.071 κ.ε. 120 ευρώ, από 1.072 κ.ε. έως 1.357 κ.ε. 135 ευρώ, από 1.358 κ.ε. έως 1.548 κ.ε. 240 ευρώ, από 1.549 κ.ε. έως 1.738 κ.ε. 265 ευρώ, από 1.739 κ.ε. έως 1.928 κ.ε. 300 ευρώ, από 1.929 κ.ε. έως 2.357 κ.ε. 660 ευρώ, από 2.358 κ.ε. έως 3.000 κ.ε. 880 ευρώ, από 3.001 κ.ε. έως 4.000 κ.ε. 1.000 ευρώ, από 4.001 κ.ε. και άνω 1.320 ευρώ.
 
Φόρος πολυτελείας για τα μεγάλου κυβισμού αυτοκίνητα
Η πολυτέλεια πληρώνεται και για τα πάνω των 2.000 κυβικών ισχύει φόρος 5% επί του τεκμηρίου κι από 3.000 κυβικά και πάνω το 10%. (το τεκμήριο υπολογίζεται από ένα πίνακα κατάταξης σε συνάρτηση με το αναλογούν πλαφόν εισοδήματος). Γι παράδειγμα για ένα αυτοκίνητο 2.000 κυβικών αντιστοιχεί εισόδημα 8.800 ευρώ και φόρος 440 ευρώ ενώ για 3.000 κυβικά φόρος 880 ευρώ.
 
Πενταπλασιάστηκαν από πέρσι οι ακινησίες αυτοκινήτων στην Εφορία Ξάνθης
Πενταπλασιάστηκαν από πέρσι οι κάτοχοι αυτοκινήτων ή δικύκλων που «παρκάρουν» τις πινακίδες τους στις Εφορίες επειδή αδυνατούν να καταβάλουν τα τέλη κυκλοφορίας. Υπενθυμίζεται ότι για ένα αυτοκίνητο μεσαίου κυβισμού (1.500) τα τέλη ανέρχονται σε 240 ευρώ και η ασφάλεια σε 320 ετησίως, ποσό απλησίαστο ιδιαίτερα αν κάποιος είναι άνεργος. Όπως μας πληροφόρησε ο προϊστάμενος του τμήματος Αυτοκινήτων της Α&Β ΔΟΥ Ξάνθης κ. Γιάννη Βέρτης πέρσι στις 12 Νοεμβρίου ήταν καταγεγραμμένες 488 ακινησίες και φέτος 2.009!! Οι ακινησίες αφορούν αυτοκίνητα και πολλά δίκυκλα που δεν χρησιμοποιούνται το χειμώνα και οι ιδιοκτήτες τους δεν θέλουν να πληρώσουν την ασφάλεια. Στην αύξηση των ακινησιών των αυτοκινήτων συνέβαλε και η…ηλεκτρονική αστυνόμευση της τροχαία που είναι σε θέση μόνο με τον αριθμό της πινακίδων να γνωρίζει αν το όχημα είναι ασφαλισμένο. Το πρόστιμο που επιβάλλεται είναι τσουχτερό ήτοι: 500 ευρώ και ποινική δίωξη.
 
Δεν περνάνε ΚΤΕΟ… 400 ευρώ το πρόστιμο
Πάνω από 2.5 εκατ. οχήματα και 750.000 μοτοσικλέτες δεν έχουν περάσει από τεχνικό έλεγχο και οι ιδιοκτήτες τους θα κληθούν να πληρώσουν «τσουχτερό» πρόστιμο 400 ευρώ, εκτός και αν σε 10 ημέρες πληρώσουν 50 ευρώ. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με πρόταση που έχει κατατεθεί στο υπουργείο Μεταφορών προτείνεται η επιβολή προστίμου ύψους 400 ευρώ, όσο είναι και αυτό της τροχαίας, που θα αποσταλεί σε κάθε ιδιοκτήτη οχήματος που δεν το έχει περάσει από τεχνικό έλεγχο (ΚΤΕΟ). Ωστόσο, αν ο ιδιοκτήτης σπεύσει εντός 10 ημερών για την τακτοποίηση θα καταβάλλει το 1/8 του προστίμου, δηλαδή 50 ευρώ. Και στην Ξάνθη το φαινόμενο είναι υπαρκτό ιδιαίτερα σε κοινωνικές ομάδες όπως οι Ρομά όπου επικρατεί γενικώς μια τελείως ανεξέλεγκτη κατάσταση είτε αφορά το ΚΤΕΟ είτε την ασφάλεια ή τα τέλη κυκλοφορίας.
 
 Μαριάννα Ξανθοπούλου

mxanthopoulou@empros.gr

 
Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

«Διατηρώ»: Για τις αρχές του 2025 έχει μετατεθεί η έναρξη του προγράμματος

Μειώθηκε ο προϋπολογισμός του προγράμματος για τα διατηρητέα κτήρια Στις αρχές του 2025 αν…