Αρχική ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ Ποιά τα πολιτικά συμφέροντα στην τουριστική δίοδο;

Ποιά τα πολιτικά συμφέροντα στην τουριστική δίοδο;

0
agios konst
Χ.Γρηγορίου: «Παράνομη από τη γέννησή της η δίοδος του Αγ. Κωνσταντίνου»
 
Για δρόμο που βοηθάει στην ανάπτυξη του παραεμπορίου μιλά για ακόμη μία φορά η Αντιπρόεδρος της ΟΕΒΕ σε ανοιχτή της επιστολή
 
Η Χρυσούλα Γρηγορίου, Πρόεδρος του Συνεταιρισμού Ξυλεμπόρων, Αντιπρόεδρος της ΟΕΒΕ (Υπεύθυνη Τομέα Παραεμπορίου) και Μέλος Δ.Σ. του Επιμελητηρίου Ξάνθης συνέταξε άλλη μια επιστολή προκειμένου να τονίσει πως η δίοδο του Αγ. Κωνσταντίνου είναι παράνομη «από τη γέννησή της» και πως η διακίνηση αγαθών και ανθρώπων που γίνεται από εκεί είναι ακόμη πιο παράνομη, πλήττοντας ακόμη περισσότερο τους πληγέντες ήδη του παραεμπορίου.
 
Γνωρίζουν οι τοπικοί παράγοντες;
Η στάση των «ντόπιων» πολιτικών είναι αυτή που γεννά στην κ. Γρηγορίου σωρεία ερωτημάτων. Όπως τονίζει η ίδια αναρωτιέται «γιατί οι τοπικοί παράγοντες –σε περίπτωση που γνώριζαν- δε φρόντισαν να λειτουργήσει η δίοδος ως δρόμος ήπιας κυκλοφορίας πεζών και ΙΧ επιβατικών, όπως προέβλεπε η Συμφωνία των δύο ΥΠΕΞ, ώστε να μη δοθεί ευκαιρία για παράνομο εμπόριο; Γιατί υπόσχονται, ακόμη και σήμερα, ότι θα συνεχιστεί η εμπορευματική κίνηση, τη στιγμή που κάτι τέτοιο αποκλείεται από τη Συμφωνία των δύο ΥΠΕΞ; Γιατί εμφανίζονταν ότι προσπαθούσαν να βρουν τρόπο για να ελέγξουν ένα δρόμο του οποίου ο έλεγχος βάση της Συμφωνίας Σένγκεν (Νόμος 3780-ΦΕΚ Α/133/07.08.2009) είναι αρμοδιότητα της Ελληνικής Αστυνομίας; Και γιατί επικαλούνταν τη Συμφωνία Σένγκεν για να δικαιολογήσουν την απουσία ελέγχων ισχυριζόμενοι ότι …λόγω Σένγκεν δεν επιτρέπονται οι έλεγχοι στα σύνορα όταν ισχύει ακριβώς το αντίθετο; Γιατί διατείνονταν δημοσίως από τη μια ότι είναι έτοιμοι να καταθέσουν μηνυτήριες αναφορές «για διαφυγόντα κέρδη» τη στιγμή που στηρίζουν την παράνομη λειτουργία της διόδου;».
 
Έργο τεσσάρων ημερών
grigoriou hrysoulaΌπως αναφέρει η κ. Γρηγορίου «η δίοδος του Αγ. Κωνσταντίνου «ολοκληρώθηκε» σε μόλις 4 ημέρες. Συμφώνησαν οι δύο ΥΠΕΞ στην Αθήνα στις 11/01/2010 και εγκαινίασε ο ΓΑΠ στις 15/01/2010!».
Το αρμόδιο Γραφείο Διεθνών Συμβάσεων του ΥΠΕΞ, σε απάντηση του στις 17/05/2013 σε ερώτηση της Αντιπροέδρου ΟΕΒΕ, σε τι εξυπηρετεί όλη αυτή η βιασύνη, αναφέρει ότι η εν λόγω διακρατική Συμφωνία δεν έχει κυρωθεί και ότι αποτέλεσμα αυτού είναι να «μην εφαρμόζεται καθόσον οι διατάξεις της να εξακολουθούν να μην  είναι δεσμευτικές για τα δύο μέρη». Στη Συμφωνία προβλέπεται η σύσταση Διακρατικής Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων για να επιλύει τυχόν προβλήματα από τη λειτουργία της διόδου.
Ο λόγος που δεν μπορεί να λυθεί το πρόβλημα της σωστής λειτουργίας παρ’ όλες τις καταγγελίες, τις συσκέψεις και τις διαμαρτυρίες, όπως σημειώνει η ίδια, είναι ότι αυτός ο δρόμος δεν υπάρχει, με αποτέλεσμα «η ελληνική Βουλή μετά από τρεισήμισι χρόνια λειτουργίας αυτής της διόδου να αποφασίσει αν πρέπει να ανοίξει ή όχι για τα επιβατικά ΙΧ και τους πεζούς!»
Στην επιστολή της η κ. Γρηγορίου δεν παραλείπει να αναφερθεί και στη Συμφωνία του Κάθετου Άξονα δηλαδή Ξάνθη–Εχίνος–Μελίβοια–Δημάριο–Τσεπέντσι–Ρούντοζεμ–Σμόλυαν–Φιλιππούπολη, «που υπογράφτηκε το 1995 και κυρώθηκε από τη Βουλή το 1996 (Ν.2428/ΦΕΚ Α/16-7-96), ενώ λέει στο άρθρο 3 ότι θα ολοκληρωθεί και θα ανοίξει το αργότερο έως το τέλος του 1998, δεκαπέντε χρόνια μετά, τον βλέπουμε μόνο στα χαρτιά πανάκριβων μελετών!».
 
Ποιος θα ελέγχει τα έγγραφα στην δίοδο, αναρωτιέται η κ. Γρηγορίου
Επίσης σε όλους αυτούς που επικαλούνται τον τουρισμό, η κ. Γεωργίου απαντά πως «όταν ο τουρισμός γίνεται ομαδικά, με μικρά ή μεγάλα λεωφορεία δεν έχει σημασία, οφείλει το πρακτορείο (ή το ταξιδιωτικό γραφείο) να διαθέτει το ευρωπαϊκό «πράσινο βιβλίο» για να κινείται σε άλλη χώρα, μέλος ή μη μέλος της ΕΕ. Στο βιβλίο αυτό αναγράφονται τα στοιχεία των επιβαινόντων και το δρομολόγιο που θα ακολουθήσει το ταξιδιωτικό γραφείο: όσα άτομα εισέρχονται τόσα πρέπει να εξέρχονται από τη χώρα προορισμού. Ερωτώ λοιπόν, τα έγγραφα αυτά, στη δίοδο του Αγ. Κωνσταντίνου ποιος θα τα ελέγξει εφόσον δεν υπάρχει τελωνείο; Διότι ο αστυνομικός που βρίσκεται εκεί θα έχει αρμοδιότητα να ελέγξει πολίτες και ΙΧ επιβατικά που εισέρχονται στη χώρα μας, όταν κυρωθεί η Συμφωνία!»
 
Από 8 Προέδρους και Γραμματείς υπογράφηκαν οι πρωτότυπες επιστολές
Επίσης, διευκρινίζει ότι η ευθύνη για τη σύνταξη και την αποστολή της επιστολής σε Αθήνα και Βρυξέλλες είναι δική της καθώς και ότι οι 8 πρωτότυπες επιστολές υπογράφηκαν από τους Προέδρους και Γενικούς Γραμματείς των φορέων (ανάλογα με τις διατάξεις των Καταστατικών τους), δηλαδή για το Επιμελητήριο ο κ.Μωραϊτης, για την ΟΕΒΕ ο κ.Τσιακίρογλου και ο κ.Μπατζακίδης, για τον Εμπορικό σύλλογο ο Πρόεδρος κ.Μίλκογλου και ο κ.Γρηγοριάδης και για το Συνεταιρισμό Ξυλεμπόρων η υποφαινόμενη Χ.Γρηγορίου και ο κ.Τσελεκίδης.
Τέλος, η κ. Γρηγορίου υπογραμμίζει όλα όσα αναφέρει βασίζονται σε έγγραφα στοιχεία που έχει στην κατοχή της (είναι στη διάθεση όποιου τα ζητήσει) και νομοθεσία, εθνική και ευρωπαϊκή, διαθέσιμη στο διαδίκτυο.
Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

«Διατηρώ»: Για τις αρχές του 2025 έχει μετατεθεί η έναρξη του προγράμματος

Μειώθηκε ο προϋπολογισμός του προγράμματος για τα διατηρητέα κτήρια Στις αρχές του 2025 αν…