Κίνδυνος για τους διερχόμενους, λόγω της κλίσης που διαπιστώθηκε
Εξίσου επικίνδυνη και η διέλευση από τη γέφυρα των οχημάτων, λόγω περιορισμένης ορατότητας. Αποδέχθηκε ο δήμος Ξάνθης την αρμοδιότητα, αλλά δηλώνει αδυναμία κάλυψης του κόστους του έργου
Ελένη Διαφωνίδου
Μια πεζογέφυρα που χαρακτηρίστηκε επικίνδυνη, που σφραγίστηκε για να απαγορεύσει την κυκλοφορία, που δημιούργησε έριδες ανάμεσα σε δήμο και αντιπεριφέρεια, είναι και πάλι σε ισχύ, χωρίς κανένα έργο επισκευής ή συντήρησης, με πρωτοβουλία των πολιτών, αφού δεν υπάρχει άλλη –λιγότερο επικίνδυνη τουλάχιστον- διάβαση.
Ο λόγος για την πεζογέφυρα των Κιμμερίων, η κατάσταση της οποίας προκάλεσε την έντονη ανησυχία και οργή των κατοίκων της περιοχής, πέρυσι το καλοκαίρι, όταν η χρήση της απαιτούνταν για την εξυπηρέτηση των πιστών την περίοδο του Ραμαζανιού, αλλά είχε σφραγιστεί από την τεχνική υπηρεσία του δήμου Ξάνθης για λόγους ασφαλείας.
Η πεζοφέγυρα χτίστηκε το 1999 από τη Διεύθυνση Εκτέλεσης Έργων (ΔΕΚΕ), μαζί με τη γέφυρα για τα οχήματα, η οποία είναι στενή και σε σημείο που δεν επιτρέπει την πλήρη ορατότητα, πράγμα που καθιστά ιδιαίτερα επικίνδυνη την κίνηση πεζών από αυτή.
Από τότε που σφραγίστηκε βέβαια χρειάστηκε οι πεζοί να περνούν από εκεί, μέχρι την επισκευή της πεζογέφυρας, στην οποία διαπιστώθηκε κλίση, που έθεσε σε αμφιβολία τη σταθερότητά της.
Κανονικά διέρχονται οι κάτοικοι, παρότι η γέφυρα σφραγίστηκε
Οι κάτοικοι με δική τους πρωτοβουλία ωστόσο, έχουν ανοίξει τη γέφυρα και τη διασχίζουν κανονικά, ακόμη και με μοτοποδήλατα (όπως δείχνει και η φωτο του ρεπορτάζ). Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με το Ραμαζάνι που ξεκινά και το φετινό καλοκαίρι και αυξάνει την κίνηση στην περιοχή, δημιουργεί ακόμη περισσότερη ανησυχία. Είναι ενδεικτικό ότι ήδη τις Παρασκευές, που είναι η λειτουργία στο τζαμί του χωριού, που βρίσκεται παραπλεύρως, καθώς και του παζαριού, η πεζογέφυρα πλημμυρίζει με κόσμο.
Ο… «κλήρος» για την αρμοδιότητα έπεσε στις τεχνικές υπηρεσίες του δήμου
Το προηγούμενο καλοκαίρι, όταν το θέμα ήρθε στη δημοσιότητα, κηρύχθηκε «πόλεμος» μεταξύ του τότε αντιδημάρχου τεχνικών υπηρεσιών Χρήστου Μούρκα και του αντιπεριφερειάρχη Φώτη Καραλίδη για την υπηρεσία που οφείλει να αναλάβει το έργο. Τελικά, μετά από μια σειρά δηλώσεων και ανακοινώσεων για το «μπαλάκι» των αρμοδιοτήτων, ο δήμος Ξάνθης αποδέχθηκε ότι πρέπει να αναλάβει την πεζογέφυρα, αλλά υπήρξε μία συνεννόηση, ώστε οι δύο υπηρεσίες να συνεργαστούν για να επιχειρήσουν να εντάξουν το έργο σε κάποιο ευρωπαϊκό πρόγραμμα. Ο κ. Μούρκας είχε δηλώσει τότε, πάντως, ότι με βάση τις εκτιμήσεις της υπηρεσίας η πεζογέφυρα πρέπει να γκρεμιστεί και να κατασκευαστεί εκ νέου.
Να σημειωθεί πάντως, ότι και τα φανάρια της γέφυρας που συχνά παρουσιάζουν προβλήματα, το τελευταίο διάστημα λειτουργούν κανονικά.
Ν. Σπυριδόπουλος: «θα σφραγίσουμε πάλι τη γέφυρα»
Ο νυν αντιδήμαρχος τεχνικών υπηρεσιών του δήμου Ξάνθης Νίκος Σπυριδόπουλος ενημερώθηκε για το θέμα και για την αρμοδιότητα που έχει η υπηρεσία και μας ενημέρωσε ότι η τελευταία θα σπεύσει και πάλι να σφραγίσει το σημείο λόγω του ζητήματος ασφάλειας που τίθεται για τους διερχόμενους. Ο ίδιος, με μία πρώτη εκτίμηση, σημείωσε ότι, είτε χρειαστεί να γκρεμιστεί τμήμα της γέφυρας ή ολόκληρη η κατασκευή, πρόκειται για μία μεγάλη παρέμβαση.
Βέβαια, το σφράγισμα δε λύνει το πρόβλημα για τους κατοίκους που διέρχονται καθημερινά, αφού εξίσου επικίνδυνη είναι και η άλλη λύση, της διάβασης της γέφυρας των αυτοκινήτων. Ακόμη, είναι βέβαιο ότι το κόστος αποτελεί σοβαρό πρόβλημα για το δήμο, που και παλαιότερα είχε αναφέρει ότι το δημοτικό ταμείο αδυνατεί να «σηκώσει» το έργο.
Ο βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Ξάνθης που είχε ασχοληθεί με το ζήτημα, ζητώντας από τις αρμόδιες υπηρεσίες να διευθετήσουν το θέμα, σχολίασε στο «Ε»: «οι κάτοικοι αναγκάστηκαν να ανοίξουν την πεζογέφυρα, αφού η διάβαση από τη γέφυρα είναι πολύ ριψοκίνδυνη και μπορεί να γίνει κανένα ατύχημα. Το πρόβλημα είναι πολύ σοβαρό και θα πρέπει να δοθεί λύση, χωρίς καθυστέρηση».