Αναδρομή στο ιστορικό της συμφωνίας για τη δίοδο Θέρμες – Ζλάτογκραντ»
«Χαρακτηρίζεται ήπιας κυκλοφορίας, που θα εξυπηρετεί κυρίως τη διέλευση ατόμων και επιβατικών αυτοκινήτων»
Αίσθηση προκάλεσε το χθεσινό πρωτοσέλιδο ρεπορτάζ του «Ε» που αναφέρονταν στην επίσκεψη της αντιπροσωπείας των Βουλγάρων στο ΕΒΕ Ξάνθης, οι οποίοι σύμφωνα με πληροφορίες μας, διαμαρτυρήθηκαν για τις κινητοποιήσεις που είχαν ως στόχο τη δίοδο του Αγ. Κωνσταντίνου λέγοντας μάλιστα ότι δεν γνώριζαν και ότι εξαπατήθηκαν ή παραπλανήθηκαν από τους πολιτικούς μας αναφορικά με τις προδιαγραφές του δρόμου και για το γεγονός ότι δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί για εμπορικές συναλλαγές αφού απαγορεύεται η διέλευση οχημάτων πάνω από 2 τόνους.
Αναδρομή στο ιστορικό της συμφωνίας
Επί της ουσίας και της ιστορίας όμως το αν γνώριζαν ή όχι οι Βούλγαροι εκπρόσωποι παραγωγικών φορέων δεν είναι δυνατό να το διαπιστώσουμε όμως όφειλαν να γνωρίζουν λόγω της δημοσιότητας που δόθηκε στο θέμα τότε και για τις δηλώσεις που έγιναν από τον βούλγαρο υπουργό Εξωτερικών κ. Μάριν Ράικοφ κατά την υπογραφή της συμφωνίας για τη δίοδο Θέρμες – Ζλάτογκραντ με τον έλληνα ομόλογό του Δημήτρη Δρούτσα στις 11/01/2010. Διαφορετικά να υποθέσουμε ότι ο υπουργός τους δεν ήξερε τι υπέγραφε; Προς επίρρωσιν παραθέτουμε τι γράφτηκε τότε στα ελληνικά Μέσα και κάτι ανάλογο υποθέτουμε και στα Βουλγαρικά : «Υπογραφή συμφωνίας για τη δίοδο Θέρμες – Ζλάτογκραντ» ΑΘΗΝΑ 11/01/2010 «Χειροπιαστά οφέλη για την οικονομική και τουριστική ανάπτυξη Ελλάδας και Βουλγαρίας, θα αποφέρει η λειτουργία της συνοριακής διόδου Θέρμες -Ζλάτογκραντ, στην Ξάνθη, τη διάνοιξη της οποίας υπέγραψαν σήμερα ο αναπληρωτής υπουργός Εξωτερικών Δ. Δρούτσας και ο βούλγαρος υφυπουργός Εξωτερικών Μάριν Ράικοφ…..Ο κ. Ράικοφ εξέφρασε την προσδοκία ότι η διάνοιξη της διόδου Θέρμες – Ζλάτογκραντ, η οποία χαρακτηρίζεται ήπιας κυκλοφορίας, που θα εξυπηρετεί κυρίως τη διέλευση ατόμων και επιβατικών αυτοκινήτων, θα αποτελέσει το έναυσμα για τη διάνοιξη και των υπολοίπων διόδων. “Ειδικά όσον αφορά τη δίοδο Κέρτζαλι – Κομοτηνή για την οποία υπάρχει υπογεγραμμένη συμφωνία από το 1995, αν λειτουργήσει εντός του 2010 θα είναι μια αφορμή να γιορτάσουμε από κοινού τα 130 χρόνια των διπλωματικών σχέσεων Ελλάδας-Βουλγαρίας”, είπε ο βούλγαρος αξιωματούχος». «Πρόκειται για μια δίοδο ήπιας κυκλοφορίας, η οποία έχει σχεδιαστεί ώστε να εξυπηρετεί αποκλειστικά τη διέλευση ατόμων και επιβατικών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης, και τη λειτουργία της οποίας θα εγκαινιάσουν οι Πρωθυπουργοί των δύο χωρών στις 15 Ιανουαρίου» (αναλυτικά: ΥΠ.ΕΞ. – Αρχείο Επικαιρότητας).
Απάντηση Γ. Παυλίδη
Κι επειδή όλη αυτή η φιλολογία που αναπτύχθηκε για το δρόμο που φτάνει στα όρια της αμφισβήτησης αγγίζει και τον τότε νομάρχη κ. Γιώργο Παυλίδη που υλοποίησε το έργο με πόρους της Νομαρχίας, ο κ. Παυλίδης δηλώνει στο «Ε»: «Η χρησιμότητα του δρόμου δεν μπορεί ν αμφισβητηθεί καθώς πρόσφερε και προσφέρει πολλά σε πολλά επίπεδα στις τοπικές κοινωνίες και των δύο χωρών. Το αν η πολιτεία είναι ανίκανη να ελέγχει το παραεμπόριο δεν φταίει ο δρόμος. Η μη ύπαρξη φυλακίων δεν αφορά τις τοπικές κοινωνίες και ούτε είναι θέμα δικής μας αρμοδιότητας Ήταν εξ’ αρχής γνωστό ότι ο δρόμος ήταν ήπιας κυκλοφορίας για πεζούς και επιβατηγά αυτοκίνητα για αυτό και τοποθετήθηκε η πινακίδα. Για ότι συμβαίνει με το παραεμπόριο και η τήρηση της νομιμότητας αφορά την αστυνομία, την περιφέρεια και την κυβέρνηση. Δεν μετάνιωσα ούτε μια στιγμή για τον δρόμο. Είναι τεράστια τα οφέλη για τον νομό μας. Όλα τ’ άλλα είναι ιστορίες για αγρίους…»!
Μαριάννα Ξανθοπούλου
mxanthopoulou@empros.gr