Συνάντηση στη Βουλή για τη μειονοτική εκπαίδευση, με κύριο θέμα τη λειτουργία του νέου τμήματος του ΑΠΘ
Παράλληλα κατατέθηκε και σχετική ερώτηση στη Βουλή. Συζητήθηκαν ακόμη θέματα των συλλόγων αποφοίτων ΕΠΑΘ, καθώς και οι συγχωνεύσεις των μειονοτικών σχολείων
Για μια συνάντηση σε καλό κλίμα και με κατανόηση κάνει λόγο ο βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Ξάνθης Χουσεΐν Ζεϊμπέκ, επιστρέφοντας από την Αθήνα, μετά από συνάντηση στη Βουλή με θέμα τη μειονοτική εκπαίδευση.
Στη συνάντηση από πλευράς του υπουργείου Παιδείας συμμετείχαν ο γενικός γραμματέας Αθανάσιος Κυριαζής, ο σύμβουλος του υπουργείου Άγγελος Λάσκαρης, ενώ σε μέρος της συζήτησης συμμετείχε και ο ίδιος ο υπουργός. Ακόμη, παρόντες ήταν ο βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Ροδόπης, Αϊχάν Καραγιουσούφ, ο πρόεδρος και ο γενικός γραμματέας του συλλόγου Αποφοίτων Δασκάλων ΕΠΑΘ Ροδόπης – Έβρου, Μεχμέτ Δερντιμάν και Τοπάλ Μεχμέτ Χουσεϊν Μεχμέτ αντίστοιχα και ο πρόεδρος και ο γενικός γραμματέας του συλλόγου Αποφοίτων Δασκάλων ΕΠΑΘ Ξάνθης, Αχμέτ Χότζα Αλή και Μολλά Σεϊχάν.
Ως κυρίαρχο θέμα της συζήτησης αναδείχθηκε το ζήτημα της λειτουργίας του νέου τμήματος εκπαίδευσης στη διδασκαλία του τουρκόφωνου προγράμματος των μειονοτικών σχολείων που λειτούργησε για ένα χρόνο στο παιδαγωγικού του ΑΠΘ και στη συνέχεια «έπεσε» σε αδράνεια, με μόλις ένα φοιτητή τη φετινή χρονιά. Από την πλευρά του υπουργείου διαφάνηκε θετική στάση για το θέμα κι έτσι υπήρξε και ικανοποίηση από την πλευρά της μειονότητας. Για τον ίδιο τον κ. Ζεϊμπέκ το ζήτημα είναι μείζον, αφού το τμήμα που σχεδιάστηκε και επέτρεψε την κατάργηση της ΕΠΑΘ πρέπει να συνεχίσει να λειτουργεί και να μην απαξιωθεί. Γι’ αυτό και επιχειρήθηκε να τεθεί το θέμα εγκαίρως, ώστε να μην προπορευτούν οι εξελίξεις, όπως έγινε με την αιφνιδιαστική έκβαση της υπόθεσης την περσινή χρονιά. Άλλωστε, και οι ίδιοι οι υποψήφιοι ανησυχούν για την «τύχη» του τμήματος όσο πλησιάζουν οι πανελλαδικές εξετάσεις και ο χρόνος συμπλήρωσης του μηχανογραφικού. Υπενθυμίζουμε ότι ο βουλευτής της Ξάνθης είχε συναντηθεί και με τον υφυπουργό παιδείας Θεόδωρο Παπαθεοδώρου στην αρχή της χρονιάς για το ίδιο θέμα.
Πάντως, έχει σημασία να αναφερθεί ότι μέχρι στιγμής απάντηση από επίσημα χείλη για τη μη λειτουργία του τμήματος δεν έχει υπάρξει.
Οι εκπρόσωποι της μειονότητας έθεσαν επίσης το ζήτημα των συγχωνεύσεων των μειονοτικών σχολείων, εκφράζοντας τη δυσαρέσκειά τους για την απουσία διαβούλευσης με τη μειονότητα πριν τη δρομολόγηση του «καλλικρατικού» σχεδίου. Ιδίως αναρωτήθηκαν με ποια κριτήρια προχώρησαν οι συγχωνεύσεις και αν δόθηκε βαρύτητα στην κατάσταση που βρίσκονται οι κτιριακές υποδομές. «Κι εμείς δε θέλουμε να λειτουργήσουν σχολεία με 3-4 μαθητές. Αλλά θέλουμε να δρομολογηθούν λύσεις με στόχο την αναβάθμιση της μειονοτικής εκπαίδευσης και όχι πρόσκαιρες διευθετήσεις, ώστε να βρούμε τα ίδια θέματα ξανά μπροστά μας του χρόνου», σχολιάζει ο κ. Ζεϊμπέκ.
Τέλος, οι εκπρόσωποι των αποφοίτων της ΕΠΑΘ κατέθεσαν στα στελέχη του υπουργείου συγκεκριμένα αιτήματα για το καθεστώς που διέπει τη δική του περίπτωση, ζητώντας εξομοίωση του πτυχίου του με το αντίστοιχο τμήμα ΑΕΙ, καθώς και άλλα συνδικαλιστικά θέματα σχετικά με τα κριτήρια επιλογής διευθυντών, τις αρμοδιότητές τους κλπ.
Το ραντεβού ανανεώθηκε για ένα μήνα μετά, ώστε να προχωρήσει ο διάλογος και να τεθούν πιο συγκεκριμένα θέματα.
Δεσμεύσεις ζητά ο ΣΥΡΙΖΑ για το νέο τμήμα μειονοτικής εκπαίδευσης του ΑΠΘ
Ζεϊμπέκ- Καραγιουσούφ κατέθεσαν με άλλους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ ερώτηση για τη λειτουργία του τη νέα ακαδημαϊκή χρονιά
Εγκαίρως επιχειρούν να προλάβουν τις εξελίξεις οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Χουσεΐν Ζεϊμπέκ και Αϊχάν Καραγιουσούφ, που μαζί με άλλους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, κατέθεσαν ερώτηση προς τον υπουργό Παιδείας Κ. Αρβανιτόπουλο, παράλληλα με τη συνάντηση που είχαν με στελέχη του υπουργείου παιδείας, με θέμα την πανεπιστημιακή εκπαίδευση των δασκάλων του τουρκόφωνου προγράμματος διδασκαλίας των μειονοτικών σχολείων της μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης. Βλέποντας την απαξίωση να είναι προ των πυλών για το εγχείρημα της μετάβασης σε καθεστώς εκτός ΕΠΑΘ για τους δασκάλους της μειονότητας, κατέθεσαν την ερώτηση προς τον υπουργό, με σκοπό να ενημερωθούν και οι υποψήφιοι που προτίθενται να δηλώσουν το νέο τμήμα του παιδαγωγικού του ΑΠΘ στο μηχανογραφικό τους. Άλλωστε, υπάρχει γενικότερη ανησυχία, με δεδομένο ότι το τμήμα φέτος δέχθηκε μόλις ένα φοιτητή.
Οι βουλευτές Αϊχάν Καρά Γιουσούφ, Χουσεΐν Ζεϊμπέκ, Θεανώ Φωτίου, Μαρία Κανελλοπούλου, Ιωάννης Αμανατίδης, Τζένη Βαμβακά και Τάσος Κουράκης που υπογράφουν της ερώτηση, περιγράφουν το καθεστώς που μέχρι σήμερα ισχύει στις πρώτες βαθμίδες της μειονοτικής εκπαίδευσης, καθώς και την προσπάθεια που έγινε για την κατάργηση της ΕΠΑΘ και ένταξη της και μετάβαση στη νέα μορφή ακαδημαϊκής εκπαίδευσης για τους δασκάλους του τουρκόφωνου προγράμματος.
Αναφέρουν δε ότι ενώ το ακαδημαϊκό έτος 2011-2012 ο τομέας λειτούργησε κανονικά και το ΠΤΔΕ έγραψε 20 φοιτητές από τη μειονότητα (συν έναν που εισήχθη μέσω της ποσόστωσης), την φετινή ακαδημαϊκή χρονιά 2012-2013, για αδιευκρίνιστους επισήμως λόγους, εγγράφηκε μόνο ένας φοιτητής μέσω της ποσόστωσης.
Με βάση τα παραπάνω ρωτούν: «επειδή είμαστε κατηγορηματικά αντίθετοι σε οποιαδήποτε προσπάθεια “παλινόρθωσης” της ΕΠΑΘ ή κάποιας αντίστοιχης “ειδικής δομής” αμφιβόλου ποιότητας που θα συνεχίσει να γκετοποιεί τους μειονοτικούς φοιτητές. Επειδή η υψηλού επιπέδου πανεπιστημιακή μόρφωση για όλους τους δασκάλους, άρα και για αυτούς του τουρκόφωνου προγράμματος των μειονοτικών σχολείων, αποτελεί εκπαιδευτικό δικαίωμα των μαθητών και βασική υποχρέωση της ελληνικής πολιτείας στο πλαίσιο της ισονομίας και της ισοπολιτείας. Ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός: Η σημερινή ηγεσία του Υπουργείου ενδιαφέρεται πραγματικά για τη συνέχιση λειτουργίας του συγκεκριμένου τομέα για τη μειονοτική δημοτική εκπαίδευση εντός του ΠΤΔΕ του ΑΠΘ;
Για ποιο λόγο δεν έγινε το τρέχον ακαδημαϊκό έτος εισαγωγή φοιτητών στον συγκεκριμένο τομέα για τη μειονοτική δημοτική εκπαίδευση εντός του ΠΤΔΕ του ΑΠΘ;
Θα γίνει άμεσα επαναφορά στο καθεστώς λειτουργίας του 2011-2012, ώστε να εισαχθούν εκ νέου 20+1 φοιτητές και φοιτήτριες της μειονότητας από το επόμενο ακαδημαϊκό έτος στον συγκεκριμένο τομέα για τη μειονοτική δημοτική εκπαίδευση εντός του ΠΤΔΕ του ΑΠΘ;
Με ποιο τρόπο ο Υπουργός θα εξασφαλίσει την νομοθετική θωράκιση του συγκεκριμένου τομέα και της κατεύθυνσης, την ανάπτυξη και στελέχωσή του με κατάλληλο ανθρώπινο δυναμικό;
Προτίθεται ο Υπουργός να λάβει μέτρα ώστε στο μέλλον να λειτουργήσει στο εν λόγω τμήμα και αντίστοιχος τομέας μετεκπαίδευσης των εκπαιδευτικών; Ποια μέτρα θα ληφθούν ώστε να παρέχεται η δυνατότητα εξομοίωσης στους αποφοίτους της ΕΠΑΘ, όπως έγινε για τους αποφοίτους των παλαιών παιδαγωγικών ακαδημιών;».
Ελένη Διαφωνίδου
ediafonidou@empros.gr