Η αμαξοστοιχία 91 του intercity εκτροχιάστηκε στη γέφυρα του Πολυσίτου.
Καλά στην υγεία τους και οι 110 επιβάτες
Καταγγελία Καραλίδη: «Στην ΑΜΘ, το πιο απαρχαιωμένο δίκτυο του ΟΣΕ»
Κλειστή η γραμμή για μια εβδομάδα
«Άγιο» είχαν οι 110 επιβάτες της αμαξοστοιχίας 91 του intercity που εκτελούσε τη διαδρομή Αλεξανδρούπολη – Θεσσαλονίκη. Στις 9 παρά 20 το πρωί της Παρασκευής 30 Νοεμβρίου και ενώ η αμαξοστοιχία διέτρεχε τη διαδρομή Αμαξάδες – Πολύσιτος και συγκεκριμένα ανάμεσα στις δύο γέφυρες του χείμαρρου «Μάλτεπε», όπως τον λένε οι ντόπιοι, υποχώρησε η γέφυρα του Πολυσίτου την στιγμή ακριβώς που περνούσε το τρίτο και το τέταρτο βαγόνι τα οποία και εκτροχιάστηκαν αφού οι γραμμές έμειναν στον αέρα…
Ακούσαμε ένα δυνατό θόρυβο και τρέξαμε…
…λέει ο Τζελαϊντήν, κάτοικος των Αμαξάδων: «Έβρεχε χθες ασταμάτητα ως τις 12 η ώρα, κατέβασε πολύ νερό ο Μάλτεπε …το νερό «έφυγε» τη γέφυρα και έμειναν οι ράγες στον αέρα», είναι η πρώτη εκτίμησή του για το ατύχημα: «Είδα τα βαγόνια να εκτροχιάζονται και έτρεξα…Μεταφέραμε πολύ κόσμο στην Εγνατία όπου μετά τους πήραν με τα λεωφορεία Ευτυχώς κανείς δεν έπαθε τίποτε και όλοι είναι καλά στην υγεία τους. Μεταφέραμε τον κόσμο και τις βαλίτσες τους στην Εγνατία και μετά ήρθαν και τους πήραν τα λεωφορεία», σημειώνει ο κ. Κετύπης κάτοικος Πολυσίτου.
Καταγγελία Καραλίδη: «Στην ΑΜΘ το πιο απαρχαιωμένο δίκτυο του ΟΣΕ»
Μύδρους εξαπέλυσε κατά του ΟΣΕ ο αντιπεριφερειάρχης Ξάνθης κ. Φώτης Καραλίδης, ο οποίος έκανε αυτεπιστασία στο σημείο που έγινε το ατύχημα και είχε μια συνομιλία με την προϊσταμένη του κλιμακίου του τεχνικού τμήματος του ΟΣΕ κ. Ζαχαρά Ελένη πού ήλθε από Αλεξανδρούπολη για να εκτιμήσει τις καταστροφές στις γραμμές αλλά και να εξετάσει τρόπους αποκατάστασής τους καθώς επίσης και να συντονίσει την επιχείρηση ανέλκυσης των βαγονιών με τον γερανό. Ο κ. Καραλίδης έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου τονίζοντας πως αν ο ΟΣΕ δεν κάνει παρεμβάσεις και σωστή συντήρηση του δικτύου του θα θρηνήσουμε θύματα στην περιοχή μας, επισημαίνοντας ότι στην ΑΜΘ βρίσκεται το πιο απαρχαιωμένο δίκτυο του ΟΣΕ. Παράλληλα καταλόγισε έλλειμμα συνεργασίας του ΟΣΕ με τις τεχνικές υπηρεσίες της Περιφέρειας και μη ανταπόκριση στα αιτήματά της για συντήρηση του δικτύου στην περιοχή, ενώ αναφερόμενος ως αίτια του ατυχήματος το απαρχαιωμένο δίκτυο του ΟΣΕ σε συνδυασμό με την δυνατή νεροποντή: «Το συγκεκριμένο ρέμα είχε διανοιχθεί ενώ δεν υπήρξαν τα απαραίτητα προστατευτικά σαζανέτ προς την ευρύτερη κατάντι και ανάντι περιοχή του τεχνικού έργου με αποτέλεσμα το νερό να κάνει νεροφαγιές και να έχουμε αυτό το αποτέλεσμα. Αν αυτό είχε συμβεί στην γέφυρα που είναι πιο κάτω θα είχαμε θύματα γιατί είναιμεγάλο το εύρος της γέφυρας και θα είχαν φύγει τα βαγόνια μέσα στον χείμαρρο… Ανέφερα στην τεχνική υπεύθυνο του κλιμακίου του ΟΣΕ ότι το δίκτυο είναι πεπαλαιωμένο και χρήζει συντήρησης και ότι είναι το χειρότερο δίκτυο στον ελληνικό σιδηρόδρομο το κομμάτι Θεσσαλονίκης – Ορμένιου. Ο ΟΣΕ να φροντίσει τη συντήρηση του δικτύου του στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη και οι τεχνικές του υπηρεσίες θα πρέπει να επιδείξουν μεγαλύτερο ζήλο συνεργασίας διότι η μη ανταπόκριση σε ζητήματα δημιουργεί προβλήματα». Ο κ. Καραλίδης επίσης ανέφερε ότι ακόμη περιμένει απάντηση από τον ΟΣΕ σε έγγραφο που έκανε πέρσι αναφέροντας ανάλογο πρόβλημα που έχει παρουσιαστεί από τις περσινές βροχές του Φεβρουαρίου στην γέφυρα των Κιμμερίων: «Με έγγραφό μας τους αναφέραμε ότι υπάρχουν προβλήματα με νεροφαγιές και ότι τα πέδιλα των υποστυλωμάτων δεν ξέρουμε πόσο μπορούν να αντέξουν…Δυστυχώς η ανταπόκριση δεν υπήρξε και αν έχουμε και πλημμυρικά φαινόμενα μπορεί να έχουμε πιο δυσάρεστα αποτέλεσμα».
Πιγκ – πονγκ με τις ευθύνες
Απ’ την πλευρά του ΟΣΕ η κα Ζαχαρά Ελένη παραδέχτηκε ότι υπάρχει πρόβλημα στο δίκτυο της περιοχής μας αλλά όπως είπε ο ΟΣΕ έχει κάνει αρκετές παρεμβάσεις: «Τον Φεβρουάριο είχαμε ζημιές στο ίδιο σημείο και από σύμπτωση τότε δεν υπήρχε θέμα γιατί είχε προλάβει να διακοπεί η κυκλοφορία λίγο πιο πέρα στον Πολύσιτο. Κάναμε δύο σωληνώσει στο σημείο όμως αποδείχτηκε ότι δεν επαρκούσε ούτε αυτό. Υπάρχει θέμα με τη γέφυρα…Το σιδηροδρομικό δίκτυο υφίσταται πάρα πολλά χρόνια». Παράλληλα η κα Ζαχαρά άφησε αιχμές ότι υπάρχουν ευθύνες στην περιφέρεια ή στην πρώην Νομαρχία Ξάνθης που έκανε διαπλάτυνση της γέφυρας χωρίς μάλιστα να ενημερώσει τον ΟΣΕ: «Εδώ πριν πολλά χρόνια έγινε μια διαπλάτυνση της κοίτης χωρίς να το ξέρει ο ΟΣΕ και ενώ το τεχνικό του ΟΣΕ ήταν δύο μέτρα η διάνοιξη της κοίτης έγινε στα 10 μέτρα». Αναφορικά με το χρόνο αποκατάστασης των ζημιών και η κα Ζαχαρά είπε ότι θα απαιτηθεί τουλάχιστον μια εβδομάδα μέχρι να δοθεί ξανά στην κυκλοφορία η γραμμή τονίζοντας ότι τώρα προέχει η ανέλκυση των βαγονιών με γερανοφόρα οχήματα. Να σημειώσουμε ότι υπήρχε πρόβλημα προσβασιμότητας των οχημάτων στο σημείο και γι αυτό εξετάζονται το ενδεχόμενο να γίνει διάνοιξη δρόμου.
Ευτυχώς δεν έτρεχε…
Να σημειώσουμε ότι όπως φαίνεται και στις φωτογραφίες η κοίτη έχει διαπλατυνθεί όμως ο χείμαρρος έχει κατεβάσει φερτές ύλες και μπάζα τα οποία έχουν φράξει τις διεξόδους (βλέπε το λάστιχο) και το νερό με ορμή βρήκε διέξοδο διαφυγής πάνω παρασύροντας το κάτω το υπόστρωμα των γραμμών και γι αυτό το λόγο έμειναν οι γραμμές μετέωρες. Πάντως όπως επισημάνθηκε από τους ειδικούς αν ο οδηγός δεν είχε μειώσει την ταχύτητα στο σημείο, το ατύχημα θα ήταν πολύ σοβαρό και πιθανότατα να υπήρχαν τραυματισμοί ή θύματα.
17 άτομα προσωπικό για 300 χιλιόμετρα γραμμή…στον ΟΣΕ
Το σημείο του ατυχήματος επισκέφτηκε και ο γενικός γραμματέα της ΓΣΕΕ που είναι υπάλληλος του ΟΣΕ κ. Νίκος Κιουτσούκης. Ο κ. Κιουτσούκης κάνει περιοδεία στην περιφέρειά μας εξαιτίας των επικείμενων εκλογών για εκπροσώπους στο Δ.Σ. του ΟΣΕ. Μιλώντας στο «Ε» απέδωσε το ατύχημα αφ’ ενός στον παραμελημένο δίκτυο που όμως όπως υπογράμμισε είναι αιτιατό αποτέλεσμα της έλλειψης προσωπικού του ΟΣΕ και των γενικότερων προβλημάτων που αντιμετωπίζει ο Οργανισμός: «Το δίκτυο είναι παραμελημένο δεν φταίει μόνο το δίκτυο. Υπάρχουν 17 άτομα προσωπικό για 300 χιλιόμετρα γραμμή…Και ζητούν να γίνουν μετατάξεις διαθεσιμότητες κ.λ.π. Αντιλαμβάνεστε που θα οδηγηθεί ο σιδηρόδρομος. Αν δεν βάλουν μυαλό οι πολιτικοί μας θα θρηνήσουμε θύματα».
Μαριάννα Ξανθοπούλου
mxanthopoulou@empros.gr
φωτο: Δημήτρης Καλτέκης
-
Επανεκκινούν από σήμερα τα δρομολόγια στο τμήμα Αλεξανδρούπολη – Ορεστιάδα – Αλεξανδρούπολη
Στο τμήμα μεταξύ Ορεστιάδα – Ορμένιο – Ορεστιάδα τα δρομολόγια θα πραγματοποιούνται με λεω… -
Κλοπή μεταλλικών αντικειμένων από τις εγκαταστάσεις του ΟΣΕ στην Ξάνθη
Εντοπίστηκαν σε καρότσα τρίκυκλου. Ο οδηγός συνελήφθη Συνελήφθη τις πρώτες πρωινές … -
Πρόσωπα & Γεγονότα, Παρασκευή 20 Σεπτεμβρίου 2024
Περί ΟΣΕ ο λόγος Είναι γνωστό ότι ο ΟΣΕ, εν γένει ο σιδηρόδρομος στην Ελλάδα, αποτελεί μία…
Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
-
Ανησυχητική αύξηση των κρουσμάτων ευλογιάς στη Ροδόπη
Έκκληση για απαρέγκλιτη τήρηση των μέτρων Παρά τα αυστηρά μέτρα, καταγράφεται άνοδος στις … -
Πεζοπορική εκδήλωση στη Μαρώνεια-Σάπες με πάνω από 70 συμμετέχοντες από όλη τη Θράκη
Με πεζοπορική διαδρομή σε τοπία φυσικής και πολιτιστικής ομορφιάς, ολοκληρώθηκε η εκδήλωση… -
Πρόσωπα & Γεγονότα, Τρίτη 5 Νοεμβρίου 2024
Τα σκουπίδια Είναι γεγονός αναμφισβήτητο ότι οι περισσότεροι δήμοι της χώρας πως έχουν πρό…
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
-
Άνοιξε η Αστυνομική Σχολή Ξάνθης μετά από 12 χρόνια αναμονής
Χρειάστηκαν μόλις 4,5 μήνες προετοιμασίας – Πλήρως ανακαινισμένη υποδέχτηκε τηn Κυριακή το… -
Σ. Παπαδοπούλου: «Σίγουρα ο θηλασμός είναι και εύκολος, αλλά και δύσκολος. Δεν είναι όλα ρόδινα»
Την προγραμματισμένη εκδήλωση-γιορτή πραγματοποίησε η Εθελοντική Ομάδα Υποστήριξης Μητρικο… -
Καθησυχαστικός για τον σεισμό στη Χαλκιδική ο σεισμολόγος Γεράσιμος Παπαδόπουλος: «Κατά πάσα πιθανότητα ήταν ο κύριος σεισμός»
Ο κ. Παπαδόπουλος επισήμανε ότι η περιοχή δεν διαθέτει υψηλό σεισμικό δυναμικό, ενώ τόνισε…
Περισσότερα άρθρα από Επίκαιρα
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.
Μπορεί επίσης να σας αρέσει
Άνοιξε η Αστυνομική Σχολή Ξάνθης μετά από 12 χρόνια αναμονής
Χρειάστηκαν μόλις 4,5 μήνες προετοιμασίας – Πλήρως ανακαινισμένη υποδέχτηκε τηn Κυριακή το…