Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Επίκαιρα Η κρίση αύξησε την εμπορική κίνηση στο Λιμάνι του Λάγος

Η κρίση αύξησε την εμπορική κίνηση στο Λιμάνι του Λάγος

0
imani_lagos-empros

Αυξήθηκε η αγροτική παραγωγή και η διακίνηση

Ο δήμος Αβδήρων ετοιμάζει παρεμβάσεις στις υποδομές του λιμανιού.
Διαδημοτικό Λιμενικό Ταμείο και με ΦΕΚ

Μέγιστη προτεραιότητα για το δήμο Αβδήρων αποτελεί το Λιμάνι του Πόρτο Λάγος του μοναδικού λιμανιού του νομού μας, που παρά το γεγονός ότι βρισκόμαστε σε περίοδο οικονομικής κρίσης ωστόσο αυτό παρουσιάζει εμπορική κίνηση καθώς έχει αυξηθεί η διακίνηση αγροτικών προϊόντων τόσο στην υπόλοιπη ενδοχώρα όσο και σε ξένες χώρες. Αυτό το στοιχείο που το καταθέτει ο κ. Δημήτρης Μπαμπίδης, πρόεδρος του Διαδημοτικού Λιμενικού Ταμείου το οποίο έχει την αρμοδιότητα της διαχείρισης του λιμανιού του Λάγος καθώς και των αλιευτικών καταφυγίων Αβδήρων, Φαναρίου, Ιμέρου, Μαρώνειας, είναι πολύ σημαντικό καθώς αποδεικνύει τη δυνατότητα και τις προοπτικές περαιτέρω ανάπτυξης που έχει το λιμάνι του Λάγος, δίνει δε ένα καλό έρεισμα για τους φορείς του νομού να επιδιώξουν μέσα από μια σειρά παρεμβάσεων την αναβάθμισή του.  
Διαδημοτικό Λιμενικό Ταμείο και με ΦΕΚ
Πριν 10 μέρες ήρθε το σχετικό ΦΕΚ στο δήμο Αβδήρων σύμφωνα με το οποίο η αρμοδιότητα του Λιμενικού Ταμείου Λάγος ξεπερνά τα όρια του νομού και μετά από συμφωνία των δήμων Τοπείρου, Αβδήρων, Κομοτηνής και Μαρώνειας γίνεται διαδημοτικό με έδρα το Λάγος. Όλοι οι δήμοι συμμετέχουν σ’ αυτό με εκπροσώπους τους ενώ ο πρόεδρος διορίζεται από το δήμο Αβδήρων. Το σχήμα αυτό αποφασίστηκε και υλοποιήθηκε επί θητείας του Σωκράτη Ξυνίδη στο υπουργείο Ανάπτυξης και εντάσσεται στα πλαίσια μιας προσπάθειας διεύρυνσης του κύκλου εργασιών του Ταμείου αλλά και να ξεφύγει απ’ το…αμαρτωλό παρελθόν του και να λειτουργήσει με διαφάνεια και διαχειριστικό έλεγχο.  
Ετοιμάζονται έργα στο Λιμάνι
Όπως μας πληροφορεί ο δήμαρχος Αβδήρων κ. Βασίλης Τσολακίδης ο δήμος έχει μια ώριμη μελέτη για την περίφραξη του λιμανιού καθώς και την αποκατάσταση του γκρεμισμένου σημείου στον δεύτερο δίαυλο της μαρίνας η καταστροφή του οποίου χρονολογείται από τις πλημμύρες του 1997 και ακόμη δεν έχει αποκατασταθεί. Επίσης ένα άλλο έργο που ετοιμάζει ο δήμος σε συνεργασία με τον Φορέα Διαχείρισης του Δέλτα Νέστου – Βιστονίδας είναι η ανακατασκευή του Παρατηρητηρίου που βρίσκεται απέναντι από το λιμάνι. Όλα αυτά επιδιώκει να τα εντάξει στο ειδικό πρόγραμμα του ΕΣΠΑ που χρηματοδοτεί παραλιακά έργα. Όμως το μεγαλύτερο πρόβλημα του λιμανιού από πλευράς υποδομών είναι οι συνεχείς προσχώσεις των φερτών υλών που μπαζώνουν το λιμάνι.  
Ας είναι καλά ο πρωτογενής τομέας
Όπως επισημαίνει ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Λάγος κ. Μπαμπίδης ανιχνεύονται φερτά υλικά από το Νέστο στο λιμάνι και απαιτείται να γίνουν έργα εκβάθυνσης καθώς έχουν περάσει πολλά χρόνια που έγιναν τα τελευταία Σ’ ότι αφορά την εμπορική κίνηση στο λιμάνι ο κ. Μπαμπίδης σημειώνει ότι ο πρωτογενής τομέας είναι αυτός που κρατά το λιμάνι και ότι έχει παρατηρηθεί ότι η κρίση έχει αυξήσει την παραγωγή αγροτικών προϊόντων και άρα την διακίνησή τους. Απ’ το λιμάνι του Λάγος διακινούνται προς τα νησιά και άλλες περιοχές της χώρας αλλά και στο εξωτερικό, σιτηρά, καλαμπόκι και βαμβακόσπορος. Για παράδειγμα πέρσι διακινήθηκα 30.000 τόνοι βαμβακόσπορος. Επίσης σε μικρότερη ποσότητα διακινούνται και προϊόντα μεταποίησης. Να σημειώσουμε ότι έσοδα για το Λιμενικό ταμείο εκτός απ’ αυτά του λιμανιού αποτελούν και τα τέλη ελλιμενισμού στα αλιευτικά καταφύγια που έχει στην αρμοδιότητά του όμως όπως σημειώνει ο κ. Μπαμπίδης αυτά δεν μπορούν να καλύψουν τις αυξήσεις στη ΔΕΗ συν το γεγονός ότι στο Λιμενικό ταμείο υπήρχαν χρέη από την προηγούμενη διοίκηση και γίνεται μια προσπάθεια εξορθολογισμού της κατάστασης.  

Μαριάννα Ξανθοπούλου
mxanthopoulou@empros.gr

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Επίκαιρα
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Ταχύτητες οπτικών ινών σε ακόμα πιο προσιτές τιμές στην Ξάνθη

COSMOTE: Προγράμματα Fiber To The Home με επιδότηση €200 για 24 μήνες Σε εγγυημένες ταχύτη…