ΠΡΟΣΟΧΗ!
Όσοι απελπισμένοι Έλληνες συνταξιούχοι θέτουν τέρμα στη ζωή τους πρέπει να το κάνουν με τρόπο που να μη ματώνει η καρδιά της κ. Μέρκελ…
Λύθηκε!
Επιτέλους βρέθηκε λύση στο θέμα της μεταφοράς των μαθητών. Η λύση που θα ισχύσει είναι αυτή που ίσχυε παλιά: Δηλαδή να έχουν την ευθύνη για τη μεταφορά οι Περιφέρειες κι όχι οι δήμοι.
Η σχετική απόφαση ελήφθη προχθές και εκτός των άλλων ησυχάζει τους γονείς των παιδιών γιατί τα μαθήματα πλησιάζουν και οι δήμοι δεν είχαν την δυνατότητα να δώσουν λύση.
-Τέλος καλό λοιπόν, όλα καλά, μετά την απόφαση του υπουργού Εσωτερικών Ευρ. Στυλιανίδη.
«Ε»
Αποφασίσθηκε!
Είναι πλέον δεδομένο: Η κυβέρνηση δια στόματος του υπουργού κ. Χατζηδάκη, θα προχωρήσει στη δημιουργία Ειδικών Οικονομικών Ζωνών, τις γνωστές ΕΟΖ.
Μάλιστα η υλοποίησή τους θα γίνει χωρίς στενά γεωγραφικά όρια και περιορισμούς στο εργασιακό κόστος.
Έτσι λοιπόν οι ΕΟΖ θα προχωρήσουν και η αρχή θα γίνει από τη Θράκη και πιο συγκεκριμένα από τον Έβρο.
Με τη ρητή και κατηγορηματική δήλωση του υπουργού, σταματά και η γνωστή παραφιλολογία και δαιμονοποίηση των ΕΟΖ.
Βέβαια, γνωστό είναι ότι η κινδυνολογία αυτή γίνεται συνήθως από χορτάτους που λίγο ενδιαφέρονται για τους ανέργους.
Γι’ αυτό λοιπόν λέμε ναι στις ΕΟΖ ανεπιφύλακτα!
«Ε»
Μνησικακία
Μνησικακία σημαίνει κατάληξη του θυμού, μίσος της δικαιοσύνης, απώλεια των αρετών, δηλητήριο της ψυχής, σαράκι του νου, αποξένωση της αγάπης, καρφί μπηγμένο στην ψυχή, αίσθηση δυσάρεστη που αγαπάται μέσα στην γλυκύτητα της πικρίας της, συνεχής αμαρτία, ανύσταχτη παρανομία, διαρκής κακία. Αυτό το σκοτεινό και δύσμορφο πάθος ανήκει στα πάθη που γεννώνται από άλλα πάθη και όχι σε αυτά που γεννούν.
Άγιος Ιωάννης της κλίμακος-Λόγος ένατος
Για την αντιγραφή – Ο Σχολιαστής.
Νοσηροί εγκέφαλοι
Τέλος ακινησίας! Η νέα φοβερή ιδέα της κυβέρνησης για να βάλει και πάλι το χέρι στην τσέπη μας. Εξετάζει να χρεώνει την «προσωρινή ακινησία» των ΙΧ με ένα σύστημα παρόμοιο με εκείνο που υπάρχει στην ακινησία των σκαφών αναψυχής.
Οι πρώτες προτάσεις κάνουν λόγο για «τέλη ακινησίας» που θα κυμαίνονται από 10 έως και 100 ευρώ, ή την καταβολή του 50% των Τελών Κυκλοφορίας.
Πώς όμως μπορεί το κράτος να φορολογεί τα αυτοκίνητα με την ίδια λογική που το κάνει για τα σκάφη αναψυχής; Το αυτοκίνητο είναι είδος πρώτης ανάγκης, το χρησιμοποιεί ο κόσμος για να πηγαίνει στη δουλειά του, να μεταφέρει τα παιδιά του, είναι απαραίτητο. Καμία σχέση με τα σκάφη που έχουν ελάχιστοι έχοντες και κατέχοντες για να κάνουν το κέφι τους και την επίδειξη του (συνήθως παράνομου) πλούτου τους.
Για να φτάσει κάποιος στην απόφαση να ακινητοποιήσει το αυτοκίνητό του, σημαίνει ότι δεν έχει χρήματα να το συντηρήσει (τέλη, βενζίνες, ασφάλιστρα) και το αποσύρει προσωρινά, μέχρις ότου να φτιάξουν τα οικονομικά του.
Το να έρχεται τώρα το κράτος και να φορολογεί την ανημποριά των ανθρώπων να συντηρήσουν το αυτοκίνητό τους, μόνο ως προϊόν σκέψης νοσηρών εγκεφάλων μπορεί κανείς να το χαρακτηρίσει…
-Έλεος πια με τους φόρους!
ΕΟΖ σ’ όλη την Ελλάδα
«Θεματικές» και όχι «γεωγραφικές» σε επιμέρους τομείς της οικονομίας θα είναι πιθανότατα οι ειδικές οικονομικές ζώνες που θέλει να δημιουργήσει το υπουργείο Ανάπτυξης, με χαμηλούς φορολογικούς συντελεστές και χωρίς αλλαγές στις εργασιακές σχέσεις.
Οι ζώνες αυτές θα μπορούν για παράδειγμα να φιλοξενούν δραστηριότητες όπως τουριστικές, υψηλής τεχνολογίας και ναυπηγοεπισκευαστικές, και να αναπτυχθούν σε όλη την Ελλάδα.
Το ελληνικό σχέδιο ωστόσο που πρέπει να εγκριθεί πρώτα από τις Βρυξέλλες, συναντά – όπως προσέθεσε ο υπουργός – ισχυρές αντιδράσεις από χώρες – μέλη της ευρωζώνης (κυρίως οι βόρειες), που εγείρουν ενστάσεις ότι μια τέτοια εξέλιξη δίνει συγκριτικό πλεονέκτημα στην Ελλάδα.
«Ε»
Κυρ Αντώνης-κυρά Αθηνά
Δύο εμβληματικές μορφές του οικισμού Λειβαδίτης, δεν υπάρχουν πλέον. Πρόκειται για τον κυρ Αντώνη και την κυρά Αθηνά.
Δύο ανθρώπους που έζησαν σχεδόν όλη τη ζωή τους στο Λειβαδίτη, από τότε που ξεκίνησε ο οικισμός, το 1963-64.
Είχαν το καφενεδάκι στο χωριό που ήταν και παντοπωλείο μαζί και τηλεφωνείο και όλα!
Και βέβαια πάνω απ’ όλα ήταν το κέντρο της ζωής του οικισμού, των κατοίκων και των επισκεπτών, κυρίως ορειβατών και κυνηγών.
Εμβληματικές μορφές. Ήρεμοι άνθρωποι, ευγενικοί! Έζησαν μαζί και έφυγαν ο ένας μετά τον άλλο σε διάστημα δύο μηνών.
Πρώτη έφυγε η κυρά Αθηνά, πριν 2 μήνες. Και πριν 15 μέρες έφυγε και ο σύντροφός της στη μοναξιά, ο κυρ Αντώνης.
Η μνήμη τους θα μείνει εκεί ψηλά στο Λειβαδίτη!
Στο «σφυρί» ΔΟΥ και το Χημείο Ξάνθης
Συμπεριλαμβάνονται στα 28 ακίνητα του Δημοσίου για τα οποία προωθείται από το ΤΑΙΠΕΔ – ΥΠΟΙΚ η αξιοποίησή τους με τη μέθοδο του sales and lease back.
Πρέπει να σημειωθεί πως η Κτηματική Εταιρεία του Δημοσίου είχε ήδη από το 2010 επεξεργασθεί σχέδιο αξιοποίησης των συγκεκριμένων ακινήτων, το οποίο όμως παρέμεινε στα χαρτιά για διάστημα δύο ετών. Πλέον το θέμα το τρέχει το Ταμείο Αξιοποιήσεως της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου και όπως μάθαμε έχει γίνει αυτοψία του κτιρίου της Εφορίας από μια Επιτροπή τεχνικών γνωστής εταιρείας για λογαριασμό υποψήφιου αγοραστή, οι οποίοι αξιολόγησαν τη δομή του, τον εξοπλισμό και τις προδιαγραφές του ώστε να εκτιμηθεί η άξια του.
Στο «σφυρί» όμως βγαίνει με την ίδια μέθοδο και το κτίριο του Χημείου Ξάνθης.
Μ.Ξ.
Το «χαράτσι» …όχι πλέον της ΔΕΗ
Φεύγει ένα βάρος από την ΔΕΗ η οποία είχε στοχοποιηθεί με το «χαράτσι» καθώς με διευκρινιστική εγκύκλιό του το υπουργείο Οικονομικών το αποσυνδέει με τον λογαριασμό ηλεκτρικού ρεύματος και από τον κίνδυνο διακοπής ρεύματος σε περίπτωση που μείνει απλήρωτος αλλά ρυθμίζει και τις περιπτώσεις που ο υπόχρεος δικαιούται απαλλαγής ή μειωμένου συντελεστή, την περίπτωση που δηλώνει αδυναμία να το καταβάλλει και επιθυμεί τον διαχωρισμό του από το τιμολόγιο της ΔΕΗ, αλλά και την περίπτωση που αλλάζει πάροχο. Έτσι από τώρα και στο εξής το θέμα το αναλαμβάνουν οι Εφορίες που ούτως ή άλλως είναι αρμόδιες για τους φόρους. Έτσι κάπως εξομαλύνεται η κατάσταση γιατί ουκ ολίγα ευτράπελα είχαν δημιουργηθεί. Όμως δεν απαλλασσόμαστε από το ίδιο το χαράτσι που αν και μας είπαν ότι θα είναι προσωρινό για την αντιμετώπιση της έκτακτης κατάστασης και πολλοί προεκλογικά υποσχέθηκαν την κατάργησή του, αυτό ήρθε και όπως φαίνεται θα μείνει…
Μ.Ξ.
Τι ξέρουν για τη Θράκη;
Η κυβερνήσεις, οι βουλευτές, τα πανελλήνιας κυκλοφορίας ΜΜΕ και όλοι οι γραφειοκράτες και παρατρεχάμενοι της κεντρικής διοίκησης είναι… «κεντρομανείς».
Η επίσκεψη των τοπικών φορέων με αφορμή τη συζήτηση για τα Κέντρα Κράτησης αποτελεί ένα ακόμη παράδειγμα.
Η Θράκη είναι… κάπου εκεί. Μακριά και απομονωμένα. Καλύτερα, λένε. Είναι και ευαίσθητη περιοχή. Ούτε ξέρουν τι γίνεται στη Θράκη και πολύ περισσότερο ποιες είναι οι ιδιαιτερότητές της. Περισσότερο συγκεντρώνει φοβικό ενδιαφέρον. «Έμειναν έκπληκτοι» οι βουλευτές μέλη της επιτροπής από αυτά που άκουγαν, μας είπε ο κ. Μωραΐτης. Η πρώτη έκπληξη ήταν σίγουρα από τη σκέψη: «α, ναι υπάρχει και η Θράκη!».
Κι όμως η περιοχή μας έχει ασυναγώνιστο πλούτο και δυστυχώς και η ίδια έχει ευθύνη γι’ αυτή την περιθωριοποίηση, παρόλο που το μεγαλύτερο βάρος πέφτει στις κεντρικές αποφάσεις που ανέκαθεν τη θεωρούσαν λίγο… «τζιζ».
Ε.Δ.
Το χω μεγάλη απορία
Γιατί δεν επέτρεψε ο δήμος της Ξάνθης και το κέντρο Πολιτισμού στο Λύκειο Ελληνίδων να αναλάβει να κρεμάσει στο ρολόι μία μεγάλη καρτ-ποστάλ με την παλιά μορφή του ρολογιού της πόλης;
Οι διοργανωτές είχαν την πρόθεση με την αφορμή των γιορτών και της έκθεσης που εγκαινιάζουν με τις παλιές φωτογραφίες της Ξάνθης να αποτυπώσουν τη μορφή του ρολογιού από τα τέλη του 19ου αι.
Δηλαδή τα… σεντόνια των χορηγών που κρέμονται στο καρναβάλι είναι μεγαλύτερης αισθητικής;
Ε.Δ.
Για το χρυσό ήρθε, αλλά…
Στη Θράκη βρέθηκε για ταξίδι-αστραπή ο υφυπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Νότης Μηταράκη, μαζί με τον Γ.Γ. Στρατηγικών και Ιδιωτικών Επενδύσεων του Υπουργείου Ανάπτυξης, Πέτρο Σελέκο, και είχε συναντήσεις με το δήμαρχο Αλεξανδρούπολης, τον πρόεδρο του ΕΒΕ Έβρου, το μητροπολίτη Έβρου και τον περιφερειάρχη ΑΜΘ.
Κύριο θέμα της επίσκεψής ήταν η επένδυση των χρυσωρυχείων, αλλά από τους τοπικούς φορείς του τέθηκε κυρίως το θέμα της ΕΟΖ, της γεωθερμίας στον Έβρο, το 12% κ.ά. που απασχολούν την τοπική κοινωνία.
Αναφορικά με το χρυσό, είπε ότι θα προωθηθεί άμεσα η επένδυση με τη διασφάλιση από πλευράς κυβερνήσεων των περιβαλλοντικών προϋποθέσεων που θέτει η ΕΕ. Για τις δε ΕΟΖ, φαίνεται ότι δεν έχει καθοριστεί ακόμη συγκεκριμένος σχεδιασμός γι’ αυτό αρκέστηκε να πει (τα γνωστά) ότι χρειάζεται άδεια από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και ότι μπορεί να είναι θεματικές και όχι γεωγραφικές.
Ε.Δ.