Αρχική ΠΟΛΙΤΙΚΗ Πολιτική Επικαιρότητα Το δρόμο της ευθύνης και της σιγουριάς προτείνει το ΠΑΣΟΚ

Το δρόμο της ευθύνης και της σιγουριάς προτείνει το ΠΑΣΟΚ

0
magriotis_1-empros

Σύσκεψη στελεχών στην Ξάνθη, με τον επικεφαλής του κλιμακίου για το νομό κ. Γιάννη Μαγκριώτη

Ρίχνουν το …γάντι για ευρύτερες συνεργασίες και για μια κυβέρνηση με προοδευτικό πρόσημο. Έκαναν και την αυτοκριτική τους…

Τον δύσκολο και επώδυνο δρόμο της ευθύνης αλλά και της σιγουριάς ότι μετά από πολλή προσπάθεια και με την ευρωπαϊκή αλληλεγγύη υπάρχει …φως στο τούνελ για την έξοδο της χώρας μας από την κρίση, αντιπροτείνει το ΠΑΣΟΚ οριοθετώντας την πολιτική του απέναντι στις πολιτικές δυνάμεις που προτείνουν τον «εύκολο δρόμο δρόμος χωρίς θυσίες», υπογραμμίζοντας ότι αυτός οδηγεί «σε αδιέξοδο και δεν έχει αντίκρισμα αλήθειας». Μ’ αυτό το ιδεολογικό «όχημα» κατέρχεται στην διαβούλευσή του με τους πολίτες εν’ όψει των εκλογών της 17ης Μαΐου θέτοντας παράλληλα ως βασικό πρόταγμα τις ευρύτερες συνεργασίες στον παραγωγικό,  κοινωνικό και πολιτικό πεδίο, κάτω υπό το βάρος της οριακής κατάστασης που έχει επανέλθει η χώρα και …ρίχνει το γάντι για μια κυβέρνηση συνεργασίας με προοδευτικό πρόσημο και κατεύθυνση. Στα πλαίσια αυτά πραγματοποιήθηκε στην Ξάνθη κομματική σύσκεψη – την Κυριακή 27 Μαΐου το απόγευμα –  με επικεφαλής του κλιμακίου που έχει οριστεί για το νομό,  πρώην υφυπουργό Υποδομών κ. Γιάννη Μακριώτη, παρουσία του στελέχους κ. Κώστα Χαραλαμπίδη,  του γραμματέα της Ν.Ε. ΠΑΣΟΚ Ξάνθη κ. Αχιλλέα Τσαρτσάρα, των αυτοδιοικητικών αιρετών, αντιπεριφερειάρχη κ. Καραλίδη, και δημάρχων κ. Χατζηευαγγέλου και Τσολακίδη καθώς και μελών του κόμματος. Η σύσκεψη αποσκοπούσε και στον προγραμματισμό για τις νέες εκλογές αφού προηγουμένως έγινε ανάλυση των πολιτικών εξελίξεων ενώ παράλληλα στην βάση της ανασυγκρότησης του κόμματος άνοιξε η διαδικασία συγκρότησης εκλογικών επιτροπών καθώς και επιτροπών με εξειδικευμένες θεματικές που θα συγκροτηθούν το επόμενο χρονικό διάστημα.  

«Αυτές οι εκλογές πρέπει να είναι εκλογές ευθύνης»
Ο κ. Μαγκριώτης νωρίτερα μιλώντας στα τοπικά ΜΜΕ αναφέρθηκε αναλυτικά στους τρεις βασικούς άξονες του προγράμματος του ΠΑΣΟΚ δίνοντας έμφαση στο  τρίπτυχο επιχειρηματικότητα  – εργασία και κοινωνικό κράτος
«Χρειαζόμαστε τη συνεργασία όλων. Μόνο μέσα από μια ουσιαστική συνεργασία και μέσα από ένα ρεαλιστικό και υπεύθυνο πρόγραμμα μπορεί να βγει η χώρα από την κρίση.  Συνεργασίες και στο παραγωγικό και το κοινωνικό πεδίο
Συνεργασία στον κόσμο της παραγωγής,  της επιχειρηματικής κοινότητας και τους εργαζόμενους για να μπορέσει να ανακτήσει ένα μέρος της χαμένης ανταγωνιστικότητας η ελληνική οικονομία να χτίσει μια νέα παραγωγικότητα και να μπορέσουμε να χτίσουμε μια νέα ισορροπία ανάμεσα στην επιχειρηματικότητα, την εργασία και το κοινωνικό κράτος. Να χτίσουμε μια νέα σχέση  ισορροπίας ανάμεσα στην επιχειρηματικότητα, την επανεπένδυση των κερδών και τη φορολόγηση του πλούτου,  την εργασία, την παραγωγικότητά της και την αποζημίωσή της,  τις απολαβές της, το κόστος εργασίας και το κοινωνικό κράτος. Αυτοί οι τρεις πυλώνες που πρέπει να βρουν ισορροπία για να έχουμε ένα κράτος φιλικό στον πολίτη και την επιχειρηματικότητα και όχι ένα κράτος που σπαταλά τους πόρους ένα δημόσιο εκεί που συναντάται με τον ιδιωτικό χώρο και αναπτύσσει εστίες διαφθοράς. Πρέπει να το χτίσουμε όλοι μαζί δεν μπορεί καμιά κοινωνική ομάδα να στέκεται απέναντι και να πετροβολεί την άλλη. Δεν μπορεί ένα κόμμα να στέκεται απέναντι και να πετροβολεί όλα τα άλλα.  Χρειάζεται μια νέα νοοτροπία συναίνεση και συνεργασία στον παραγωγικό και κοινωνικό επίπεδο αλλά και στο πολιτικό επίπεδο. Οι πολίτες δεν έχουν περιθώρια άλλων απωλειών. Η  θέση τους είναι οριακή ανάμεσα στην επιβίωση και την απελπισία. Γι αυτό ακριβώς αυτές οι εκλογές πρέπει να είναι εκλογές ευθύνης».

Είχαμε εισαγόμενη ανάπτυξη…
Παράλληλα ο κ. Μακριώτης επεσήμανε ότι το ΠΑΣΟΚ έκανε την αυτοκριτική του διεκδικώντας μερίδιο στα καλά των 38 χρόνων της μεταπολίτευσης αλλά και αποδεχόμενο την ευθύνη για τις παθογένειες του πολιτικού συστήματος,  τη διαφθορά, που διογκώθηκαν μέσα σ’ όλα αυτό το διάστημα: « Το ΠΑΣΟΚ ως κυβερνητικό κόμμα έχει το δικαίωμα να διεκδικεί μερίδιο από αυτή την επιτυχία στα 38 χρόνια της μεταπολίτευσης Ταυτόχρονα όμως όπως και κάθε κόμμα και ειδικά τα κυβερνητικά πρέπει να αποδεχτούμε ένα μερίδιο μεγάλη ευθύνης στις παθογένειες της μεταπολίτευσης που σε μεγάλο βαθμό είναι η προέκταση των παθογενειών που έχει ο παραγωγικός και κοινωνικός ιστός της χώρας. Η πελατειακή νοοτροπία
διογκώθηκε τα τελευταία χρόνια και συντηρήθηκε πάνω σε μια εικονική ανάπτυξη η οποία στηρίζονταν σ’ ένα χρήμα που δεν παρήγαγε η ελληνική οικονομία αλλά ήταν δανειακό, ένα χρήμα της παραοικονομίας,  της φοροδιαφυγής και της  διαφθοράς
Εδώ είναι όλη ευθύνη όλων των κομμάτων. Ο ελληνικός λαός χρεώνει στο ΠΑΣΟΚ τα δύο τελευταία χρόνια ότι του αφαιρεί βίαια ένα μεγάλο μέρος των εισοδημάτων που μαζί δημιούργησαν τα προηγούμενα χρόνια όταν το δημιουργούσαν μαζί ήταν καλά όταν φυσικά στερείται αυτό το μέρος των κεκτημένων δημιουργεί θυμό, αγανάκτηση. Ως κόμμα έχουμε απεκδυθεί το λαϊκισμό και κοιτάμε τον έλληνα πολίτη στα μάτια με αίσθημα ευθύνης και αυτοκριτικής και ενοχής για τα λάθη του παρελθόντος».

Σε 2 χρόνια η μελέτη για τον κάθετο άξονα
Σ’ ότι αφορά σε τοπικό επίπεδο και στο εκλογικό αποτέλεσμα του νομού σε σχέση με τις απώλειες του ΠΑΣΟΚ  ο κ. Μαγκριώτης τις χαρακτήρισε «πρωτόγνωρες» ενώ αναφέρθηκε συνολικά στη Θράκη σημειώνοντας ότι: «Στη Θράκη πρέπει όλοι να δουλέψουμε περισσότερο και  οι Θρακιώτες πρέπει να πιστέψουν στον εαυτό τους. Οι Θρακιώτες έχουν παιδεία και κάνουν τις επιλογές τους»
Τέλος απαντώντας σε ερώτημα του «Ε» αναφορικά με τις εξελίξεις στο κάθετο άξονα (δρόμο Δημαρίου) μετά την έγκριση της χρηματοδότησης της μελέτης του βόρειου τμήματος ο κ. Μαγκριώτης σημείωσε (υπενθυμίζουμε ότι ως υφ. Υποδομών το είχε προαναγγείλει από την Ξάνθη: « Υπάρχουν δύο τμήματα στον κάθετο άξονα.  Το ένα χρηματοδοτήθηκε από το intereg και βοήθησε πολύ ο κ. Ξυνίδης και εντάχθηκε με 8, 5 εκ. ευρώ και το δεύτερο κομμάτι είχε χρηματοδοτηθεί από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Αν. Μακ – θράκης και εκείνο μέχρι τα Μελίβοια έχει ολοκληρωμένες μελέτες. Η Εγνατία έχει στα χέρια της τις ολοκληρωμένες μελέτες στο βόρειο τμήμα.  Εξετάζει κάποια πιο καλή χάραξη η οποία θα περιορίσει και το κόστος διότι ως γνωστόν για περιβαλλοντικούς και γεωφυσικούς λόγους είναι πολύ δύσκολος αυτός ο δρόμος. Η Εγνατία έχει προκηρύξει διαγωνισμούς για τις μελέτες τα 8 εκ. για το νότιο τμήμα που σε 1,5 – 2 χρόνια θα ολοκληρωθούν. Αυτό που αναζητείται τώρα είναι το υπουργείο σε συνεργασία με την περιφέρεια και το υπουργείο Ανάπτυξης η ένταξη σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα του βόρειου τμήματος  εκεί που έχουν ολοκληρωθεί οι μελέτες».  

Μαριάννα Ξανθοπούλου
mxanthopoulou@empros.gr

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Πολιτική Επικαιρότητα
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Η ελληνική απάντηση στα τουρκικά σενάρια για ΑΟΖ με τη Συρία

Διπλωματική εγρήγορση και πρωτοβουλίες στην Ε.Ε. για τις εξελίξεις στην Ανατολική Μεσόγειο…