
Το «ok» πήρε η Διεύθυνση πρωτοβάθμιας από το δημοτικό συμβούλιο Ξάνθης. Μειοψήφησαν οι εκπαιδευτικοί
Σ. Μελισσόπουλος: «πρόκειται για υπηρεσιακή διαδικασία με μικρής κλίμακας συγχωνεύσεις και μεταστεγάσεις. Έχει ζητηθεί η κατανόηση απ’ όλους»
Στην συνεδρίαση της Τρίτης συζητήθηκε το θέμα των συγχωνεύσεων στο δήμο της Ξάνθης και τελικά δόθηκε θετική γνωμοδότηση, αν και μειοψήφησαν οι εκπαιδευτικοί του δημοτικού συμβουλίου, ενώ λευκό ψήφισε ο Μπάμπης Δημαρχόπουλος. Στο δήμο της Μύκης, αρνητική ήταν η γνωμοδότηση του δημοτικού συμβουλίου, ενώ το θέμα αναμένεται να τεθεί προς συζήτηση στις προσεχείς συνεδριάσεις των άλλων δύο δήμων του νομού.
Οι συγχωνεύσεις και μεταστεγάσεις στο δήμο Ξάνθης
Με βάση την εισήγηση της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ξάνθης για το δήμο Ξάνθης διαμορφώνονται οι παρακάτω συγχωνεύσεις:
1. Το νηπιαγωγείο Λεύκης μεταστεγάζεται στο νηπιαγωγείο Ευμοίρου
2. Το μειονοτικό δημοτικό σχολείο Παλιάς Μορσίνης ενσωματώνεται στο δημοτικό σχολείο Παλιάς Χρύσας
3. Υποβιβάζεται το 7ο δημοτικό σχολείο από 10/θέσιο σε 9/θέσιο.
4. Υποβιβάζεται το 2ο μειονοτικό δημοτικό σχολείο από 6/θέσιο σε 4/θέσιο.
5. Μεταστεγάζεται το 1ο ειδικό δημοτικό σχολείο από το 4ο-12ο δημοτικό σχολείο στο δημοτικό σχολείο Νεάπολης
6. Στο κτίριο που στεγαζόταν μεταστεγάζεται το 10ο νηπιαγωγείο που λειτουργούσε σε ενοικιαζόμενο χώρο στη στοά Βιδάλη
7. Μετακινείται το Σχολείο Κωφών από τη Λεύκη στο Εύμοιρο
Σ. Μελισσόπουλος: «Προχωρήσαμε μόνο στο απολύτως αναγκαίο»
Ο προϊστάμενος της διεύθυνσης πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Ξάνθης Σάββας Μελισσόπουλος εξήγησε ότι δεν πρόκειται για νέα εκτεταμένη –υποτίθεται- διαδικασία συγχώνευσης και κατάργησης σχολικών μονάδων, με γνώμονα τα παιδαγωγικά και κυρίως, οικονομικά κριτήρια που διαμόρφωσαν τον Καλλικράτη στα σχολεία την προηγούμενη χρονιά, αλλά για μία υπηρεσιακή διαδικασία αντίστοιχη με αυτή που δρομολογούνταν όλα τα προηγούμενα χρόνια. «Πέρυσι είχε δοθεί άλλη χροιά, ενώ φέτος οι συγχωνεύσεις είναι μικρής κλίμακας, με παιδαγωγικά κριτήρια, μικρές αλλαγές και χωρίς κίνδυνο να διασαλευτούν οι ισορροπίες στις περιοχές του νομού ή να δημιουργηθούν προβλήματα για τους ίδιους τους μαθητές», διευκρίνισε ο κ. Μελισσόπουλος, ο οποίος ενημέρωσε ότι ήρθε σε επαφή με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και όργανα, προκειμένου να συζητήσει το σκεπτικό που υπέδειξε το σχέδιο για την Ξάνθη, αλλά και τα κριτήρια που ελήφθησαν υπόψη. Η εντύπωση του κ. Μελισσόπουλου είναι ότι κάποιοι μπορεί να διαφώνησαν, αλλά κατανόησαν τη βάση του προβληματισμού και της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ξάνθης, καθώς και το γεγονός ότι το σχεδιασμό διέπει η λογική του «απολύτως αναγκαίου».
Μάλιστα, για τον ίδιο η γνωμοδότηση του κάθε δήμου μπορεί μεν να είναι μη δεσμευτικής ισχύος, αλλά έχει βαρύτητα, καθώς αφενός δεν παρέχονται οι ίδιες δυνατότητες για καθηγητές δεύτερης γλώσσας, ειδικότητας κλπ σε σχολεία λίγων μαθητών και αφετέρου οι ίδιοι οι δήμοι, βάσει της νομοθεσίας του Καλλικράτη, θα κληθούν να διαχειριστούν και την κάλυψη των λειτουργικών εξόδων των σχολείων.
Ελένη Διαφωνίδου
elenidfn@yahoo.com