Αρχική ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ Τα πήραμε με δανεικά, τα δίνουμε όσο- όσο

Τα πήραμε με δανεικά, τα δίνουμε όσο- όσο

0
katasxemena-empros

Αύξηση- ρεκόρ στις εξαγωγές μεταχειρισμένων οχημάτων

Γ. Αθανασιάδης: «τα αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού πωλούνται σε καλύτερες τιμές απ’ ότι στην Ευρώπη γι’ αυτό και είναι ανταγωνιστικές». Δεν παρατηρείται έξαρση στην Ξάνθη

Εκτίναξη άνευ προηγουμένου του αριθμού εξαγωγών μεταχειρισμένων οχημάτων φέρνουν οι οικονομικές δυσκολίες των Ελλήνων καταναλωτών και εμπόρων, οι οποίοι αδυνατώντας να ανταποκριθούν στις αυξημένες οικονομικές απαιτήσεις, προσπαθούν να «ξεφορτωθούν» τα αυτοκίνητα, η διατήρηση των οποίων γίνεται όλο και πιο δαπανηρή, καθιστώντας τα ένα είδος, σχεδόν, πολυτελείας.

972 αυτοκίνητα στο εξωτερικό το 2011
Η αύξηση που καταγράφεται στις εξαγωγές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Eurostat στο πρώτο δεκάμηνο του 2011, φτάνει το 398%, αφού την προηγούμενη χρονιά πέρασαν τα ελληνικά σύνορα προς άλλα κράτη- μέλη ή μη 972 Ι.Χ. έναντι 195 οχημάτων στο αντίστοιχο διάστημα πέρσι, καταγράφοντας ουσιαστικά την τάση που πρόκειται να ακολουθηθεί το 2012 στην ελληνική αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.
Στην αύξηση εκτιμάται ότι έχει συντελέσει ο ρόλος των τραπεζών, οι οποίες μέσω των εξαγωγών βρήκαν τρόπο να διοχετεύσουν το μεγάλο αριθμό κατασχεμένων οχημάτων που έχουν στην κατοχή τους, αλλά και οι χρονομισθωτικές εταιρίες των οποίων τις «προμήθειες» οι έμποροι δεν μπορούσαν να απορροφήσουν.
Αξιοσημείωτο είναι πάντως, ότι τα μεταχειρισμένα Ι.Χ. που εξάγονται στη πλειονότητά τους οδεύουν προς τρίτες χώρες, με εξαίρεση κάποια υπερπολυτελή οχήματα μεγάλου κυβισμού, τα οποία διατίθενται σε αγορές των κρατών-μελών.

Δεν μπορεί πια ο Έλληνας να διατηρήσει αυτοκίνητο μεγάλου κυβισμού
Το σκηνικό, όπως διαμορφώνεται, μοιάζει ειρωνικό, αφού οι Έλληνες επί δεκαετίες ταξίδευαν, κατά κόρον σε Γερμανία και Βέλγιο, για να αναζητήσουν φθηνά μεταχειρισμένα αυτοκίνητα. Σήμερα, οι έμποροι βρίσκονται μια ‘ανάσα’ πριν τη χρεοκοπία με την κατακόρυφη πτώση τζίρου στην αγορά αυτοκινήτου, καθώς και την αδυναμία των καταναλωτών να διατηρήσουν όχι μόνο το δεύτερο, αλλά ακόμη και το ένα και μοναδικό αυτοκίνητο της οικογένειας. Η κατάθεση πινακίδων που ολοκληρώθηκε πρόσφατα με τη διαδικασία της απόκτησης τελών κυκλοφορίας ξεπέρασε κάθε προηγούμενο, ενώ η συνεχής υπερφορολόγηση, μέσω τεκμηρίων και καυσίμων, προμηνύει ακόμη μεγαλύτερο «κύμα» πώλησης των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.
Όπως σημειώνει ο πρόεδρος του Σωματείου Εμπόρων Αυτοκινήτων Καθετοποιημένων Μονάδων Ξάνθης, που εκπροσωπεί 15 τοπικές επιχειρήσεις κ. Γιάννης Αθανασιάδης: «το φαινόμενο εστιάζεται κυρίως στα αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού, τα οποία πωλούνται σήμερα σε καλύτερες τιμές σε σχέση με ό,τι ισχύει στην Ευρώπη, γι’ αυτό και είναι ανταγωνιστικές». Με άλλα λόγια, ο κ. Αθανασιάδης αναφέρεται στον υπερκαταναλωτισμό και τη μεγαλομανία του νεοέλληνα που είχε εμμονή με τα μεγάλα και ακριβά αυτοκίνητα, αλλά τώρα δεν μπορεί πια να τα συντηρήσει. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του κ. Αθανασιάδη, ένα αυτοκίνητο που αγοράστηκε 50.000- 60.000 ευρώ, σήμερα, μετά από 5-6 χρόνια μπορεί να πωλείται 8.000- 10.000 ευρώ! «Είναι πολύ δαπανηρά αυτά τα αυτοκίνητα», προσθέτει ο ίδιος: «μεγάλα τέλη, τεκμήρια, καύσιμα, συντήρηση. Δε μπορούν πια να τα κρατήσουν». Ωστόσο, τονίζει ότι: «αυτή η τάση εντοπίζεται περισσότερο σε μεγάλες πόλεις Αθήνα, Θεσσαλονίκη… Λάρισα, στην Ξάνθη δεν υπάρχει τέτοιο πρόβλημα. Δεν υπάρχουν εξάλλου πολλά αυτοκίνητα με μεγάλο κυβισμό».


Ελένη Διαφωνίδου
elenidfn@yahoo.com

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

«Διατηρώ»: Για τις αρχές του 2025 έχει μετατεθεί η έναρξη του προγράμματος

Μειώθηκε ο προϋπολογισμός του προγράμματος για τα διατηρητέα κτήρια Στις αρχές του 2025 αν…