Αρχική ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ Εκδηλώσεις Η κρίση προκαλεί την τέχνη

Η κρίση προκαλεί την τέχνη

0

ΕλένηΔιαφωνίδου
elenidfn@yahoo.com
 
Μίακαλλιτεχνική συνάντηση, ενδιαφέρουσα για πολλούς λόγους, βρήκε «στέγη»στηγκαλερί της «Ορφέως 20» με σκοπό να δοκιμαστεί στη «συνύπαρξη» και ναδοκιμάσειτην αλληλεπίδρασή της με το φιλότεχνο κοινό της Ξάνθης. Το Σάββατοπραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια της ομαδικής έκθεσης έργων τριώνκαθηγητών τηςΣχολής Καλών Τεχνών, οι οποίοι, έχοντας δημιουργήσει φιλικές σχέσειςμέχρισήμερα, επέλεξαν να επεκτείνουν σε καλλιτεχνικό επίπεδο ην επαφή αυτή,για μίαμόνο φορά, για την Ξάνθη και για το χώρο τέχνης «Ορφέως 20».
Μίαημέρα πριν οι τρεις καλλιτέχνες, Μανόλης Γιανναδάκης, Νίκος Τερζής αιΓιώργοςΤσακίρης, παρέθεσαν συνέντευξη Τύπου, με σκοπό να δώσουν στο ευρύ κοινότηςΞάνθης μια μικρή «γεύση» τόσο από την κοινή παρουσία των έργων τους,όσο καιμια εικόνα από τον τρόπο που ο ακαδημαϊκός καλλιτεχνικός κόσμοςαντιλαμβάνεται–και τελικά αντικατοπτρίζει- τη σημερινή κρίση στον πολιτισμό και τηνέα γενιά.
Οιδιοκτήτης της γκαλερί Αλέκος Λαζαρίδης, συστήνοντας τους 3 καλλιτέχνεςστουςδημοσιογράφους, μίλησε για μια ευτυχή συγκυρία, που δημιουργήθηκε μετάαπόσυνάντηση και γνωριμία με τον καθένα ξεχωριστά και ωρίμανση τωνσυνθηκών πουοδήγησαν σε αυτή τη μοναδική για την Ξάνθη συνάντηση. Μοναδική γιατίφέρνειστην πόλη μας έργα καταξιωμένων Ελλήνων καλλιτεχνών με διεθνήερεθίσματα, αλλάκαι γιατί «στήθηκε» για πρώτη φορά για την Ξάνθη και δεν υπάρχει σκέψηναταξιδέψει αλλού.
 
Μ.Γιανναδάκης: «Η κρίση προκαλεί την τέχνη να δημιουργήσει και νααντιδράσει»
ΟΜανόλης Γιανναδάκης έδωσε από την αρχή ιδιαίτερη βαρύτητα στην ανάγκητηςτέχνης να αλληλεπιδράσει με το κοινό, εξηγώντας ότι διαφορετικά μένειανεκπλήρωτη. «Ως εικαστικοί καλλιτέχνες ενδιαφερόμαστε για τηνεπικοινωνία,καθώς το εικαστικό έργο δεν τελεί το στόχο του αν δεν επικοινωνήσει μετοκοινό. Νομίζω ότι αυτός είναι ο μοναδικός λόγος, όπως και κάποιεςσυγκυρίεςόπως συμβαίνει με τον Αλέξανδρο και το χώρο του, ο οποίος μας κάνει ναεκτιμούμε ιδιαίτερα. Δημιουργούν μια χημεία που βγάζει ένα αποτέλεσμαως προςτην επικοινωνία των ιδεών μας με το κοινό της Ξάνθης. Μου έκανε πολύμεγάληεντύπωση ότι είμαι με την ευκαιρία μιας έκθεσης στην Ορφέως 20 καθώςείχα τηνευτυχία να είμαι σε μια έκθεση και πάλι στην Ορφέως 20 σε έναεντυπωσιακόδρώμενο», σημείωσε ο καλλιτέχνης, εκφράζοντας τη χαρά του που βρίσκεταιστηνπόλη μας και την πρόθεσή του να μάθει ακόμη περισσότερα από τησυνάντησή του μετους ανθρώπους της.
Θέλονταςνα παρουσιάσει τους λόγους που οδήγησαν σε αυτή την καλλιτεχνικήσυνάντηση, οίδιος εξήγησε: «σκεφτήκαμε να εκθέσουμε τη δουλειά μας γιατί, καταρχάς,εκτιμούμε ο ένας τη δουλειά του άλλου και είμαστε φίλοι. ‘Οι παρέεςσυχνάφτιάχνουν πράγματα και έτσι είπαμε οι τρεις μας εκτός από την ανταλλαγήτωναπόψεων στην καθημερινότητά μας, να δοκιμάσουμε πως μπορούμε νασυνευρεθούμεεικαστικά σε ένα κοινό χώρο».
Αναφερόμενοςστη σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα που αντιμετωπίζει η τέχνη και τιςσυνθήκεςπου γι’ αυτή διαμορφώνονται, τόνισε την ενίσχυση της επικοινωνίας τηςτέχνης μετην Περιφέρεια το τελευταίο διάστημα, αλλά και την έλλειψη Παιδείας πουπαρατηρείται στην Ελλάδα, όσον αφορά την τέχνη. «Δεν υπάρχειπολιτιστικήπολιτική στη χώρα, οργανωμένη δομή δηλαδή, που να προωθήσει τα πράγματα.  Η κρίση δεν πάει παράλληλαμε την τέχνη. Δενσημαίνει ότι μειώνεται η δημιουργία, αντίθετα η κρίση προκαλεί τηντέχνη ναδημιουργήσει και να αντιδράσει», σημείωσε, προσθέτοντας και τη διάστασητηςεκπαίδευσης και καλλιέργειας της νέας γενιάς για να καταλήξει: «δενμπορεί νασυνεχίζει το μέσο κοινό να λέει ότι δεν γνωρίζει από τέχνη».
 
Ν.Τερζής: «Οι κρίσεις φέρνουν μια καλλιτεχνική ευφορία που κάποια στιγμήεκδηλώνεται»
Με τησειρά του ο Νίκος Τερζής αναφέρθηκε στην ιδιαίτερη χαρά που νιώθει γιατησυμμετοχή του στην έκθεση αυτή και χαρακτήρισε «γενναία προσπάθεια» τηδραστηριοποίηση του Αλέκου Λαζαρίδη, μέσω της γκαλερί.
Σχετικάμε το κλίμα της κρίσης και τις επεκτάσεις του στην τέχνη και τουςκαλλιτέχνεςσημείωσε: « δεν μπορώ να διανοηθώ ότι ο καλλιτέχνης δεν θα εναντιωθείσε αυτόπου βιώνει ο κόσμος. Οφείλει να είναι απέναντι. Οι κρίσεις φέρνουν μια πνευματική ευφορία που κάποιαστιγμή εκδηλώνεταικαι πιστεύω ότι τα αποτελέσματα της κρίσης θα είναι μια διαφορετικήαλλαγή καιστην Ελλάδα. Οπωσδήποτε πάντως», συμπλήρωσε, «χρειάζονται περισσότεραχρήματαγια τον πολιτισμό και την εκπαίδευση. Αφού χαλάσαμε πολλές γενιέςελλήνωνμπορούμε να ενισχύσουμε τη νέα γενιά».
 
Γ.Τσακίρης: «Έχουμε ανάγκη από καλλιτεχνικές κυψέλες έξω από τα αστικάκέντρα»
«Προσπάθειεςσαν του Αλέξανδρου δεν υπάρχουν πολλές», ανέφερε με τη σειρά του και οΓ.Τσακίρης, σημειώνοντας: «η εμπειρία μου από την Ιταλία λέει ότι σε κάθεπόληυπάρχει μια κυψέλη που ενισχύει τις μορφές τέχνης. Ίσως οι κακές παρέεςκάποιωνδεν αφήνουν να εξελιχθούν πράγματα στην τέχνη». Κατέθεσε επίσης τηνπροσωπικήτου εμπειρία από μία επίσκεψη στη «βασανισμένη», όπως είπε, Σερβία πρινέναχρόνο, όπου: «μας έκανε εντύπωση ότι συνάδελφοί μας καθηγητές εκθέτουνσε όλεςτις πόλεις της Σερβίας. Στην Ελλάδα μετά βίας υπάρχουν τρεις ή τέσσεριςγκαλερίόπως η Ορφέως 20, ιδιωτικής πρωτοβουλίας, έξω από τα αστικά κέντρα».Εξήγησεότι τα σχολεία πρέπει να επισκέπτονται τέτοιους χώρους για να ξεκινήσειαυτή ηζύμωση και το συνέδεσε με το στοιχείο η Ελλάδα είναι η χώρα με τομικρότεροποσοστό πτυχιούχων της Σχολής Καλών Τεχνών που μπορούν να ζήσουν απότην τέχνητους.

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Εκδηλώσεις
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Ολοκληρώθηκε το Εργαστήρι για την «Αντιγόνη» με τον Γιώργο Φραντζολά στο ΙΘΤΠ

Σκοπός του Λογοτεχνικού αυτού Εργαστηρίου ήταν να αναδείξει το φιλοσοφικό, ψυχολογικό και …