style=”font-size: 11pt; line-height: 110%; font-family: Calibri; color: black;”>ΕλένηΔιαφωνίδου
elenidfn@yahoo.com
Ταβλέμματατης διεθνούςεμπορικήςσκηνής στην αγορά του αυτοκινήτου πέφτουν στα υβριδικάκαι ηλεκτρονικά αυτοκίνητα, προκειμένουητεχνολογία να φέρνει την πολυπόθητη ανάταση στη βιομηχανίαπου στενάζει από την κατακόρυφη πτώση του τζίρου,αφότου ‘χτύπησε’ το δυτικό κόσμοη οικονομικήκρίση. Γι’ αυτό και στη διεθνή έκθεση αυτοκινήτου που πραγματοποιήθηκετον προηγούμενομήναστο Παρίσι, μπορείτα«κεφάλια» να ήταν διστακτικά και προσεκτικά στη συμπεριφοράτους, τα «μάτια»πάντωςήταν επικεντρωμένασε ότι νεότερο έχει να προσφέρει η τεχνολογίααυτοκινήτου, που είναι σε θέση να εξασφαλίζει οικονομίακαι οικολογία.
Παρόλααυτά ωστόσο, οι πολίτες είναι αποστασιοποιημένοιαπό αυτή τη συλλογιστική, αφού η έλλειψη ρευστότητας,η λιτότητα και το «μπλοκάρισμα»των δανείων έχουν αποκλείσει την αγορά αυτοκινήτου απότην πλειονότητα, θέτοντας σε ‘λήθαργο’ συνολικά εισαγωγές καιαντιπροσωπείεςαυτοκινήτων.
Ακόμηπερισσότερο ‘παγωμένη’είναι η αγορά υβριδικών αυτοκινήτων, όπως μαςπληροφορούν οι αντιπρόσωποι της Hondaκαι Toyotaστην Ξάνθη,στους οποίους και απευθυνθήκαμεμιαςκαι ‘λανσάρουν’ στην αγορά μοντέλαυβριδικών αυτοκινήτων πιο μικράκαι προσιτά.
Οκ. Ευστρατίου, αντιπρόσωπος της Hondaγια την Ξάνθη σημειώνειότιτο ενδιαφέρον για τα υβριδικά αυτοκίνητα είναι πολύ υποτονικό. Αποθαρρυμένοιδείχνουν οι επίδοξοι αγοραστές, σύμφωναμετο τμήμαπωλήσεων της Toyotaστην Ξάνθη, ενώ μηδαμινόείναι το ενδιαφέρον γι’ αυτά τα αυτοκίνητα από άτομανεαρής ηλικίας που παίρνουν το πρώτο τους αυτοκίνητο.
Σύμφωναμετους καταναλωτές, βασικό κίνητρο για την αγορά υβριδικούαυτοκινήτου είναι ότι καίει λιγότερο και είναι πιο οικονομικό.Βασικό είναι ότι δεν υπάρχει τέλος ταξινόμησης,σε σχέση μετα συμβατικάαυτοκίνητα που μπορείναέχουν τέλος από 600 μέχρι5.000 και 6.000 ευρώ,ανάλογα μετην κατηγορία. Το τέλος κυκλοφορίας από 1 Νοεμβρίουείναι 3 ευρώ. Ωστόσο,όπωςέχουν διαπιστώσει οι έμποροι,ιδιαίτερααποθαρρυντικό είναι το γεγονός ότι η τιμήτωνυβριδικών μοντέλωνείναι σημαντικάπιοαυξημένησε σχέση μετα συμβατικά,ενώ κάποιοι προβληματίζονταικαι λόγω της ειδίκευσης που απαιτείται για έλεγχο και επισκευή τουαυτοκινήτουαπό τα συνεργεία. Τα υβριδικά αυτοκίνητα έχουν ηλεκτρονικό σύστημα,στο οποίο σέρβις μπορείνακάνει μόνοτο εξειδικευμένοσυνεργείο των εταιριών, ενώ οι ιδιοκτήτες δεν μπορούνούτε τα λάδια να αλλάξουν μόνοιτους.
Μεαγωνία λοιπόν, περιμένειτηνανάκαμψηη αγορά αυτοκινήτου είτε μερευστότητα στην αγορά είτε μεκινητροδότηση μετη μορφήεπιδοτήσεωνπου θα στρέψει το ενδιαφέρον στα περιβαλλοντικά φιλικά αυτοκίνητα.Μέχρι τότε,στην Ξάνθη ήδη καταγράφεται πτώση του τζίρου 50%-70%, μετην προτίμησηνα μονοπωλούντα μικρούκυβισμού,κι απ’ ότι λένε οι εισαγωγείς το 2011 η κίνηση θαπέσει ακόμηπερισσότερο, αφού εκτιμούνοι πωλήσεις να περιοριστούν σε κάτω από 100.000 πανελλαδικά.