Στην απάντηση της Περιφέρειας σχετικά με τα ποσά πουδαπανήθηκαν για τη μεταφορά των μαθητών του νομού Ξάνθης από την οικείανομαρχία απαντά η τελευταία, τονίζοντας ότι το κόστος των σχολικώνδρομολογίωνεγκρίθηκε από το Ελεγκτικό Συνέδριο, ενώ παράλληλα και εκπρόσωπος τηςΠεριφέρειας συμμετείχε στην επιτροπή διαγωνισμού.
Η νομαρχία Ξάνθης ισχυρίζεται ότι τα όσα προβάλλονται στηνανακοίνωση της Περιφέρειας δεν είναι αληθή, τονίζοντας ότι«αγωνιζόμαστε όλοιχρόνια για τη μείωση του κόστους». Σημειώνει ότι για τη σχολική χρονιά2009-2010 δαπανήθηκαν 3,5 εκ. ευρώ και εφιστά την προσοχή στιςδυσκολίες καιιδιαιτερότητες στη μεταφορά των μαθητών ιδιαιτέρως στις απομακρυσμένεςπεριοχέςτου νομού μας.
Η απάντηση τηςνομαρχίας
Οφείλουμε να αποκαταστήσουμε την στοιχειώδη αλήθεια σταδιαδοθέντα περί την μετακίνηση των μαθητών.
Για το θέμα αυτό η κ. Κόκλα ισχυρίστηκε, ότι στο Νομό Ξάνθηςμεταφέρθηκαν το σχολικό έτος 2009-2010, 2758 μαθητές, που κόστισαν 4,5εκ. € μεανά μαθητή κόστος1612 € .
Το μόνο αληθές είναι, σύμφωνα με τα στοιχεία, ότιμεταφέρθηκαν καθημερινά 3880 μαθητές, κοστίζουν για τη σχολική χρονιά2009-20103,5 εκ. και 907,2 € (με ΦΠΑ και φόρους) ετήσιο κόστος ανά μαθητή, μεσύμβαση,κατόπιν μειοδοτικού διαγωνισμού, εγκεκριμένη από Δικαστήριο, δηλαδή το Ελεγκτικό Συνέδριο.
Πλέον αυτών παρέλειψε να αναφερθεί:
• Στις ακραία δύσκολες συνθήκες βατότητας της κατοικημένηςορεινής περιοχής της Ξάνθης, με υψηλό συντελεστή.
• Στο γεγονός ότι μεταφέρονται οι μαθητές, κατά Νόμο, τουΜειονοτικού Γυμνασίου και Μειονοτικού Λυκείου με πολλαπλάσιο κόστος ανάμαθητή λόγω τωνμεγάλων αποστάσεων, έως50 χλμ., αντί των 5-10 χλμ., που είναι το σύνηθες. Τα σχολεία αυτά έχουν εδαφική περιφέρεια όλοτο νομό, όπως σπάνια συμβαίνει στην Ελλάδα.
• Ότι συμμετέχει και η Περιφέρεια στην επιτροπή διαγωνισμού,με εκπρόσωπό της.
• Ότι τα χρήματα δεν τα διαχειρίζεται η Νομαρχία. Απλώςπληρώνει μεταβιβαστικά στα λεωφορεία και τα ταξί ότι ποσό αποστέλλεται δια της Οικονομικής Υπηρεσίας της.
• Ότι τον αριθμό των μαθητών και τα δρομολόγια τααποφασίζουν οι υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας και τα κόστηυπολογίζονται μεσυγκεκριμένο τύπο, που τηρήθηκε πιστά.
Κανείς δεν μπορεί να νοθεύει την πραγματική εικόνα, ούτε ναχρεώνει στο 2010 καταβολές παλιότερωνοφειλών του κράτους προς τους μεταφορείς.
Είχε, ο κάθε ενδιαφερόμενος, πεδίον δόξης λαμπρό, όταναρνούνταν οιιδιοκτήτες ταξί καιλεωφορείων να μεταφέρουν τους μαθητές να το λύσει, πείθοντας τους ναδώσουνμικρότερες τιμές. Τίποτε ανάλογο δεν έγινε. Γιατί δεν «πείθουν» τουςμεταφορείς, αφού υπονοούν ότι είναι εύκολο να μειώσουν τις τιμές;
Η μεταφορά των μαθητών, λόγω της κατάστασης ανάγκης στην οποία βρισκόμαστε, θα συνεχιστεί μετάαπό ομόφωνη απόφαση της αρμόδιας Νομαρχιακής Επιτροπής και την υποχώρηση που έκαναν τα λεωφορεία καιτα ΤΑΞΙ ως προς την τιμή. Προσπαθήσαμε όλοι, ακόμη μία φορά, πιέζοντας, ναπροασπίσουμε το δημόσιο συμφέρον… Έτσι αντισταθήκαμε στην πίεση τωνμεταφορέων για αύξηση της τιμής, στηνπίεση των μαθητών για μεταφορά τους με όποιο κόστος, και στηνεπικοινωνιακήσπέκουλα εναντίον μας από τα συγκεκριμένα κέντρα για την μη μεταφοράτους. Πετύχαμε μιαμείωση των τιμών, έστω και μετις δύσκολες αυτές συνθήκες.
Αρχική Αρχείο Παλαιότερων Άρθρων Αρχείο Αρθρογραφίας 2010 Συνέχεια στο ‘σήριαλ’ της μεταφοράς των μαθητών