Αρχική Αρχείο Παλαιότερων Άρθρων Αρχείο Αρθρογραφίας 2010 ‘Διόδια- stop’ η νέα κίνηση ενεργών πολιτών

‘Διόδια- stop’ η νέα κίνηση ενεργών πολιτών

0

Δεκαεννιά ευαισθητοποιημένοι συμπολίτες συσπειρώθηκαν καιοργάνωσαν μία δράση ενάντια στην κατασκευή των διοδίων στην Εγνατίαοδό, πουπρογραμματίζεται να πραγματοποιηθεί στο ερχόμενο διάστημα. Αιτία τηςδιαμαρτυρίας και αίτημα της κίνησης αυτής δεν είναι η καθολικήαπαγόρευση τωνδιοδίων στον αυτοκινητόδρομο, αλλά περιορισμός των διοδίων αριθμητικάκαι σεκόστος, συνυπολογίζοντας τις αρνητικές συνέπειες που θα επιφέρει ητοποθέτησητων διοδίων στου νομούς της Βόρειας Ελλάδας. Επεξηγώντας τις θέσειςτους οιενεργοί πολίτες της Ξάνθης ενάντια στα διόδια της Εγνατίας οδούαναφέρουν:
Εδώ και λίγες ημέρες έχει συγκροτηθεί στην Ξάνθη μιαανεξάρτητη Κίνηση Ενεργών Πολιτών που έχει ως λόγο ύπαρξης να εκφράσειδημόσιακαι ανοιχτά την αντίθεση των ενεργών πολιτών στη δρομολογημένηεγκατάστασηυπερβολικού αριθμού διοδίων κατά μήκος της Εγνατίας Οδού. Η ειλημμένηαπόφασηγια την είσπραξη αντιτίμου 2,8 ευρώ από 13 σταθμούς διοδίων κατά μήκοςτης  Εγνατίας Οδού ήαντίστοιχων εσόδων μέσωηλεκτρονικών διοδίων με βάση νεότερη δήλωση του Υφυπουργού Υποδομών,δενμπορούν να γίνουν δεκτά από τις τοπικές κοινωνίες.
Η επιβολή ενός τόσο υπερβολικού αντιτίμου, που υπολογίζεταισε περίπου 5 λεπτά ανά χιλιόμετρο, αποτελεί πρόκληση για τους χρήστεςτουοδικού άξονα και πρόκειται να προκαλέσει μια σειρά οικονομικών καικοινωνικώνπροβλημάτων για τους πολίτες της Βόρειας Ελλάδα και ειδικότερα, τηςδικής μαςπεριοχής τα οποία, μεταξύ άλλων, θα είναι:
• Απομόνωση των περιοχών της Βόρειας Ελλάδας από τα αστικάκέντρα και απομάκρυνση μεταξύ των γειτονικών πόλεων που τα τελευταίαχρόνιαλειτουργούν ως κοινοί κοινωνικοί και οικονομικοί τόποι.
• Εμβάθυνση κοινωνικών ανισοτήτων καθώς το αυξημένο κόστοςμετακίνησης, σε συνδυασμό με τα καύσιμα, πλήττει τα χαμηλά εισοδήματα.Δενπρέπει να παραλείπεται ότι ένα μέρος των μετακινήσεων γίνεταιαναγκαστικά γιαλόγους υγείας.
• Επιδείνωση της ασφάλειας των μετακινήσεων και αύξηση τωντροχαίων δυστυχημάτων λόγω της διοχέτευσης μεγάλο όγκου οχημάτων στιςπαλιέςΕθνικές Οδούς.
• Αύξηση του κόστους των μετακινήσεων που επηρεάζει άμεσακαι το κόστος των προϊόντων, ιδιαίτερα στις απομακρυσμένες περιοχές,όπως ηδική μας.
• Αύξηση των χρονοαποστάσεων που διανύονται στην ΕγνατίαΟδό.
• Μείωση της τουριστικής κίνησης των νομών, ιδιαίτερα αυτώνπου βρίσκονται κοντά στα άκρα της Εγνατίας Οδού.
Θεωρούμε ρεαλιστική προοπτική την ύπαρξη διοδίων σε ένασύγχρονο οδικό άξονα της χώρας, όμως αντίκειται σε κάθε κοινωνική καιπολιτικήλογική η επιβολή του σχεδιαζόμενου αριθμού των 13 σταθμών ή τωναντίστοιχωνποσών με βάση χιλιομετρική χρέωση. Είναι φυσιολογικό, ο χρήστης τουαυτοκινητοδρόμου να πληρώνει ένα κόστος (και κρίνεται θετικά η πρόθεσηγιασυνάρτηση με τα χιλιόμετρα)  αλλάαυτό θαπρέπει να είναι λογικό ενώ, ταυτόχρονα, το κράτος οφείλει νασυμμετάσχει σεαυτό. Παράλληλα, δε νοείται ύπαρξη διοδίων αν πρώτα δεν ολοκληρωθούνόλα ταέργα υποδομής που απουσιάζουν  καιεξυπηρετούν στοιχειώδεις και πρακτικές ανάγκες των οδηγών. (ΣταθμοίΕξυπηρέτησης, Πρατήρια Καυσίμων, Τουαλέτες, Πάρκινγκ κ.α.)
Η αξιοπρεπής οδική υποδομή που απολαμβάνει σήμερα ο κάτοικοςτης Βόρειας Ελλάδας, κατασκευάστηκε στην Ελλάδα με θλιβερή καθυστέρησηπολλώνδεκαετιών σε σχέση με την πολιτισμένη Ευρώπη και μάλιστα επιδοτήθηκε σεποσοστό50% από ευρωπαϊκούς πόρους. Δεν εμπλεκόμαστε στον τρόπο που η πολιτείαεπιθυμείνα εκμεταλλευτεί τους σταθμούς διοδίων και τις δαπάνες ή τα δάνεια πουθακαλύψει, όμως θεωρούμε ότι το υψηλό κόστος που σχεδιάζει αποτρέπει τονπολίτηαπό τη χρήση του αυτοκινητοδρόμου με ό,τι αυτό συνεπάγεται.  Η Κίνηση Ενεργών Πολιτώντης Ξάνθης ενάντιαστα διόδια της Εγνατίας Οδού:
1) Ζητά από την Εγνατία Οδό Α.Ε. και το Υπουργείο Μεταφορώντην εκλογίκευση του αντιτίμου που σχεδιάζει να εισπράττει σε όλο τομήκος τηςΕγνατίας Οδού, πριν ξεκινήσει η εγκατάστασή τους ώστε να αποφευχθούνκοινωνικέςεκρήξεις και σοβαρές αντιδράσεις, όπως αυτές που είναι σε εξέλιξη στοΝότιαΕλλάδα για άλλους σταθμούς και δίκτυα.
2) Καλεί τους πολίτες της Ξάνθης να στηρίξουν αυτή τηνπρωτοβουλία και να ενημερωθούν για τις παραμέτρους του προβλήματος. ΗκίνησηΠολιτών είναι ανοιχτή σε όλους χωρίς καμία προϋπόθεση και δεν διαθέτεικανενόςείδους ηγεσία, καταστατικό, πολιτική καθοδήγηση, αλλότρια στόχευση. Οιπολίτεςμπορούν να εκδηλώνουν το ενδιαφέρον τους με ένα μήνυμα ηλεκτρονικούταχυδρομείου στη διεύθυνση info@xanthipress.gr ώστε να συμμετάσχουνστιςδράσεις της κίνησης και να ενημερώνονται άμεσα για όσα συμβαίνουν. 
3) Γνωστοποιεί ότι σύντομα θα επιδιώξει να έρθει σε επαφή μετους πολιτικούς, κοινωνικούς και επαγγελματικούς φορείς της περιοχήςγια να ενημερώσειγια το πρόβλημα και τις θέσεις που υπάρχουν ώστε να επιτευχθεί ενότηταλόγωνκαι στόχων και  τοαίτημα να αποκτήσειμεγαλύτερη θεσμική και πολιτική νομιμοποίηση και, κυρίως,  αποτελεσματικότητα.
4) Καλεί υπάρχουσες πρωτοβουλίες πολιτών ή ευαισθητοποιημένουςκατοίκους των γειτονικών περιοχών της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης,νααναπτύξουν ανάλογη πρωτοβουλία προς όφελος όλων στην περιοχή καιπροτίθεται ναυποστηρίξει με κάθε μέσο τη δράση τους καθώς μόνο τότε η πρωτοβουλία θαείναιαποτελεσματική. 
Την πρώτη διακήρυξη των θέσεων υπογράφουν με αλφαβητικήσειρά οι  πρώτοι απότους πολίτες τηςπόλης που εκδήλωσαν το ενδιαφέρον να συμμετάσχουν στην πρωτοβουλία: 
Ανθόπουλος Δημήτριος, Ιδιωτικός Υπάλληλος
Ανταμπούφης Νίκος, Εκπαιδευτικός
Βαΐτσης Τριαντάφυλλος, Αντιπρόεδρος Πανελληνίου Συλλόγου Διπλ. ΜηχανικώνΠεριβάλλοντος
Γούναρης Κώστας, Πρόεδρος Δικηγορικού Συλλόγου Ξάνθης
Γώγος Πασχάλης, Τοπογράφος Μηχανικός
Καλιαμπάκας Νίκος, Επαγγελματίας
Καραμπουγιούκογλου Σαμή, Δημοσιογράφος
Κοκκινίδης Σταύρος, Επιχειρηματίας
Κουρπαλίδης Ιωάννης, Γιατρός
Λεοντής Νικόλαος, Πρόεδρος Φαρμακευτικού Συλλόγου Ξάνθης
Λογδανίδης Γεώργιος, Χημικός Μηχανικός
Μπατζακίδης Γεώργιος, Γεν. Γραμματέας ΟΕΒΕΞ
Ούτσης Πέτρος, Επιχειρηματίας
Παπαδόπουλος Γεώργιος, Εκπαιδευτικός
Παραστατίδης Φίλιππος, Οικονομολόγος
Πουσπουρίκας Μιχάλης, Οικονομολόγος
Σιδηρόπουλος Ιωάννης, Δημοσιογράφος
Τοτίεφ Δημήτριος, Τραπεζικός
Χατζόπουλος Σταύρος, Φαρμακοποιός

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Αρχείο Αρθρογραφίας 2010
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Με στόχο το «μπλοκάρισμα» στην ανεργία

Τάξη στον τομέα της εργασίας σε μια εποχή αυξανόμενης ανεργίας επιχειρεί να βάλει το υπουρ…