Αρχική Αρχείο Παλαιότερων Άρθρων Αρχείο Αρθρογραφίας 2010 Σελιδοδείκτες προς επίρρωση… τοπικιστικών συναισθημάτων

Σελιδοδείκτες προς επίρρωση… τοπικιστικών συναισθημάτων

0

Ελένη Διαφωνίδου
elenidfn@yahoo.com
 
Σε ρυθμούς προετοιμασίας καιχριστουγεννιάτικων.. προσευχών οι έμποροι και επαγγελματίες της τοπικήςαγοράςμε το βλέμμα στην πολυπόθητη «ανάσα» που αναμένεται να δώσει η κίνησητωνκαταναλωτών την εορταστική περίοδο, ο εμπορικός σύλλογος Ξάνθηςπροσθέτει μίαπινελιά επίρρωσης των τοπικιστικών συναισθημάτων των ξανθιωτών με την…καλήέννοια, ώστε να προτιμήσουν την τοπική αγορά.
Η καμπάνια ξεκίνησε πριν ένα μήναπερίπου με τη συνδρομή του Μιχάλη Σπανίδη, με το σκεπτικό τηςενθάρρυνσης τωνκαταναλωτών, κι έτσι από μέρους του Εμπορικού Συλλόγου κυκλοφόρησανσελιδοδείκτες με μηνύματα, όπως: «Σώστε την τοπική οικονομία,προτιμήστε τηντοπική αγορά», «μην αφήσεις να σου πάρουν τα ευρώ αγοράζοντας ξέναπροϊόντα»,«σκέψου πριν αγοράσεις, όταν αγοράζεις ελληνικά προϊόντα τα ευρώγυρίζουν σ’εσένα», «αγοράστε ελληνικά, προτιμάτε τα ελληνικά από τα ξέναπροϊόντα»,«σκέψου πριν αγοράσεις, υπάρχουν ελληνικά προϊόντα που ίσως είναικαλύτερα απότα ξένα».
Ο πρόεδρος του Εμπορικού ΣυλλόγουΞάνθης κ. Ευθύμιος Μίλκογλου εξηγεί ότι η πρωτοβουλία αυτή συνδυάζεταικαι μετην κυκλοφορία του Εμπορικού Βήματος, ενός φυλλαδίου που εξυπηρετείστην ενδοσωματειακήεπικοινωνία και συνοχή του συλλόγου με σκοπό να υπάρχει συλλογική καιμαζικήφωνή από μέρους των εμπόρων της Ξάνθης. «Θέλουμε να εξηγήσουμε ότι όλοιείμαστεμία αλυσίδα και ότι όλους μας ωφελεί η κυκλοφορία του χρήματος εντόςτηςτοπικής κοινωνίας», εξηγεί ο κ. Μίλκογλου, ο οποίος συμπεριλαμβάνειαυτές τιςπρωτοβουλίες, όπως και άλλες πραγματοποιηθείσες εκδηλώσεις (ημερίδα γιατοπαρεμπόριο, 11χρονα γενέθλια της Εμπορικής Λέσχης) σε μία γενικότερηπροσπάθειαενίσχυσης της τοπικής αγοράς από μέρους των επαγγελματιών, πουαποτυπώνουν τιςσυντονισμένες προσπάθειες που γίνονται τόσο στο επίπεδο της ενημέρωσης,όσο καιτης κοινωνικής παρουσίας.
Οπωσδήποτε, η υιοθέτηση αυτής τηςνοοτροπίας από μέρους των καταναλωτών απαιτεί πολλά επιπλέον βήματα γι’αυτό οπρόεδρος του εμπορικού συλλόγου πληροφορεί ότι συζητιούνται και άλλεςιδέες γιανέες δράσεις έτσι ώστε να δοθεί μία συνέχεια σε αυτή την προσπάθεια.
«Οι επαγγελματίες προτάσσουνχριστουγεννιάτικες προσφορές αυτή την περίοδο αφενός γιατί η τοπικήαγορά έχειβρεθεί σε δεινή θέση, αφετέρου γιατί θέλει να δώσει το μήνυμα ότιαντιλαμβάνεται την περιορισμένη οικονομική δυνατότητα των πολιτών σεαυτή τηδύσκολη περίοδο. Είναι διατεθειμένοι να κάνουν ότι περνά από το χέριτουςπροκειμένου να αυξηθεί η κίνηση στην αγορά», σημειώνει ο κ. Μίλκογλου,ο οποίοςμεταφέρει ένα αίσθημα συγκρατημένης αισιοδοξίας από μέρους των μελώντουσυλλόγου, ότι θα κινηθεί η αγορά τις ημέρες του εορταστικούπρογράμματος.«Μπορεί ο κόσμος να αγοράσει πιο συγκρατημένα φέτος, αλλά οπωσδήποτε θαβγειστην αγορά. Ποιος παππούς ή γιαγιά δε θα πάρει δώρο για τα εγγόνιατου;»,προσθέτει ο ίδιος με θετική διάθεση που ταυτόχρονα εκφράζει και μίαελπίδα,μιας και όπως είχε πει νωρίτερα «βρισκόμαστε σε τεντωμένο σκοινί, όπωςκαι όληη κοινωνία, το μήνυμα αυτής της ‘αλυσίδας’ είναι που πρέπει να μπει σεόλα τασπίτια».

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Αρχείο Αρθρογραφίας 2010
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Αγαπάς την Ελλάδα; Απόδειξη!

Επαναφέρει το μέτρο των αποδείξεων η κυβέρνηση και προκειμένου να ελέγξει τη φοροδιαφυγή κ…