Ελένη Διαφωνίδου
elenidfn@yahoo.com
Οι χρηματικές συναλλαγές για τα πρατήρια βενζίνης παραμένουνστα ίδια επίπεδα, αυτό που αλλάζει είναι η ποσότητα κατανάλωσης υγρώνκαυσίμωνπου περιορίστηκε δραματικά μετά την εκτόξευση της τιμής της βενζίνης,αναγκάζοντας τους πολίτες να μειώσουν τις μεταφορές και βάζονταςλουκέτο σε 900πρατήρια σε όλη την Ελλάδα.. Αυτά καταθέτει ο αντιπρόεδρος τουσωματείουΠρατηριούχων Υγρών Καυσίμων νομού Ξάνθης ‘Άγιος Χριστόφορος’, κ.Γιάννης Σιούτας,ο οποίος έχει διαπιστώσει ότι πρόβλημα αντιμετωπίζουν και βενζινοπώλεςτηςπεριοχής μας, ιδιαιτέρως στην ύπαιθρο, οι οποίοι αδυνατώντας ναεφοδιαστούν μενέες προμήθειες βενζίνης υπολειτουργούν ή δανείζονται από τις εταιρίεςκαυσίμωνμε τις οποίες συνεργάζονται. Την ίδια στιγμή η Ελλάδα συνεχίζει να έχειτηνακριβότερη αμόλυβδη βενζίνη σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση, με αυξήσειςφωτιά τηςτάξης του 41% στη μετά φόρων αμόλυβδη βενζίνη, με βάση τα επίσημαστοιχεία πουδημοσιεύονται στοεβδομαδιαίο δελτίο της“Οil Βulletin” για τις τιμές στα πετρελαιοειδή στην ΕΕ.
Τις τιμές τωνκαυσίμων καθορίζουν οι εταιρίες
Σχετικά με τη διαπίστωση συμπολιτών ότι παρά την αύξηση τουΦΠΑ οι τιμές της βενζίνης φαίνεται να υποχωρούν τον τελευταίο καιρό, οκ.Σιούτας απαντά ότι τις τιμές τις καθορίζουν οι εταιρίες, οι οποίεςαγοράζουν τακαύσιμα στην ίδια σχεδόν τιμή κι έπειτα τα διοχετεύουν στην αγορά σετιμές πουμπορεί να αποκλίνουν ακόμη και για τα πρατήρια της ίδιας εταιρίας,ανάλογα μετο καθεστώς εκμετάλλευσης σε κάθε πρατήριο (φραντσάιζ, ιδιοεκμετάλλευσηκλπ).Δηλαδή, αν η τιμή της βενζίνης πέσει κατάτι, η αύξηση του ΦΠΑ θααπορροφηθεί.Γι’ αυτό και ο κ. Σιούτας συνιστά να είμαστε πιο προσεκτικοί ότανμιλάμε γιαφαινόμενα κερδοσκοπίας, καθώς η αισχροκέρδεια ορισμένων δεν μπορεί ναδιευρύνεται και γι’ αυτούς που αγοράζουν βενζίνη ακριβά, που έχουνυψηλό κόστοςμεταφορών σε απομακρυσμένες περιοχές κλπ. «Στο κάτω- κάτω», συμπληρώνει ο αντιπρόεδρος τουσωματείου, «είμαστεπανελληνίως ο μοναδικός κλάδος που δηλώνει επίσημα 3 φορές την τιμή τουκαθημερινά, στο τμήμα Εμπορίου, στη στήλη έμπροσθεν του πρατηρίου καιστηνιστοσελίδα fuelprices.gr, απ’ όπου οι καταναλωτές και παςενδιαφερόμενοςμπορούν να συγκρίνουν τις τιμές σε όλη την Ελλάδα και να κάνουν τηνεπιλογήτους.
Όσο μειώνεται ηκατανάλωση μειώνεται ο τζίρος των βενζινοπωλών
Η πτώση στην κατανάλωση υγρών καυσίμων έχει γίνει αισθητήστους πρατηριούχους, οι οποίοι παρατηρούν ότι οι καταναλωτές βάζουν όσηβενζίνηθεωρούν απαραίτητη, κάνουν όσο γίνεται πιο οικονομική οδήγηση καιπεριορίζονταιστις απολύτως απαραίτητες διαδρομές. Μάλιστα, οι βενζινοπώλες πουβρίσκονταιστους δρόμους που οδηγούν στις παραλίες του νομού διαπιστώνουνεντονότερα τημείωση των παραθεριστών ιδιαιτέρως τις εργάσιμες ημέρες της εβδομάδας,με τοσκεπτικό ότι η κατανάλωση βενζίνης γιαμια απόσταση ως τη θάλασσα θεωρείται έξοδο που μπορεί να αποφευχθεί.
Πάντως, ο κ. Σιούτας διευκρινίζει ότι από την αύξηση τηςτιμής της βενζίνης ούτε οι πρατηριούχοι βγαίνουν κερδισμένοι, αφού τοκέρδοςτους δεν είναι ποσοστιαίο, αλλά κοστολογείται μ’ ένα ποσοστό ανά λίτρο,κιεπομένως όσο πέφτει η ποσότητα, μειώνεται και ο δικός τους τζίρος. Αυτόωστόσο,που ξεκαθαρίζει ο αντιπρόεδρος του σωματείου είναι ότι σε αυτή τηνοικονομικήσυγκυρία που είναι δύσκολη για όλους, οι βενζινοπώλες θέλουν να είναιενωμένοι,αλλά όχι ενάντια στην κοινωνία. «Η Ξάνθη είναι μια μικρή πόλη, βλέπουμεότιπέφτουν οι μισθοί και οι συμπολίτες αντιμετωπίζουν προβλήματα. Γι’ αυτόκιεμείς θέλουμε να είμαστε λογικοί», σημειώνει ο κ. Σιούτας.
Αρχική Αρχείο Παλαιότερων Άρθρων Αρχείο Αρθρογραφίας 2010 Πληθαίνουν τα βενζινάδικα που υπολειτουργούν στο νομό