Τι γίνεται όταν οι μελωδίες, τα μουσικά βήματα και η στάσηζωής του Μάνου Χατζιδάκι συναντούν τη δισκογραφία του αξέχαστουβρετανού«σκαθαριού» Τζον Λένον, κάπου σε μια γωνιά του παραδείσου; Οι θεατρική-μουσικήομάδα του 1ου Λυκείου Ξάνθης δούλεψε μια ολόκληρη χρονιά για τοοραματιστεί καινα το παρουσιάσει το Μάιο στο ξανθιώτικο κοινό, μέσα από ένα μουσικόπαραμύθιμε τίτλο «Όταν ο Μάνος συνάντησε τον John στον παράδεισο…».
Φέτος στα πλαίσια του φεστιβάλ της ΦΕΞ «η Ξάνθη του ΜάνουΧατζιδάκι» οι μαθητές ανεβάζουν για μια ακόμη φορά την παράσταση,επιθυμώνταςαφενός να παρουσιάσουν τον τρόπο με τον οποίο το νέο αίμα της Ξάνθηςπροσέγγισεκαι γνώρισε το Μάνο Χατζιδάκι και να δείξουν αφετέρου ότι μπορεί ηγνωριμία μετον πολιτισμό και την τοπική ιστορία να γίνει ευχάριστη μέσα απόεκπαιδευτικάπρογράμματα που ενισχύουν τη δημιουργικότητα των μαθητών. Το μουσικόπαραμύθιθα παρουσιαστεί το Σάββατο 9 Οκτωβρίου στις 21:00 στο δημοτικόαμφιθέατρο.
«Όταν ο Μάνοςσυνάντησε τον John στον παράδεισο…»
Πρόκειται για ένα μουσικό παραμύθι που βασίζεται σε μια ιδέατου Άγγελου Μουρβάτη και το σενάριο και τη σκηνοθετική επιμέλεια τηςκαθηγήτριας Αγγλικών του σχολείου Εύης Μαυροπούλου. Την περσινή χρονιάηθεατρική- μουσική ομάδα του 1ου Λυκείου δούλεψε πάνω στο έργο και τοπαρουσίασεστα πλαίσια των γιορτών Νεολαίας σε μαθητές, γονείς και φίλους, απ’όπουεισέπραξε σχόλια επαινετικά και ενθουσιώδη. Η εκδήλωση έχει ψυχαγωγικόκαιεκπαιδευτικό χαρακτήρα. Μια μαθητική μπάντα, κάπου στον παράδεισο,παίζειμελωδίες των δύο συνθετών σε συναυλία, ενώ στα διαλείμματα άνθρωποι πουέζησανστην εποχή τους, συζητούν, συγκρίνουν και σχολιάζουν, αναφέρονταςδιάφοραστοιχεία από τη ζωής τους.
«Οι πρόβες γίνονταν σε γιορτές, αργίες, εκδρομές και μεστέρηση του προσωπικού τους χρόνου», σημειώνει η υπεύθυνη τουπρογράμματος κ.Εύη Μαυροπούλου, εξηγώντας ότι «οι μαθητές ανέλαβαν πρώτα την έρευνασχετικά μετη μουσική και βιογραφικά στοιχεία των δύο μουσικών κι έπειταεπιμελήθηκαν κάθεβήμα στην πορεία προς την ολοκλήρωση της παράστασης». Μέσα από αυτή τηνεμπειρία τα παιδιά του Λυκείου, παρόλο που είναι πιεσμένα από τιςαπαιτήσειςτου σχολείου και τις εξετάσεις βρήκαν ένα τρόπο να εκφραστούν καιγέμισανικανοποίηση από το καλό αποτέλεσμα, όταν έπεσε η αυλαία.
Τα παιδιά μαθαίνουνσχολείο εκτός διδακτικού περιβάλλοντος
Η διαδικασία αυτή, ηενασχόληση των παιδιών και το εύρος δημιουργικότητας που δίνεται στουςμαθητές,αποτελεί γι’ αυτούς το έναυσμα ώστε να ασχοληθούν με ένα μουσικο-πολιτιστικόαντικείμενο, με ευχάριστο τρόπο, έξω από το στερεοτυπικό διδακτικόπεριβάλλοντου σχολείου, συμπληρώνοντας έτσι την μόρφωσή τους μέσα από μία ακόμαεκπαιδευτική μέθοδο. «Τα παιδιά έμαθαν πολλά πράγματα για το ΜάνοΧατζιδάκι,για τη μουσική, αλλά και για όλα τα βήματα μέσα από τα οποία περνάειμίαπαράσταση πριν ετοιμαστεί για παρουσίαση», αναφέρει η κ. Μαυροπούλου,σχολιάζοντας ότι «οι μαθητές εντυπωσιάστηκαν από το γεγονός ότι πολλέςμελωδίεςτους ήταν γνώριμες, αλλά δεν ήξεραν ότι ήταν ‘τέκνα’ των ΄δυο αυτώνσυνθετών».Ακόμη, η υπεύθυνη του προγράμματος εξήγησε ότι, πρωταρχικό είναι οιμαθητές ναδείξουν αληθινό ενδιαφέρον, καθώς θα χρειαστεί να αφιερώσουν χρόνο γι’αυτή τηδραστηριότητα, αλλά από την άλλη δεν πρέπει να είναι όλοι ηθοποιοί ήμουσικοί.Μια παράσταση έχει πολλούς ρόλους και σε αυτές τις δράσεις όλα γίνονταιαπότους μαθητές, φώτα, ήχος, σκηνικά, και αυτό το χαρακτηριστικό κάνει καιιδιαίτερες τις μαθητικές παραστάσεις.