Ελένη Διαφωνίδου
elenidfn@yahoo.com
‘Στριμωγμένα’ τα μέλη της δημαρχιακής επιτροπής, υπό τοάγρυπνο βλέμμα του Εισαγγελέα και την πληθώρα καταγγελιών από τηναστυνομία,αποφάσισαν κατόπιν τριών αναβολών να ανακαλέσουν τελικά την άδειαλειτουργίαςεννέα καταστημάτων καφέ ή σνακ μπαρ, με την αντιπολίτευση να δηλώνειότιπροτιμά να βρεθεί στο εδώλιο παρά να αφαιρέσει την άδεια από τακαταστήματα καιτους επαγγελματίες –που ήταν παρόντες- να βρίσκονται σε δύσκολη θέση,γνωρίζοντας όμως ότι τα περιθώρια έχουν πια στενέψει.
Οι αποφάσεις για την ανάκληση της άδειας λειτουργίας τωνκαταστημάτων προέκυψαν από ελέγχους της Διεύθυνσης Υγείας, η οποία καιδιαπίστωσε υπερδιπλάσιο αριθμό ανεπτυγμένων τραπεζοκαθισμάτων (καιπαραπάνω σεκάποιες περιπτώσεις) από αυτόν που προέβλεπε η άδειά τους. Οιεπαγγελματίες στοχώρο του εμπορικού κέντρου Cosmos είχαν πετύχει αναβολή της υπόθεσης,καθώς βρίσκονταιστο στάδιο της αλλαγής του Κανονισμού της πολυκατοικίας καιδιαπραγμάτευσης μετους υπόλοιπους ενοίκους. Ένας ακόμη ιδιοκτήτης καφέ μπαρ ήταν στηλίστα τωνυπό ανάκληση, αλλά συμμορφώθηκε και γι’ αυτό η διεύθυνση Υγείαςπρότεινε στηδημαρχιακή επιτροπή τη μη ανάκληση, αφού επανέφερε την κατάσταση σταόσα ορίζειη χορηγηθείσα άδεια.
Τελευταίο επεισόδιο πρώτου κύκλου για ένα θέμα που ανέκαθενέφερνε σε άβολη θέση τα μέλη της επιτροπής ένθεν κακείθεν, καθώς καιστουςεπαγγελματίες ήθελαν να δείξουν επιείκεια, αλλά και να τηρήσουν τοννόμο.Αποφασιστική στάση έδειξε ο δήμαρχος κ. Μιχάλης Στυλιανίδης, ο οποίος,τονίζοντας ότι οποιαδήποτε άλλη απόφαση επισείει πιθανώς αναζήτησηευθυνών απότον Εισαγγελέα κάλεσε τα μέλη να ψηφίσουν. Σημείωσε δε ότι, οιιδιοκτήτες έχουντη δυνατότητα μέσα σε εύλογο διάστημα (10 περίπου ημερών) έως ότου νακατατεθούν τα έγγραφα της ανάκλησης να συμμορφωθούν κι έτσι ναανακληθεί ηαπόφαση της ανάκλησης.
Ένσταση ως προς αυτό είχε ο δημοτικός σύμβουλος κ. ΘανάσηςΞυνίδης, ο οποίος παρίστατο με την ιδιότητα του νομικού συμβούλου ενόςεκ τωνκαταστημάτων, ο οποίος σημείωσε ότι μόνο δικαστική μπορεί να είναι ηανάκλησητης απόφασης ανάκλησης και δεν μπορεί ο δήμος να «την πάρει πίσω» κατάβούληση.Ο ίδιος πρότεινε να καταθέσουν οι επαγγελματίες έγγραφο με το οποίο θαρωτούναν είναι δυνατόν, με δεδομένη την απαγόρευση του καθίσματος, ναδιαθέτουν τακαταστήματα παραπετάσματα (πλαϊνά ή μπροστινά) για τους πελάτες, ταοποία θατοποθετηθούν με καθοδήγηση του δήμου. Έτσι θα πετύχαιναν την αναβολήκαι όποιοςήθελε θα μπορούσε να κάνει προσφυγή επί της απόφασης αυτής.
Η νομική σύμβουλος του δήμου ήταν επιφυλακτική ως προς τηνομιμότητα μιας τέτοιας απόφασης, τονίζοντας παράλληλα ότι σύμφωνα μετηγνωμοδότηση που κατέθεσε ο δήμος θα είχε προβλήματα αν αποφάσιζε κιάλληαναβολή.
Από την πλευρά του την υποστήριξη του δημάρχου ανέλαβε ο κ.Νικόλαος Φωτιάδης, σημειώνοντας ότι «εμείς ούτε χαϊδεύουμε, ούτεκυνηγάμε τουςεπαγγελματίες, αλλά δείξαμε ανοχή κι εσείς δεν το τακτοποιήσατε».
Οι επαγγελματίες αντέτειναν ότι έχουν προβεί σε επενδύσειςκαι ότι τα προβλήματά τους είναι διαδικαστικά –αφού χρειάζονταισυμφωνία 100%για την αλλαγή του κανονισμού-, αλλά η νομική σύμβουλος απάντησε ότι οδήμοςδεν ευθύνεται γι’ αυτό και μπορούν να ζητήσουν τα διαφυγόντα κέρδη απόόσουςκαθυστερούν τη διαδικασία.
Επιπλέον, την επίσημη απόφαση του σωματείου καφέ- μπαρμετέφερε στα μέλη της επιτροπής ο πρόεδρός του κ. Ανδρέας Ιντζές, οοποίοςδήλωσε πως επιθυμούν ό,τι αποφασιστεί να τηρηθεί για όλους, είτε όσοναφορά ταπλαϊνά παραπετάσματα, είτε τις αποφάσεις για ανακλήσεις αδειώνλειτουργίας,καθώς σε διαφορετική περίπτωση δημιουργούνται έριδες και βλάπτεται ουγιήςανταγωνισμός.
Όταν κλήθηκε να ψηφίσει ο κ. Χρίστος Πούλιος, αναγνώρισε τηδύσκολη θέση στην οποία βρίσκεται το σύνολο των μελών της επιτροπής,πρότεινεαναβολή ώστε να δουλέψουν τα καταστήματα όσο ο καιρός είναι καλός καιείπε επίλέξει «ψηφίζω κατά, δε μου πάει κι ας πάω στο δικαστήριο».
Μετά την ολοκλήρωση του φλέγοντος θέματος των ανακλήσεων,πραγματοποιήθηκε πλειοδοτική δημοπρασία για την εκμίσθωση του υπ’αριθμ. 34καταστήματος στη δημοτική αγορά, όπου ο δήμος, δίνοντας το παράδειγματουσωστού εκμισθωτή εν μέσω της οικονομικής κρίσης, το παραχώρησε με τομειωμένομίσθωμα των 220 ευρώ.