Αρχική Αρχείο Παλαιότερων Άρθρων Αρχείο Αρθρογραφίας 2010 Ευπρόσδεκτες οι μειώσεις αλλά… δε γελιούνται οι καταναλωτές

Ευπρόσδεκτες οι μειώσεις αλλά… δε γελιούνται οι καταναλωτές

0

ΕλένηΔιαφωνίδου
elenidfn@yahoo.com
 
Ηείδηση της απόφασης μείωσηςτωντιμώνπροϊόντων ευρείας κατανάλωσης μετάαπό συνάντηση της ηγεσίας του υπουργείου Ανάπτυξης με40 επιχειρηματίεςτουκλάδου των τροφίμωνκαι άλλων ειδών σούπερ- μάρκετσυζητείται εντόνως αυτές τις μέρεςστους κύκλους των λιανεμπόρωνκαι των καταναλωτών, κυρίως λόγω της προσδοκίας που γεννάται μετάαπό τις συνεχείς αυξήσεις των τιμώντου έτους που διανύουμε,μιακατάσταση που έχει αλλάξει άρδην τη νοοτροπία εφοδιασμούτου «καλαθιού την νοικοκυράς», η οποία άλλαξε τιςαγοραστικές της συνήθειες και υπολογίζει πλέον μέχρικαι το τελευταίο σεντ.
Οιμειώσειςτιμώνθα κυμανθούνσε ποσοστόαπό 0,71% έως 37,9% σε 661 προϊόντα ευρείας κατανάλωσης. Αυτές θαγίνουναντιληπτές στη συντριπτική τους πλειονότητα από την 1ηΙανουαρίουτου νέου έτους, όπως προέκυψε από τις επαφές που είχε ο υπουργόςΠεριφερειακήςΑνάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Μ. Χρυσοχοΐδης μετους εκπροσώπους των επιχειρήσεων στους οποίους και απεύθυνε κάλεσμα«κοινωνικής αλληλεγγύης και ευθύνης για μειώσειςτιμών».
Επίσηςσημείωσεότιπρόκειται για μειώσειςκαι όχι για προσφορές. Για πραγματικέςμειώσειςτιμώνπου θα ισχύουν καθ’ όλη τη διάρκεια του 2011 από τονκλάδο των προμηθευτώντης βιομηχανίαςαλλάκαι του λιανεμπορίουμετελικό αποδέκτητον καταναλωτή και θα επακολουθήσουν και άλλες μειώσεις,ενώ ζήτησε από την άλλη πλευρά και οι πολίτες να αξιοποιούν τα εργαλείαπουτους δίνει η πολιτεία όπως το παρατηρητήριο τιμών.
Οιεταιρίες που συμφώνησανστη μείωσημισθώνείναι καιπολυεθνικές αλλά και εταιρίες που παράγουν και διακινούν ελληνικάπροϊόντα.
Οιημερομηνίεςέναρξης μείωσηςτιμώνγια τα 434 προϊόντα είναι από την 1η Ιανουαρίου 2011,για τα 72 από 8 Ιανουαρίου έως τις 17 Ιανουαρίου, για 29 είναι από την1ηΦεβρουαρίου μέχριτις 8 Φεβρουαρίου του 2011, για 59 προϊόντα τρέχουν μειώσειςαπό τις 13 Δεκεμβρίουμέχριτις 17 Δεκεμβρίου,από την 1η Δεκεμβρίουέως τις 10 Δεκεμβρίου31 προϊόντα, ενώ σε 14προϊόντα οι μειώσειςέχουν ξεκινήσει από την 1η Οκτωβρίου μέχριτις 31 Νοεμβρίου.
Πιοαναλυτικά στην προσπάθεια συμμετέχουν31 εταιρίες παραγωγής και προμηθευτικέςεπιχειρήσεις μεμειώσειςτιμώνσε 468κωδικούς επώνυμωνπροϊόντων. Σ’ αυτούς εντάσσονται και αλυσίδες σούπερ μάρκετ,οι οποίες συμμετέχουνστη μείωσητιμώνσε προϊόνταιδιωτικής ετικέτας.
 
«Καιρόςήταν», λέει ο πρόεδρος του ΕμπορικούΣυλλόγου Ξάνθης
Ωςένα πολύ θετικό βήμααποτιμάτην απόφαση αυτή ο πρόεδρος του ΕμπορικούΣυλλόγου Ξάνθης κ. ΕυθύμιοςΜίλκογλου, ο οποίος μάλισταεισέπραξε τη θετική απήχηση που είχε η απόφαση στην τοπική αγορά. «Απόεκείξεκινά η αλυσίδα των τιμών,η μείωσητων οποίων θα ωφελήσει τον καταναλωτή», σημειώνειο κ. Μίλκογλου, σχολιάζοντας ότι: «η κυβέρνησηόφειλε να προχωρήσει σε αυτή τη συνάντηση αφού πρέπει επιτέλους ναευνοηθεί ο‘λαός’, όπως λένε, που έχει κληθεί να βγάλει ‘το φίδι από την τρύπα’».Παρατήρησε ωστόσο, ότι το αρμόδιοτμήματης Πολιτείας πρέπει μεελέγχους να βεβαιώνει ότι η ωφέλεια της πτώσης των τιμώνμετακυλάστον καταναλωτή καιδεν απορροφάται από άλλο ενδιάμεσοσταθμότης εμπορικήςαλυσίδας.Ακόμη,τόνισε ότι η απόφαση δεν πρέπει να έχει πρόσκαιρόχαρακτήρα. Είπε χαρακτηριστικά: «όπως οι περικοπές κρατούν επ’ αόριστο,έτσιπρέπει να γίνει και μετην μείωσητων τιμώντωνπροϊόντων».
 
Γιανα δούμε όμως σε ποια προϊόντα αναφέρονται οιμειώσεις…
Εύστοχηείναι η παρατήρηση του κ. Ηλία Δουκίδη,ιδιοκτήτη του σούπερ μάρκετ‘Φθηνή Αγορά’, ο οποίος εμφανίζεταιδιστακτικός απέναντι σε αυτή την απόφαση καιπαρατηρεί: «να δούμεπρώτα τις αλλαγές στα τιμολόγιακαι μετάνα κρίνουμεπόσο ωφελούνε τους καταναλωτές. Άλλώστε, έχει σημασίασε ποιους κωδικούς αναφέρονται, αν αφορούν σεκωδικούς προϊόντων που δεν προτιμώνταιαπότους καταναλωτές, είναι οπωσδήποτε μικρότεροτοόφελος». Ο κ. Δουκίδηςσχολιάζει επίσης ότι, αν εφαρμοστείθα αποτελέσει μια«ανάσα»για τους πολίτες, οι οποίοι πλέον ψωνίζουν μικρότερεςποσότητες, ερευνούν την αγορά και προτιμούνπροϊόνταμεχαμηλότερεςτιμέςακόμηκαι αν ηδιαφορά μεάλλα ομοειδήδεν είναι μεγάλη.«Αυτοί πρέπει να μειώσουνπρώτοι τις τιμέςκαι μετάο σωστόςεπιχειρηματίαςθα πρέπει να το κάνει και αυτός», συμπληρώνειο ίδιος.
 
Διστακτικοίοι καταναλωτές, περιμένουν την «πράξη»
Ωστόσοοι καταναλωτές, εμφανίζονταιδιστακτικοί και δεν αισιοδοξούν όταν στα «ψηλά» τραπέζια κλείνονταιτέτοιες συμφωνίες.Παραμένουνδιστακτικοί και περιμένουννα δουν τις ωφέλειεςστο «πορτοφόλι» τους πρώτα. Χαρακτηριστικά, ο κ. Ιμπράμ,την ώρα που ψωνίζειγκαζάκια υγραερίου μαςλέει: «οι τιμέςσυνεχώς πάνω πάνε και όχι κάτω. Ακόμακαι τώρα κάτι που εδώ το βρίσκω 1 ευρώ, παρακάτω το έχει2, τι δηλαδή αυτός δε βγάζει κέρδος ή ο άλλος θέλει να βγάλει μεγαλύτερο;Άρα το θέμαείναι ναφτάσουν οι μειώσειςσε μας».

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Αρχείο Αρθρογραφίας 2010
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Οι ιδέες που γίνονται πραγματικότητα

Τίποτα λιγότερο από ένα θαύμα. Το Ινστιτούτο Επαρχιακού Τύπου, το μεγαλόπνοο σχέδιο του Συ…