Οδηγός μίσους και εσωστρέφειας

0

Μαθήματα μίσους, εσωστρέφειας και απομονωτισμού της μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης βρήκε την ευκαιρία να παραδώσει η εφημερίδα «Birlik» σε δημοσίευμά της αναφορικά με την παρουσίαση του βιβλίου των Θ. Δραγώνα και Α. Φραγκουδάκη με τίτλο «Πρόσθεση όχι αφαίρεση, πολλαπλασιασμός όχι διαίρεση» που έγινε την περασμένη Δευτέρα 9 Μαρτιου 2009, στο ξενοδοχείο «Ελισσώ».
Φυσικά ένα βιβλίο που σαν αντικείμενο έχει την προσπάθεια μιας διαφορετικής προσέγγισης της μειονοτικής εκπαίδευσης, ότι στόχο και αποτέλεσμα και να είχε αυτή, ήταν αναμενόμενο να εμπλέξει στο εκπαιδευτικό του ενδιαφέρον και πολιτικά ζητήματα. Η διαστρέβλωση όμως που επιχειρείται από το συγκεκριμένο έντυπο μόνο σε γκαιμπελικές μεθόδους παραπληροφόρησης μπορεί να παραπέμψει.
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα με την σειρά. Κατ’ αρχήν ο ίδιος ο τίτλος του κειμένου που περιγράφει την εκδήλωση: «Έγινε στην Ξάνθη η αξιολόγηση του βιβλίου του Προγράμματος Φραγκουδάκη» δείχνει προφανώς ότι είτε σε άλλη εκδήλωση βρισκόταν ο συνεργάτης της συγκεκριμένης εφημερίδας ή απλά η παρουσίαση ενός βιβλίου κατά την «Birlik» αποτελεί αυτόματα και αξιολόγησή του. Ίσως οι συνάδελφοι στην εφημερίδα να μην αντιλαμβάνονται ότι στην Ελλάδα δεν υπάρχουν εδώ και πολύ καιρό είτε επίσημες είτε ανεπίσημες επιτροπές αξιολόγησης των βιβλίων που εκδίδονται, που να επιτρέπουν ή ν’ απαγορεύουν την κυκλοφορία του. Αναφέρεται επίσης ότι «Στην παρουσίαση παραβρέθηκαν και οι υπεύθυνες του προγράμματος η καθ. Άννα Φραγκουδάκη και η Θάλεια Δραγώνα». Να σημειώσουμε εδώ ότι τόσο η καθηγήτρια Κοινωνιολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών όσο και η ευρωβουλευτής του ΠΑ.ΣΟ.Κ., αντίστοιχα, δεν «παραβρέθηκαν» απλά, είναι αυτές που επιμελήθηκαν το βιβλίο που παρουσιάστηκε.

Η ομιλία του Κ. Γούναρη

Στη συνέχεια, γίνεται αναφορά στην τοποθέτηση του προέδρου του Δικηγορικού Συλλόγου Ξάνθης, κ. Κωνσταντίνου Γούναρη, ο οποίος αναφέρθηκε αμερόληπτα και ρεαλιστικά στην κατάσταση στην οποία βρισκόταν η μουσουλμανική μειονότητα από την άποψη της ισονομίας και ισοπολιτείας που αυτή απολάμβανε πριν και μετά το 1990, με αναφορά στα επεισόδια της 29ης Ιανουαρίου 1990 που έλαβαν χώρα στην Κομοτηνή. Φυσικά, η ομιλία του κ. Γούναρη «είχε την επίδραση κρύου ντους στο κοινό και μάλλον τράβηξε την προσοχή ενός παπά που συμμετείχε στην παρουσίαση, ώστε ο τελευταίος μετά την παρουσίαση ανέβηκε στο βήμα και έκανε μια ομιλία που δεν είχε σχέση με το νόημα της συγκέντρωσης» κατά τον συνεργάτη της εφημερίδας που κάλυπτε (αυτή;) την εκδήλωση. Διότι όντας παρόντες δεν είδαμε κανένα «κρύο ντους». Αυτά ανήκουν στα «Εξπρές του Μεσονυκτίου» άλλων εποχών και πρακτικών. Αυτό που όντως υπήρξε ήταν μία ακόμη εκδήλωση πολυφωνίας και πλουραλισμού τόσο από μέρους του σχολιαστή του βιβλίου, κ. Γούναρη, ο οποίος δεν δίστασε ν’ αναφερθεί και να στηλιτεύσει την παρεκτροπή ορισμένων συμπολιτών μας, κάτι που είναι προς τιμή τόσο του ίδιου όσο και του κοινού το οποίο μόνο ως εμβρόντητο δεν αντέδρασε σε όσα είχε να πει ο κ. Γούναρης. Όσο για την παρέμβαση του, με περιβολή σχήματος ιερωμένου, καθηγητή Φυσικής του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης, θα πρέπει να επισημάνουμε ότι παρ’ όλο που αναφέρθηκε επί το πλείστον σε άσχετα με την εκδήλωση ζητήματα, φάνηκε περισσότερο ενοχλημένος για την μη σαφή κατονομασία των μουσουλμάνων ως πομάκων, παρά για την αναφορά στα γεγονότα της Κομοτηνής.

Η ομιλία Κτιστάκη

Οι διαστρεβλώσεις όμως της εν λόγω εφημερίδας δεν σταματούν εδώ. Αναφέρεται στην ομιλία του κ. Κτιστάκη, ο οποίος μίλησε για την δράση του Συντονιστικού Συμβουλίου Ξάνθης κατά τα έτη 1959 – 1969, την οποία στηλίτευσε για την ατελέσφορη και απομονωτική πολιτική που ακολούθησε στα ζητήματα της μειονοτικής εκπαίδευσης. Αναφέρθηκε επίσης στα τρία επίπεδα στα οποία η κεντρική πολιτική προσπαθεί να επηρεάσει τη μειονότητα, που είναι η εκπαίδευση, η αυτοδιοίκηση και τα ζητήματα δικαίου, προτείνοντας την κατάργηση των υπερνομαρχιών Δράμας – Καβάλας – Ξάνθης και Ροδόπης – Έβρου, την κατάργηση της σαρία και την κατάργηση του διορισμού μουφτή από το Ελληνικό Κράτος, προτρέποντας την ελληνική Πολιτεία να «πέσει σε βαθιά ευρωπαϊκά νερά» όπως είπε χαρακτηριστικά. Τα παραπάνω περιγράφουν το τι πραγματικά ειπώθηκε. Η περιγραφή της «Birlik» για τα ίδια λόγια αναφέρει τα εξής: «Ο Γιάννης Κτιστάκης, μέλος Δ.Ε.Π. της Νομικής Σχολής του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου, αναφέρθηκε στην «Συμβουλευτική Επιτροπή της Θράκης» και είπε τα εξής: «Αυτή η επιτροπή ήταν μια παράνομη οργάνωση. Συνεπώς εργάστηκε για να κάνει διχοτόμηση Πομάκων και Τούρκων στη μειονότητα. Ετοίμασε βιβλία με αραβικά γράμματα για να υποστηρίξει τους Πομάκους και αυτά τα βιβλία χρησιμοποιήθηκαν ιδιαίτερα στα χωριά ορεινών περιοχών. Στις ημέρες μας η μειονοτική πολιτική πλέον έχει αλλάξει. Στην περιοχή δραστηριοποιούνται άλλοι αντί του κράτους. Στην Σαουδική Αραβία παρέχεται εκπαίδευση σε κάποιους νέους από την μειονότητα. Ανατρέφονται έτσι ώστε αύριο μεθαύριο αν χρειαστεί να γίνουν μουφτήδες». Φυσικά όπως αντιλαμβάνεται κανείς είναι προφανέστατη η διαστρέβλωση των λόγων του κ. Κτιστάκη, σε βαθμό που να νομίζει, όποιος διαβάσει την «Birlik» ότι στην Σαουδική Αραβία λειτουργεί σχολείο ιερομονάχων – γενιτσάρων, με ευθύνη και επίβλεψη της ελληνικής Πολιτείας. Είναι επίσης πρόδηλο ότι ο συντάκτης του κειμένου βρισκόταν σε «τρικυμία εν κρανίω» μπερδεύοντας την Συμβουλευτική Επιτροπή της Θράκης, όργανο διχαστικό της μειονότητας που υπάρχει και σήμερα, με το Συντονιστικού Συμβουλίου Ξάνθης, που έδρασε σε άλλους χρόνους και άλλες εποχές, στο οποίο και αναφέρθηκε ο ομιλητής.

Η ομιλία Καραμπουγιούκογλου

Αναφερόμενος ο συντάκτης του κειμένου στην ομιλία του δημοσιογράφου Σαμή Καραμπουγιούκογλου, κάνει ένα ακόμη (ηθελημένο;) χρονικό ολίσθημα. Αναφέρει χαρακτηριστικά ο συντάκτης της «Birlik»: «Ο Καραμπουγιούκογλου δήλωσε ότι τα παιδιά της μειονότητας δυσκολεύονται να μαθαίνουν τα ελληνικά επειδή δεν είναι η μητρική τους γλώσσα και συνέχισε τα λόγια του ως εξής: «Το πρόγραμμα άρχισε να διδάσκει τα ελληνικά ως ξένη γλώσσα. Όμως δεν έγινε τίποτα για το κομμάτι των τουρκικών. Δυστυχώς τα παιδιά της μειονότητας δεν μπορούν να μαθαίνουν καλά ούτε τα ελληνικά ούτε τα τουρκικά», βάζοντας ουσιαστικά στο στόμα του συμπαθέστατου Σαμή λόγια που δεν είπε ποτέ. Σχολιάζοντας το βιβλίο ο συνάδελφος της Ε.Ρ.Α. Κομοτηνής, αναφέρθηκε στην μειονοτική εκπαίδευση πριν την εφαρμογή του εν λόγω μεταρρυθμιστικού π&

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Αρχείο Αρθρογραφίας 2009
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

« Η μειονότητα είναι μία και μουσουλμανική»

Μετά την επίκλησ_…