Η Ξάνθη, η πόλη με τα χίλια χρώματα!
Μα πως βρέθηκε, αυτή η φράση για να χαρακτηρίζει την πόλη;
Μάλλον οι τοπικοί άρχοντες, οι άνθρωποι που ασχολούνται με τα πολιτιστικά και τα κοινωνικά δρώμενα, καθώς και πολιτικοί φορείς, έκαναν ακόμη ένα τραγικό λάθος, έδωσαν λάθος χαρακτηρισμό στην Ξάνθη μας.
Ξάνθη, η πόλη με τις χίλιες λακκούβες, χαντάκια και μπαλώματα!
Για να περάσουμε, βέβαια από τα αστεία στα σοβαρά, πρέπει να φανεί το βαθύτερο πρόβλημα της πόλης, στο οποίο εδώ και καιρό δεν έχει δοθεί κάποια λύση. Ίσως όλα τα χρήματα του προϋπολογισμού να ξοδεύονται αποκλειστικά για την ενοποίηση των πλατειών, και να μην υπάρχουν άλλα, από την πλευρά του δήμου για να πραγματοποιήσει τα απαραίτητα έργα στους δρόμους της Ξάνθης.
Πολλά τα προβλήματα στο οδικό δίκτυο εντός και εκτός της πόλης, συνεχώς πραγματοποιούνται έργα, τα οποία όμως δεν υλοποιούνται πλήρως. «Μπαλώματα» παντού, όπου γυρίσεις να κοιτάξεις βλέπεις ξεφτισμένους δρόμους, χαντάκια, λακκούβες και μικρές λίμνες, που κάνουν την εμφάνιση τους με τις πρώτες φθινοπωρινές βροχές.
Μερικά παραδείγματα από τα εκατοντάδες, για να μην πούμε χιλιάδες προβλήματα στους δρόμους της πόλης, τα οποία κατέγραψε ο φωτογραφικός φακός του “E”, και τα οποία καθημερινά βιώνουν οι πολίτες της Ξάνθης.
Ποιος μπορεί να βοηθήσει τον πολίτη, από Νομικής πλευράς, να δώσει συμβουλές που ίσως φανούν χρήσιμες; Πολλές φορές έχουμε πάθει φθορές στα Ι.Χ. από κακοτεχνίες στο οδόστρωμα, λακκούβες , σαμαράκια και έργα χωρίς ανάλογες προειδοποιήσεις, μπάρες που "μπαίνουν" μέσα στο δρόμο και είναι κίνδυνος για όλους μας. Ο δήμος πρέπει να δώσει ένα τέλος και να βάλει τους αρμόδιους να δουλέψουν.
Ποιος όμως ευθύνεται για τις κακοτεχνίες, όσο αφορά το νομικό κομμάτι;
Ποια είναι η διαδικασία αποζημίωσής τους, λόγω βλάβης που υπέστη το όχημά μας και η οποία οφείλεται αποκλειστικά και μόνο στις κακοτεχνίες των δρόμων ή των έργων;
Την ευθύνη για την συντήρηση των οδών και έργων έχουν για το επαρχιακό δίκτυο και τις δευτερεύουσες οδούς, η Τοπική Αυτοδιοίκηση.(Νομαρχίες, Δήμοι και Κοινότητες).
Όσον αφορά την διαδικασία αποζημίωσης, στην περίπτωση κατά την οποία το όχημα υποστεί φθορά ή βλάβη λόγω κακοτεχνίας του δρόμου, ή του έργου αντίστοιχα (όπως π.χ. "πέσιμο" σε λακκούβα, όταν το όχημα να κινείται εντός των ορίων ταχύτητας).
Ο κάτοχος του οχήματος πρέπει να:
• Ειδοποιήσει αμέσως την Τροχαία για να βεβαιώσει επί τόπου τη βλάβη ή την φθορά του οχήματος λόγω κακοτεχνίας και να εκδώσει στην συνέχεια την σχετική βεβαίωση.
• Η βεβαίωση βλάβης ή φθοράς μαζί με ενδεικτική προσφορά αποκατάστασης της, ή το τιμολόγιο (στην περίπτωση που έχει αποκατασταθεί) κατατίθεται αντίστοιχα: Στα αρμόδια γραφεία Νομαρχιών, Δήμων, Κοινοτήτων προκειμένου να ξεκινήσει η διαδικασία αποζημίωσης. Στην περίπτωση που δεν υπάρχει συγκεκριμένη άποψη για το πού πρέπει να κατατεθεί. (Στο Υπουργείο, Νομαρχία, Δήμο η Κοινότητα). Οι κάτοχοι μπορούν να προσφεύγουν στους αρμόδιους Εισαγγελείς της χώρας οι οποίοι αποφαίνονται για το ποιος φορέας φέρει την ευθύνη της αποζημίωσης. Η ίδια διαδικασία ακολουθείται επίσης και σε περίπτωση που υπάρχει τραυματισμός του οδηγού ή και των επιβατών.