Το «Ε» έγινε αποδέκτης καταγγελιών ασφαλισμένων στο παράρτημα του ΟΠΑΔ Ξάνθης, οι οποίες κάνουν λόγο για 5μηνες καθυστερήσεις πληρωμής των δαπανών τους από τον ασφαλιστικό οργανισμό, όπως και για επιλεκτική προώθηση για την πληρωμή των δαπανών κάποιων ασφαλισμένων, γεγονός που στρέφεται κατά κάποιων υπαλλήλων του ΟΠΑΔ, ενέχοντας πλημμελή άσκηση των καθηκόντων τους.
Διερευνήσαμε – ως οφείλαμε – το θέμα απευθυνόμενοι στον ΟΠΑΔ αλλά και την Οικονομική υπηρεσία της Νομαρχίας στην οποία αποδίδονται τα δικαιολογητικά των ασφαλισμένων από τον ΟΠΑΔ καθώς επίσης και οι πιστώσεις για την πληρωμή των δαπανών από το υπουργείο Οικονομικών.
Εμφανής η δυσπραγία στον ΟΠΑΔ
Όπως μας διευκρινίστηκε από τον ΟΠΑΔ Ξάνθης, τηρείται αυστηρά η ημερομηνία παραλαβής των δικαιολογητικών από τους ασφαλισμένους και δεν υπάρχει επιλεκτική προώθηση με αποτέλεσμα άλλοι να πληρώνονται εντός ενός μηνός και άλλοι να περιμένουν 5 μήνες. Αποδέχτηκαν όμως ότι σαν φαινόμενο είναι υπαρκτό και ότι έχουν δίκιο οι ασφαλισμένοι αλλά αυτό είναι θέμα καθαρά του υπουργείου Οικονομικών το οποίο έχει πρόβλημα στην τακτική ροή των πιστώσεων. Τουτέστιν: Δεν διοχετεύεται το απαιτούμενο χρήμα που να καλύψει όλους τους κωδικούς των δαπανών ώστε να πληρώνονται όλες οι δαπάνες (οδοντιατρικές, φυσιοθεραπείας κ.λ.π.) σε εύλογο και τακτό χρονικό διάστημα.
«Δεν μας καλύπτει το υπουργείο Οικονομικών», λένε στον ΟΠΑΔ Ξάνθης και στην Οικονομική υπηρεσία της Νομαρχίας
Το ίδιο μας διευκρίνισε και η προϊσταμένη της Οικονομικής υπηρεσίας της Νομαρχίας κα Σιούτα η οποία ασκεί και το έλεγχο των δικαιολογητικών.
«Δεν υπάρχει τακτική ροή των πιστώσεων από το υπουργείο γι’ αυτό παρατηρείται αυτό το φαινόμενο. Και τις περισσότερες φορές οι πιστώσεις δεν μπορούν να καλύψουν όλους τους κωδικούς. Δεν φταίνε οι υπάλληλοι του ΟΠΑΔ ούτε έχει παρατηρηθεί κάποιο φαινόμενο επιλεκτικής προώθησης. Εμείς ελέγχουμε τα δικαιολογητικά και τις ημερομηνίες», σημείωσε η κα Σιούτα.
Να σημειώσουμε ότι το πρόβλημα στον ΟΠΑΔ αποτέλεσε και αίτημα στο διεκδικητικό πλαίσιο των κινητοποιήσεων της ΑΔΕΔΥ, η οποία είχε καταγγείλει επανειλημμένα κακοδιαχείριση στο ταμείο που είχε σαν αποτέλεσμα τόσο την απώλεια 300 εκ. ευρώ από τα αποθεματικά του – σύμφωνα με καταγγελίες που είχαν δει το φως της δημοσιότητας – όσο και τις επανειλημμένες προειδοποιήσεις γιατρών και φαρμακοποιών για διακοπή της επί πιστώσει παροχής υπηρεσιών και φαρμάκων.
Μαριάννα Ξανθοπούλου
marianaxan@yahoo.gr