Αρχική Αρχείο Παλαιότερων Άρθρων Αρχείο Αρθρογραφίας 2009 Εκκρεμεί το θέμα των στεγάστρων του αστικού Κ.Τ.Ε.Λ.

Εκκρεμεί το θέμα των στεγάστρων του αστικού Κ.Τ.Ε.Λ.

0

Μία μάλλον απλή υπόθεση για την ανάθεση κατασκευής και διαχείρισης των στεγάστρων του αστικού Κ.Τ.Ε.Λ. Ξάνθης, κινδυνεύει να εξελιχθεί σε «πονοκέφαλο» για την Δημοτική Αρχή του Δήμου Ξάνθης, κυρίως λόγω αδικαιολόγητης κωλυσιεργίας αλλά και άστοχων ενεργειών της τελευταίας.

Πρόκειται για την με αριθμό Πρωτοκόλλου 49459 προκήρυξη διαγωνισμού της 5ης Σεπτεμβρίου 2007, με την οποία ο Δήμος Ξάνθης προσκαλούσε ιδιωτικές διαφημιστικές εταιρείες να παρουσιάσουν τις προσφορές τους για την κατασκευή και αξιοποίηση στεγάστρων στις στάσεις του αστικού Κ.Τ.Ε.Λ. Ξάνθης, τόσο εντός του αστικού ιστού της πόλης, όσο και περιμετρικά στους οικισμούς της διοικητικής περιφέρειας του Δήμου. Η ιδιαιτερότητα της προκήρυξης αυτής ήταν ότι απέκλειε από την συμμετοχή στην πλειοδοσία εταιρείες που ήταν οφειλέτες του Δήμου, «φωτογραφίζοντας» έτσι ουσιαστικά τοπική διαφημιστική εταιρεία η οποία είχε προηγούμενη σύμβαση με τον Δήμο για το ίδιο αντικείμενο, χωρίς όμως να μπορέσει να ανταποκριθεί οικονομικά στις υποχρεώσεις της. Στην δημοπρασία της 19ης Σεπτεμβρίου 2007, πλειοδότρια εταιρεία υπήρξε η εταιρεία «Multispot», από την Θεσσαλονίκη, η οποία συμφώνησε για σύμβαση 3 + 2 ετών (με επιλογή δηλαδή της εταιρείας αν θα το επεκτείνει για 2 ακόμη έτη), απολαμβάνοντας τα οφέλη από τα διαφημιστικά έσοδα αρχικά σε τριάντα στέγαστρα, αλλά και την υποχρέωση να τα κατασκευάσει, όπως και όσα άλλα κριθεί ότι θα χρειαστούν στο μέλλον, ανταποδίδοντας στο Δήμο ετήσιο ενοίκιο 375 ευρώ ανά στέγαστρο (συν Φ.Π.Α.) με ετήσια αναπροσαρμογή του της τάξης του 5%, καθώς και τα αναλογούντα δημοτικά τέλη από την προβολή διαφημίσεων.

Η αποκλεισθείσα τοπική διαφημιστική εταιρεία, αποδύθηκε μεν σε ένα «αγώνα δρόμου» ενστάσεων κατά των αποφάσεων του Δήμου, τόσο προς την Περιφέρεια Α.Μ.Θ., όσο και προς το Συμβούλιο της Επικρατείας, χωρίς κανένα άλλο αποτέλεσμα, πλην της καθυστέρησης που της επέφερε απλώς παράταση της χρήσης των διαφημιστικών χώρων για τους οποίους είχε ήδη πλειοδοτήσει η «Multispot».

Μετά την απόρριψη των παραπάνω ενστάσεων, στις 6 Απριλίου 2009, υπεγράφη τελικά η σχετική σύμβαση, όμως σύμφωνα με τον εκπρόσωπο της εταιρείας, κ. Σεραφείμ Ζησοπουλο, «τα προβλήματα άρχισαν από τη στιγμή που χρειάστηκε να επιθεωρήσουμε τους χώρους στους οποίους θα έπρεπε να τοποθετήσουμε τα στέγαστρα. Τότε διαπιστώσαμε την ύπαρξη και άλλων στεγάστρων (μετρήσαμε 15 εντός πόλης και 4 στα Κιμμέρια) τα οποία εκμεταλλευόταν η εταιρεία που είχε αποκλεισθεί. σε σχετικό αίτημά μας προς τον Δήμο Ξάνθης που υποβάλλαμε στις 8 Μαΐου 2009, σχετικά με το θέμα του ποιος δικαιούται να τοποθετεί στέγαστρα στην πόλη, μας γνωστοποιήθηκε ότι λόγω του προγράμματος διαδημοτικής συγκοινωνίας «Συν-κοινωνία» έχει τέτοιο δικαίωμα και το Κ.Τ.Ε.Λ. Ξάνθης, το οποίο μάλιστα είχε προχωρήσει σε σχετική σύμβαση με την εταιρεία που είχε αποκλειστεί από τον διαγωνισμό του Δήμου. Με αυτό τον τρόπο ουσιαστικά η εταιρεία αυτή κατόρθωνε από την «πίσω πόρτα» να καταλάβει τα λεγόμενα «φιλέτα» διαφημιστικού χώρου, αφήνοντας εμάς που είχαμε πλειοδοτήσει στο συγκεκριμένο διαγωνισμό να τοποθετούμε υπερσύγχρονα στέγαστρα …στα χωράφια, σαν να ασκούσαμε με την σύμβαση κάποιο είδος κοινωνική πολιτικής… Σα να μην έφτανε αυτό, με αίτημά του το Κ.Τ.Ε.Λ. Ξάνθης ζήτησε να πάρει εκτός από την κατασκευή των στεγάστρων και την διαφημιστική τους διαχείριση, καταστρατηγώντας κάθε ερμηνεία του προγράμματος «Συν-κοινωνία» και φυσικά θίγοντας τα νομίμως κεκτημένα συμφέροντα της εταιρείας μας». Απαντώντας σε ερώτηση του «Ε», αναφορικά με την αντίδραση της Δημοτικής Αρχής σε όλη αυτή την κατάσταση, ο κ. Ζησόπουλος απάντησε ότι «λόγω των παραπάνω παραστήκαμε διαμαρτυρόμενοι στο Δημοτικό Συμβούλιο όπου ουσιαστικά στις δίκαιες διαμαρτυρίες μας εισπράξαμε την προτροπή τόσο του Δημάρχου, κ. Μιχάλη Στυλιανίδη, όσο και της αντιπολίτευσης, μείζονος και μη, «να τα βρούμε» με την εν λόγω εταιρεία και να αγοράσουμε τα στέγαστρα που αυτή είχε κατασκευάσει για λογαριασμό του Κ.Τ.Ε.Λ., παρά την εισήγηση του νομικού συμβούλου του Δήμου, ότι «δεν παρέχεται κανένα δικαίωμα εμπορικής εκμετάλλευσης στο αστικό Κ.Τ.Ε.Λ.», ουσιαστικά δικαιώνοντάς μας… Από την πλευρά μας, ερχόμενοι αντιμέτωποι με σύσσωμο το Δημοτικό Συμβούλιο, δεχθήκαμε να προσπαθήσουμε να έρθουμε σε συνεννόηση, ερχόμενοι σε επικοινωνία με τον κ. Ζήση Τσαβδάρη, πρόεδρο του αστικού Κ.Τ.Ε.Λ. Ξάνθης, με τον οποίο όμως δεν υπήρξε κανένα σημείο επαφής λόγω των υπέρογκων απαιτήσεών του, δεδομένου ότι ήθελε να μας «φορτώσει» παλαιά στέγαστρα σε διπλή τιμή από τα καινούρια… Έκτοτε, αντιμετωπίζουμε μία παρελκυστική τακτική από την πλευρά τόσο του Κ.Τ.ΕΛ., όσο και του Δήμου Ξάνθης. Από την πλευρά μας κατανοούμε τις τοπικές ιδιαιτερότητες, προσεγγίζοντας ανθρώπινα το θέμα, όμως αισθανόμαστε ότι αδικούμαστε και αυτό μας κάνει να είμαστε έτοιμοι να υπερασπιστούμε τα νόμιμα δικαιώματά μας, με κάθε μέσο, τόσο προς την Δικαιοσύνη, όσο και προς την τοπική κοινωνία».

Από την πλευρά του Δήμου Ξάνθης μίλησε στο «Ε» για το θέμα ο αντιδήμαρχος, κ Γιώργος Παπασταματίου, ο οποίος τόνισε ότι «ο Δήμος δεν έχει λόγο και δεν πρόκειται να πάρει το μέρος κανενός. Αν και από όσα γνωρίζω έχω την αίσθηση ότι έχει δίκαιο η «Multispot» λόγω της σύμβασής της με τον Δήμο, τα βασικά μας μελήματα ως Δημοτική Αρχή είναι από τη μία να υπάρχουν οι στάσεις για τους δημότες μας και από την άλλη να καταβάλλονται τα τέλη που αναλογούν και έχουν συμφωνηθεί. Για τα υπόλοιπα, βαρύνουσα σημασία έχει η γνώμη της νομικής υπηρεσίας η οποία πιστεύω ότι θα βαρύνει ιδιαίτερα σε όλους τους δημοτικούς συμβούλους που θα αποφασίσουν για το θέμα στο προσεχές Δημοτικό Συμβούλιο, στο οποίο και θα συζητηθεί το θέμα, αφού περιληφθεί στην ημερήσια διάταξη της συνεδρίασης».

Γιώργος Συληγαρδάκης

syligardakisg@yahoo.gr

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Αρχείο Αρθρογραφίας 2009
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

«Αντιλογίας Δόμος», ένα εργαστήρι ιδεών

Λόγος – Αντίλογος&nb…