Ταξί και κυκλοφοριακό πρόβλημα

0

Το απαράδεκτα συνεχιζόμενο πρόβλημα που συνεχώς επιτείνεται αντί να αμβλύνεται και αφορά το κυκλοφοριακό της Ξάνθης, ταλαιπωρεί όλους τους κατοίκους και επισκέπτες της αλλά κάποιοι όπως οι οδηγοί ταξί, ταλαιπωρούνται περισσότερο, εκ των πραγμάτων.
Το βιώνουμε όλοι και τις ίδιες επιπτώσεις έχει στη ζωή όλων μας το τεράστιο πρόβλημα που αντιμετωπίζει η Ξάνθη στο κέντρο της με την κατάσταση που επικρατεί λόγω του όγκου των αυτοκινήτων. Προσπάθειες επί προσπαθειών και μέτρα επί μέτρων που λαμβάνονται κατά καιρούς δε δείχνουν να δίνουν λύση στο θέμα που επιτείνεται καθημερινά αντί να αμβλύνεται, δίνοντας την απαράδεκτη εικόνα που παρουσιάζει η πόλη.
Μέσα στο γενικό ‘μπάχαλο’ υπάρχουν όμως κάποιοι άνθρωποι που όσο διακαώς κι αν το επιθυμούν, δε μπορούν ν’ αποφύγουν τις συνέπειες της κίνησης και των λαθών αφού αυτή είναι η δουλειά τους.
Μέτρα και νοοτροπία
Οι οδηγοί ταξί που αναγκάζονται να κυκλοφορούν στο κομφούζιο του κέντρου όπως έχει διαμορφωθεί, είναι οι πλέον κατάλληλοι να εκφράσουν άποψη για την κατάσταση αφού τη βιώνουν εκ των έσω καθημερινά. Όπως μας είπε ο Πρόεδρος του Σωματείου Ταξί Ξάνθης κ. Στεργιόπουλος τα μέτρα που λαμβάνονται αποτελούν προτάσεις και των ιδίων αφού συμμετέχουν σε όλες τις συσκέψεις και καταθέτουν τις προτάσεις τους αλλά τελικά αυτό που λείπει είναι μάλλον η συνειδητοποίηση του τι θέλουμε αλλά και η αλλαγή της νοοτροπίας στην οποία δείχνουν προσκολλημένοι και οι Ξανθιώτες όπως όλοι οι Έλληνες: «οι αποφάσεις για τη λύση του κυκλοφοριακού της πόλης αλλά και τα μέτρα που λαμβάνονται δεν έχουν γίνει εν αγνοία των επαγγελματιών. Έχουν γίνει συναντήσεις επί συναντήσεων και μάλιστα στην τελευταία συνάντηση όλοι οι επαγγελματίες, όχι μόνο ο δικός μας κλάδο».
Για το θέμα της αστυνόμευσης η άποψη των επαγγελματιών είναι ότι βοηθάει στην αποσυμφόρηση του κέντρου παρά τη γκρίνια που ακούγεται.
Διευκόλυνση των πολιτών
Όσον αφορά τον ρόλο των ταξί στο κυκλοφοριακό πρόβλημα, ο Πρόεδρος μας ανέφερε ότι: «ενώ θα μπορούσαμε να έχουμε περιφερειακά τα ταξί και να χρεώνονται την κλήση οι πολίτες ως ράδιο ταξί εμείς πιέζουμε τους επαγγελματίες να βρίσκονται στις πιάτσες στο κέντρο για να βρίσκουν όλοι πιο εύκολα ταξί χωρίς να κάνουν κλήση».
Στην ερώτηση κατά πόσο θα διευκολύνει η επικείμενη ενοποίηση των πλατειών στη λύση του προβλήματος ο κ. Στεργιόπουλος προτίμησε να δηλώσει ότι θα πρέπει να περιμένουμε δούμε πώς θα λειτουργήσει τονίζοντας ότι αν δεν αλλάξει η νοοτροπία όλων, τίποτα δε θα λειτουργήσει όπως σχεδιάζεται: «η ενοποίηση των πλατειών θα απομακρύνει τα αυτοκίνητα απ’ το κέντρο αφού όλο το σχέδιο οδηγεί στην απομάκρυνση. Βέβαια τίποτα δε λειτουργεί αν εμείς δεν το κάνουμε να λειτουργήσει. Το ΙΧ είναι το φετίχ του Έλληνα κι ενώ το φτιάξαμε για να μας διευκολύνει τελικά έγινε ο εφιάλτης μας. Διανύουμε με το αυτοκίνητο αποστάσεις που μπορούμε να κάνουμε γρηγορότερα με τα πόδια γιατί είναι θέμα νοοτροπίας και παιδείας που μάλλον μας λείπει όπως και η κυκλοφοριακή αγωγή».
Πάρκινγκ και κυκλοφοριακή μελέτη
Στις προσπάθειες για την άμβλυνση του προβλήματος συγκαταλέγονται φυσικά και οι σχεδιαζόμενοι χώροι πάρκινγκ που επιβάλλεται να προστεθούν στους υπάρχοντες αυξάνοντας τις διαθέσιμες θέσεις που θα βοηθήσουν το κέντρο ν’ ‘ανασάνει’. Στα χαρτιά όμως ακόμη μένει το πάρκιγκ που προβλέπεται να γίνει κάτω απ’ το 1ο Γυμνάσιο επί της οδού Α. Δημητρίου ενώ σύμφωνα με πληροφορίες, η εκμετάλλευση του χώρου κάτω απ’ την πλατεία Ζωεμπορίου που πραγματοποιείται το παζάρι, με την κατασκευή υπόγειου πάρκινγκ, βρίσκεται στο στάδιο διερεύνησης απ’ τις αρμόδιες υπηρεσίες του Δήμου. Το πρόβλημα έγκειται στο υψηλό κόστος κατασκευής που αδυνατεί ν’ αναλάβει ο Δήμος και οι προτεινόμενες λύσεις είναι προς την κατεύθυνση της πραγματοποίησης με ΣΔΙΤ.
Ωστόσο κανείς δεν πιστεύει ότι κι αυτή η λύση είναι πανάκεια αφού το κυκλοφοριακό πρόβλημα είναι πολυσύνθετο κι εκτός απ’ την αλλαγή νοοτροπίας των κατοίκων πρέπει να συνυπολογισθούν και πολλοί άλλοι παράγοντες.
Εκείνο που μοιάζει να είναι πλέον επιβεβλημένο είναι να παρθεί η απαραίτητη απόφαση για την ανάθεση σε ειδικούς επιστήμονες ώστε να κατατεθεί μια μελέτη από συγκοινωνιολόγους που θα προτείνουν πιθανές λύσεις. Πολιτική βούληση και γενναίες αποφάσεις είναι πλέον οι θεμελιώδεις λίθοι αν επιθυμούν οι ιθύνοντες να δώσουν λύση σε ένα απ’ τα μεγαλύτερα προβλήματα που αντιμετωπίζει η Ξάνθη που πραγματικά αδικείται απ’ την εικόνα που παρουσιάζει σε ντόπιους και ξένους.

ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Αρχείο Αρθρογραφίας 2008
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Συσκέψεις φορέων υπό την προεδρία του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων

Ο Θρακιώτης υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, βουλευτής Ξάνθης, κ. Αλέξανδρος Κον…