Με την ανάρτηση των πινάκων με τις βαθμολογίες των γραπτών των υποψηφίων, τελείωσε το δεύτερο στάδιο άγχους αφού τώρα πια ξέρουν αν και κατά πόσο αποτυπώθηκε το διάβασμα και η προσπάθειά τους ενώ περιμένουν την ανακοίνωση των βάσεων.
Την περασμένη Τρίτη αναρτήθηκαν στα Λύκεια της Ξάνθης όπως και στην υπόλοιπη χώρα οι βαθμολογίες των υποψηφίων για τα Ανώτατα και Ανώτερα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της χώρας. Βάσει των βαθμολογιών προκύπτει ο ‘βαθμός πρόσβασης’, οι μονάδες δηλαδή που έχει ‘συλλέξει’ ο κάθε υποψήφιος για να χρησιμοποιήσει για την εισαγωγή του στη σχολή της επιλογής του.
Αναζητήσαμε στα τέσσερα λύκεια της Ξάνθης τους πρώτους τρεις, σε βαθμολογία μαθητές και μιλήσαμε με κάποιους απ’ αυτούς για τον τρόπο που δούλεψαν, για τα σχέδια και τα όνειρά τους.
Οι τρεις πρώτοι ανά λύκειο είναι:
1ο Λύκειο Ξάνθης:.Γρηγοροπούλου Φωτεινή του Σπήλιου, Μαυρομάτη Μαρία του Χρήστου, Αργυρόπουλος Δημήτριος του Γεωργίου
2ο Λύκειο Ξάνθης: Τσαλίδου Ευανθία, Κεχαγιάς Παναγιώτης, Μπρατίδης- Παρλατάκης Ιωάννης
3ο Λύκειο Ξάνθης: Δημόκας Ιωάννης του Αναστασίου, Ευθυμιάδης Ραφαήλ του Χρήστου, Ξανθοπουλίδου Θεανώ του Γεωργίου
4ο Λύκειο Ξάνθης: Πανδράκης Κωνσταντίνος του Παράσχου, Μαυροματίδου Κατερίνα, Γκοτζαμάνη Χρύσα του Δήμου
ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ
algrigoriou@yahoo.com
Γρηγοροπούλου Φ. : «καλές βάσεις στα μαθήματα, ψυχραιμία και καλή προετοιμασία»
Η Φωτεινή είναι η πρώτη σε ‘βαθμό πρόσβασης’ στο 1ο Λύκειο Ξάνθης και με το φωτεινό της χαμόγελο και τα λαμπερά μάτια, άνετη, μας απαντάει στις ερωτήσεις αφού δέχεται τα συγχαρητήρια ίσως και με έκπληξη. Δείχνει να το περίμενε ότι θα έγραφε καλά αφού αυτός ήταν ο στόχος της τελικά κι όχι κάποια συγκεκριμένη σχολή. Προερχόμενοι από οικογένεια με εμπειρία στα ιατρικά επαγγέλματα, η Φωτεινή διάβασε συστηματικά και πραγματικά, ουσιαστικά, τα μαθήματα που έπρεπε αποκτώντας καλές βάσεις που θεωρεί απαραίτητες. Με την βοήθεια των καθηγητών που της έκαναν ιδιαίτερα μαθήματα αλλά και την ηθική στήριξη των καθηγητών του σχολείου και της οικογένειάς της και με πολύ διάβασμα την τελευταία χρονιά, κατάφερε να έχει τις 19.543 μονάδες που της επιτρέπουν να επιλέξει όποια σχολή επιθυμεί. Περιμένει να δει τις βάσεις κάνοντας σκέψεις για ιατρική, οδοντιατρική αλλά κι άλλες σχολές με κριτήριο και την επαγγελματική αποκατάσταση. Αυτό που θέλει περισσότερο απ’ όλα τώρα είναι ‘ένα χρόνο ρηλάξ’ όπως χαρακτηριστικά μας είπε αφού το ημερήσιο πρόγραμμά της το περασμένο σχολικό έτος ήταν δεδομένο. Σχολείο, φροντιστήριο, διάβασμα για να τα προλάβει. Εκείνο που συμβουλεύει αυτούς που θέλουν να πετύχουν είναι ν’ αποκτήσουν καλές βάσεις στα συγκεκριμένα μαθήματα που χρειάζονται για την εισαγωγή τους στα Πανεπιστήμια, ψυχραιμία και καλή προετοιμασία.
Μ. Μαυρομάτη: «πολύ και συστηματικό διάβασμα που φέρνει και την απαραίτητη αυτοπεποίθηση»
Η Μαρία που πέτυχε ‘βαθμό πρόσβασης’ 19. 430 μονάδες, συνεσταλμένα και σεμνά δέχεται τα συγχαρητήριά μας και δείχνει να γνωρίζει πολύ καλά τι πέτυχε και γιατί. Όταν μιλά για το διάβασμα που έκανε, το πρόσωπό της φωτίζεται και τα μάτια της λάμπουν αποδεικνύοντας ότι της αρέσει να διαβάζει κι απέδειξε ότι ξέρει και να διαβάζει σωστά. Οι σχολές που σκέφτεται να επιλέξει είναι από ιατρική μέχρι πολυτεχνείο αφού λατρεύει τα μαθηματικά στα οποία έγραψε 20 παρά τη δυσκολία που αντιμετώπισαν οι φετινοί υποψήφιοι. Το συστηματικό διάβασμα και πολύ, απ’ τη Β’ Λυκείου όπως και ο περιορισμός των εξόδων, την οδήγησαν στα λαμπρά αποτελέσματα όπως μας είπε. Ωστόσο δεν άφησε το αγαπημένο της πιάνο ούτε κατά τη διάρκεια της Γ’ Λυκείου ενώ δε χρειάζεται άγχος όπως τόνισε. Το σχολείο προσφέρει πολλά όπως πιστεύει η Μαρία αλλά χρειάζεται και βοήθεια την οποία είχε και κατάφερε ν’ αποκτήσει την απαραίτητη αυτοπεποίθηση που θεωρεί πολύ σημαντικό συστατικό για την επιτυχία. Οι εξετάσεις αυτές είναι κομβικό σημείο στη ζωή της και συμβουλεύει όσους δεν κατάφεραν να γράψουν καλά φέτος να επιμείνουν και του χρόνου για να πετύχουν το στόχο τους. όσο για το σύστημα, θεωρεί ότι χρειάζεται βελτιώσεις αφού έτσι όπως είναι διαμορφωμένη η κατάσταση, χρειάζεται οπωσδήποτε φροντιστήριο.
Γ. Δημόκας: «τη δεύτερη χρονιά ανακάλυψα ότι είχα πολλές επιλογές»
Ο Γιάννης έδωσε φέτος για δεύτερη χρονιά αφού δεν περνούσε με την περσινή του βαθμολογία εκεί που στόχευε. Ωστόσο, εκ των υστέρων ανακάλυψε ότι μπορούσε μέσω της μοριακής βιολογίας που περνούσε, να έχει κι άλλες διεξόδους. Τη χρονιά που πέρασε, με διάβασμα και φροντιστήριο, ανακάλυψε ότι έχει κι άλλες επιλογές απ’ αυτές που θεωρούσε ότι είχε όταν ήταν στο σχολείο. Εκείνο που θεωρεί σημαντικό ο Γιάννης είναι να ξέρει ο καθένας τι θέλει ενώ πιστεύει ότι δεν υπάρχει συνταγή επιτυχίας. ‘ Ο καθένας πρέπει να βρει τις ισορροπίες του και τον τρόπο που αποδίδει καλύτερα’ λέει χαρακτηριστικά ενώ μας παραπέμπει στους φροντιστές του για συνταγές επιτυχίας. Στόχος του ήταν οι καλύτεροι βαθμοί κι όχι μια συγκεκριμένη σχολή που τώρα ετοιμάζεται να επιλέξει ενώ δείχνει ευχαριστημένος κι ευχάριστα ξαφνιασμένος για τη βαθμολογία του. Αγχώθηκε σε κάποια μαθήματα αλλά γενικά δε χρειάζεται άγχος όπως μας είπε.