Εκπτώσεις για γενικό ΄ξελάσπωμα’

0

Ως είθισται, μετά τις γιορτές, ακολουθεί η περίοδος των εκπτώσεων που συνήθως διακαώς περιμένουν τόσο οι επαγγελματίες για να διαθέσουν τα προϊόντα τους ενόψει των νέων αγορών όσο και οι καταναλωτές για την απόκτηση αγαθών σε πιο προσιτές τιμές.
Το δεύτερο δεκαπενθήμενο του Ιανουαρίου κάθε χρόνο, έχει θεσμοθετηθεί να ξεκινάει το ένα απ’ τα δυο σαρανταήμερα των εκπτώσεων της ελληνικής αγοράς που λειτουργεί θετικά τόσο για τους επαγγελματίες όσο και για τους καταναλωτές. Όσο τα οικονομικά ‘σφίγγουν΄ τόσο πιο καλοδεχούμενες είναι οι προσφορές που διατίθενται να κάνουν οι καταστηματάρχες με στόχο να δελεάσουν τους καταναλωτές που περιμένουν να καλύψουν τα κενά των αναγκών τους, διαθέτοντας λιγότερα χρήματα αφού πλέον δεν περισσεύουν.
Υψηλά επίπεδα εκπτώσεων και μεγάλος ανταγωνισμός
Το κλίμα που έχει διαμορφωθεί στην ξανθιώτικη αγορά μετά τον απολογισμό της κίνησης τις μέρες των γιορτών, δεν είναι το αναμενόμενο αφού τα είδη τροφίμων είναι αυτά που παρουσίασαν την μεγαλύτερη κίνηση ενώ τα είδη ένδυσης και υπόδησης δεν κινήθηκαν ικανοποιητικά. Όπως μας ενημέρωσε ο Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Επαγγελματοβιοτεχνών Ξάνθης, Σ. Τσιακίρογλου, ο πολύς ξένος κόσμος που επισκέφθηκε τον νομό αλλά και οι ξανθιώτες που έριξαν το βάρος των αγορών στα είδη τροφίμων, τόνωσαν την αγορά στο συγκεκριμένο είδος ενώ η κίνηση στα υπόλοιπα είδη δεν ήταν η αναμενόμενη. Ένα άλλο στοιχείο που λειτούργησε αρνητικά σε σχέση με άλλες πόλεις σύμφωνα με τον κ. Τσιακίρογλου, ήταν και η έλλειψη εκδηλώσεων όπως αυτή της Ονειρούπολης επί παραδείγματι στη Δράμα που βοήθησε στη δημιουργία κατάλληλου κλίματος ώστε να κινηθεί επιπλέον η αγορά.
Επίσης η μη λειτουργία των καταστημάτων την τελευταία Κυριακή του χρόνου, παρά την βούληση των περισσοτέρων επαγγελματιών, επιβάρυναν ακόμη περισσότερο το κλίμα με αποτέλεσμα να περιμένουν όλοι τώρα την περίοδο των εκπτώσεων ελπίζοντας να κινηθεί η αγορά.
Όπως ανέφερε ο κ. Τσιακίρογλου: «οι εκπτώσεις ξεκινούν επισήμως, βάσει νόμου στις 15 Ιανουαρίου και λήγουν στις 29 Φεβρουαρίου. Αναμένεται να κυμανθούν σε υψηλά επίπεδα κι αυτό οφείλεται τόσο στον μεγάλο ανταγωνισμό που υπάρχει αλλά και στο γεγονός ότι οι επαγγελματίες επιθυμούν να διαθέσουν τα υπάρχοντα εμπορεύματα για να προβούν σε νέες αγορές για την ερχόμενη σεζόν. Όλα αυτά λειτουργούν προς όφελος του καταναλωτή που λόγω του κοκταίηλ του υπερδανεισμού και του πληθωρισμού στο οποίο προστίθεται και η αύξηση στα καύσιμα, περιμένει να πέσουν οι τιμές για να αποκτήσει τα αγαθά που καλύπτονται συνήθως απ’ το περίσσευμα που όμως στις μέρες μας λείπει».
Λίγα τα κέρδη της μικρομεσαίας επιχείρησης λόγω αυξημένων υποχρεώσεων
Δύσκολες μέρες περνάει η μικρομεσαία επιχείρηση όπως τόνισε ο κ. Τσιακίρογλου αφού τα κέρδη που μένουν τελικά είναι λίγα: «μπορεί να φαίνονται οι τιμές υψηλές αλλά οι υποχρεώσεις της μικρομεσαίας επιχείρησης συνεχώς αυξάνονται με αποτέλεσμα να μη μένει κέρδος στον επαγγελματία. Ο ανταγωνισμός που λειτουργεί πολύ καλά στα μικρά καταστήματα, κρατάει τις τιμές σε χαμηλά επίπεδα αφήνοντας τα επώνυμα ρούχα να είναι ακριβά. Στα πολυκαταστήματα αυτό που γίνεται είναι ότι βγαίνουν κάποια προϊόντα ως κράχτες και τα επώνυμα συνεχίζουν να πωλούνται σε υψηλές τιμές».
Κλείνοντας ο κ. Τσιακίρογλου παροτρύνει τους καταναλωτές να είναι προσεκτικοί στις αγορές τους και να προτιμούν την ντόπια μικρομεσαία επιχείρηση για τις αγορές τους και στην περίοδο των εκπτώσεων.

ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Αρχείο Αρθρογραφίας 2008
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

«Μαύρα τα μαντάτα» για την επιχειρηματικότητα

Εμβόλιμο: Μόνο κα …