Αρχική Αρχείο Παλαιότερων Άρθρων Αρχείο Αρθρογραφίας 2007 Επιστολή από συμπολίτη μας ενεργό δημότη

Επιστολή από συμπολίτη μας ενεργό δημότη

0

Από τον συμπολίτη μας Κ. Ζησάκη, ενεργό δημότη του δήμου μας και της περιοχής που ζει, λάβαμε σχετική επιστολή για ένα σοβαρό θέμα που αντιμετωπίζει ο ίδιος αλλά και πάρα πολλοί άλλοι που κάθε πρωί πηγαίνουν στην εργασία τους και απαιτείται να περάσουν από το σημείο που θίγει και δεν είναι άλλο από την ανάγκη να γίνει ένας κόμβος προσπέλασης στην Εθνική Οδό με λωρίδα αναμονής.

Η επιστολή

ΖΗΣΑΚΗΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ

ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ

«Η ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΗΣ ΝΕΑΠΟΛΗΣ»

ΝΕΑΠΟΛΗ Ο.Τ. 15/1

ΤΗΛ.25410.23846- ΚΙΝ.697.9983256

ΞΑΝΘΗ 12-1-2007

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

1) ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΑ ΞΑΝΘΗΣ

2)  ΥΠΟΥΡΓΟΝ ΥΠΕΧΩΔΕ

 κ. ΣΟΥΦΛΙΑ Γ.

3) ΤΡΟΧΑΙΑ ΞΑΝΘΗΣ

ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΝΟΜΑΡΧΗ ΞΑΝΘΗΣ

ΘΕΜΑ: ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΗ ΑΠΟΥΣΙΑ ΛΩΡΙΔΑΣ ΑΝΑΜΟΝΗΣ ΣΕ ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΣΗ ΕΘΝΙΚΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΔΡΟΜΟΥ

κ. ΝΟΜΑΡΧΗ

Όπως συζητήσαμε προσωπικά σε κατ’ ιδίαν συνάντηση μας υπάρχει μείζον πρόβλημα ατυχήματος μέχρι και θανατηφόρου. Το πρόβλημα εντοπίζεται στην Διασταύρωση του Εθνικού δημοσίου δρόμου με αφετηρίες Σχολή Αστυνομίας – Καλλιθέα – Νοσοκομείο και Νεάπολη, και κατεύθυνση προς την Καβάλα. Η διασταύρωση πάσχει μόνο σ’ αυτή την πρόσβαση στον εθνικό δρόμο με δεξιά κατεύθυνση προς Καβάλα. Από αυτές τις αφετηρίες μεγάλο πλήθος οχημάτων οδηγείται αριστερά προς Ξάνθη και δεξιά προς Καβάλα. Από την απέναντι ακριβώς πλευρά η διασταύρωση πληροί όλες τις προϋποθέσεις ασφαλούς χρησιμοποίησης της. Πλην όμως τα οχήματα που την χρησιμοποιούν είναι ελάχιστα. Μόνο κατά τις βράδυνες ώρες και ορισμένες μέρες της εβδομάδας υπάρχει μία σχετική κίνηση μικρού αριθμού οχημάτων. Και αυτό διότι επισκέπτονται το νυκτερινό κέντρο «Μάσκες» για να διασκεδάσουν. Και είναι να αγανακτεί κανείς πως τα κατάφεραν έτσι και εξυπηρετείται η πελατεία του κέντρου. Μοιάζει με σκάνδαλο. Το πρόβλημα είναι στην επικίνδυνη πλευρά της διασταύρωσης ότι δεν υπάρχει λωρίδα ταχείας εκκίνησης των οχημάτων.

Έτσι λοιπόν η διέλευση των οχημάτων από την πρόσβαση προς την δεξιά λωρίδα ταχείας κυκλοφορίας του εθνικού δρόμου γίνεται χωρίς καμία ασφάλεια και εντελώς στην τύχη. Το όλο θέμα και τον τρόπο εισόδου των οχημάτων στον εθνικό δρόμο τώρα σας τον περιγράφω διεξοδικά. Οι οδηγοί λοιπόν των οχημάτων που προτίθενται να εισέλθουν στον δρόμο από την εν λόγω διασταύρωση με την συγκεκριμένη δεξιά κατεύθυνση προς ΚΑΒΑΛΑ, αντιμετωπίζουν ένα πελώριο και επικίνδυνο πρόβλημα. Εισέρχονται με μέγιστη ανασφάλεια, απαράδεκτες συνθήκες και εντελώς τυχαία σώοι και αβλαβείς. Γίνεται δηλαδή το σώσε με το έλα να δεις και πράξε με μπόλικη τύχη και μεγάλο ρίσκο αλλά και βόηθα ΠΑΝΑΓΙΑ.

Οι οδηγοί δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν τους καθρέφτες τους για να παρακολουθήσουν την κίνηση και να εισέλθουν στο εθνικό δίκτυο μόλις το επιτρέψουν οι συνθήκες κυκλοφορίας. Και αυτό διότι κατά την αναμονή τους στην λοξή ολιγόμετρη πρόσβαση της διασταύρωσης το όχημα τους βρίσκεται υπό γωνία και όχι παράλληλα με την λωρίδα ταχείας κίνησης.

Στην αναμονή για την είσοδο τους στο δεξιό ρεύμα ταχείας κίνησης και κατά την ώρα της πυκνής κυκλοφορίας ενδέχεται να αναμένουν στην πρόσβαση που αναφέραμε τέσσερα ή πέντε οχήματα ως επί το πλείστον επιβατηγά Ι.Χ. Η απόσταση μεταξύ των οχημάτων που προτίθενται να εισέλθουν στον δρόμο είναι περίπου μισό μέτρο. Τώρα όλοι αυτοί οι οδηγοί τέσσερις ή πέντε έχουν στραμμένα τα κεφάλια τους αριστερά ελέγχοντας από το πλαϊνό παράθυρο την κίνηση. Η χρήση των καθρεφτών είναι παντελώς άχρηστη. Έτσι ελέγχουν την πρωινή κυκλοφορία αιχμής δηλαδή την φωτεινή αλυσίδα του κομβόη των οχημάτων περίπου για τετρακόσια μέτρα πίσω τους.

Κάποια στιγμή που συνήθως αργεί βασανιστικά βλέπουν το σπάσιμο της φωτεινής αλυσίδας και το δημιουργούμενο κενό έστω και μικρό και θέλουν να το εκμεταλλευθούν όσο το δυνατόν περισσότερα οχήματα. Από εκείνη την στιγμή βρίσκονται σε πλήρη ετοιμότητα σχεδόν και τα πέντε αναμένοντα οχήματα. Στο κρίσιμο όμως σημείο εισόδου τους στον εθνικό δρόμο εκμεταλλευόμενος το δημιουργηθέν κενό το οποίο χρονικά προσδιορίζεται σε 10 ή 15 δευτερόλεπτα πρέπει συντονισμένοι να ξεκινήσουν τα οχήματα τους. Κάθε σπάσιμο του συντονισμού από το πρώτο έως το προτελευταίο όχημα είναι ο σοβαρότατος παράγοντας τρακαρίσματος και καραμπόλας.

Ο οδηγός και το όχημα του που δεν συντονίστηκε ή σταμάτησε η λειτουργία του κινητήρα κατά την στιγμή της εκκίνησης είναι ο εν δυνάμει πρόξενος ατυχήματος από απλό τρακάρισμα μεταξύ δύο οχημάτων μέχρι και καραμπόλας. Σ’ αυτό παίζει σπουδαίο ρόλο η ενστικτώδης αναφορικά αντίδραση του κάθε οδηγού που βρίσκεται πίσω από το πρώτο και αυτό γίνεται σε κλάσμα του δευτερολέπτου. Διότι κατά το κρίσιμο ξεκίνημα που τα οχήματα άρχισαν ήδη την πρώτη φάση εκκίνησης στρέφουν τώρα οι οδηγοί τους το βλέμμα τους μπροστά. Εάν το προπορευόμενο όχημα για τον άλφα ή βήτα λόγο δεν κινήθηκε συντονισμένα πράγμα πολύ πιθανό που εξαρτάται από πολλές αιτίες. Τότε το πίσω όχημα και ο οδηγός μόλις στρέψουν το βλέμμα τους μπροστά έχει ήδη συγκρουστεί με το έμπροσθεν του. Ο οδηγός μένει εμβρόντητος με μια πικρή αινιγματική έκφραση. Η σύγκρουση αυτή μπορεί να επεκταθεί και στα πέντε οχήματα δηλαδή να έχουμε καραμπόλα.

Εκεί αρχίζουν οι διαξιφισμοί για το ποιος φταίει. Για μας δεν φταίει κανείς οδηγός κ. Νομάρχη. Αυτό που φταίει είναι η προκλητική κακοτεχνία και μια άνευ προηγουμένου κατασκευή της διασταύρωσης. Κατασκευή η οποία δεν πληροί καμία προδιαγραφή τέχνης και τεχνικής. Είναι μια εγκληματική εν γνώσει των κατασκευαστών παράλειψη. Αυτό καθιστά την εν λόγω διασταύρωση εξόχως επικίνδυνη παγίδα για τους ανύποπτους οδηγούς που μάταια προσπαθούν εκ του ασφαλούς να την χρησιμοποιήσουν. Έτσι οι οδηγοί ταλαιπωρούνται κινδυνεύουν και τελικά ανάλογα την τύχη τους εμπλέκουν σε ατύχημα σοβαρό ή όχι την ώρα που πηγαίνουν στις δουλειές τους. Αυτά όχι μόνον δυσφημούν την πατρίδα μας αλλά είναι και ένας εγκληματικός εμπαιγμός των οδηγών που αγόγγυστα πληρώνουν τα υπέρογκα τέλη κυκλοφορίας χωρίς καμία εν προκειμένω ασφαλή ανταπόδοση. Τώρα και με την άκρως δυσανάλογη αύξηση του προστίμου για τις παραβάσεις η κατάσταση αυτή μας κάνει να σκεφτούμε δύο ενέργειες: 1) Να απαιτήσουμε δικαστικά την αναστολή των τελών κυκλοφορίας ενδεχομένως για όσο χρόνο που μετριέται από την παράδοση αυτού του επικίνδυνου εξαμβλώματος μέχρι την αποκατάσταση της ανεκδιήγητης διασταύρωσης. Η απαίτηση μας είναι το πρόστιμο που βάζουμε εμείς στο δημόσιο σαν αποζημίωση μιας διαρκούς ψυχικής οδύνης που πληρώνουμε και 2) Να ζητήσουμε εκ των υστέρων πάλι δικαστικά τα ποσά που ξοδέψαμε για την αποκατάσταση των ζημιών. Να  ‘στε σίγουροι ότι αν συνέβαινε σε μένα (και δεν συνέβη λόγω τύχης) μέχρι τώρα θα είχα ήδη πάρει την αποζημίωση από το Δημόσιο.

Αρκετά τράβηξε αυτή η ανοχή μας. Απαιτούμε την αποκατάσταση του επικίνδυνου σημείου που κατά τη γνώμη μας πρέπει να γίνει από ΧΘΕΣ. Σε τι οφελούν οι σηματοδοτούμενοι κόμβοι στο σημείο του φόρου στην είσοδο της Ξάνθης; Πιο κάτω περίπου τριακόσια μέτρα στον ίδιο δρόμο μπροστά από το ΜΟΤΕΛ ΝΑΤΑΣΑ υπάρχει ένα κακότεχνο σαμάρι. Μόνο ο γάιδαρος του λείπει και πιο κάτω η εν λόγω διασταύρωση περιμένει χαιρέκακα να παγιδεύσει τους οδηγούς σε παντελώς κουτά από κάθε άποψη ατυχήματα. Αναλογισθήκατε ποτέ κ. Νομάρχη εσείς ή κάποιος άλλος υπεύθυνος παράγοντας τι θα γινόταν ή τι θα γίνει αν συνέβαινε ή συμβεί θανατηφόρο ατύχημα; Πόσο ακόμα θα περιμένουμε την εγκληματική αδιαφορία και ανευθυνότητα κάποιων; Μήπως θα ήταν προτιμότερο να απευθυνθούμε στο ΥΠΕΧΩΔΕ και τον Υπουργό του κ. ΣΟΥΦΛΙΑ ΓΕΩΡΓΙΟ. Ήδη, κοινοποιώ την παρούσα στην προσωπικότητα του. Πηγαίνοντας στα ανώτερα κυβερνητικά κλιμάκια μήπως θα ήταν σωστότερο και καλύτερο να ενημερώσουμε την κυβέρνηση συνολικά αλλά και τον Πρωθυπουργό; Πιστεύουμε ότι ακόμα και τώρα θα μας βοηθήσει σεμνά και ταπεινά διότι έτσι διαλαλεί στα μέσα μαζικής επικοινωνίας. Η λύση είναι μία και μοναδική να αποκατασταθεί η παράνομη διασταύρωση με όλους τους κανόνες και προδιαγραφές άμεσα. Εμείς το είπαμε, το λέμε και το βροντοφωνάζουμε η αποκατάσταση να γίνει από ΧΘΕΣ. Πριν λοιπόν πραγματοποιήσουμε τις οικονομικές μας απαιτήσεις. Πριν καταθέσουμε κατεπείγουσα μηνυτήρια αναφορά κατά παντός υπευθύνου σας παρακαλούμε. Νομίζουμε ότι η παράκληση δεν χωράει αλλά από ευγένεια και μόνο προς το πρόσωπο σας αναφέρεται. Σας παρακαλούμε λοιπόν κ. Νομάρχη να ασκήσετε την δύναμη σας έτσι ώστε τάχιστα άμεσα και πάντοτε από ΧΘΕΣ να γίνουν τα έργα αποκατάστασης. Μέχρι τούδε και κατά την διάρκεια των έργων επιτακτικό είναι η διασταύρωση αυτή να σηματοδοτηθεί με σπίθες ή να απαγορευθεί τελείως η χρησημοποίησή της.

Με τιμή

Ο Πρόεδρος του Συλλόγου

Ζησάκης Κων/νος

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Αρχείο Αρθρογραφίας 2007
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

«Μικρότερος» κατά 8 εκ. ευρώ από τον προϋπολογισμό του 2006

Το κορυφαίο θέμα, της ψήφισης του προϋπολογισμού του δήμου Ξάνθης για το έτος 2007, αποτέλ…