Είναι ασφαλής ο νέος δρόμος;

0

Δόθηκε στην κυκλοφορία τέτοια εποχή δυο χρόνια πριν! Τα εγκαίνια πραγματοποίησε ο υφυπουργός Οικονομίας κ. Χρήστος Φώλιας και οι λόγοι των πολιτικών ήταν ιδιαιτέρως θερμοί τόσο για την σημαντικότητα του έργου όσο για την τεχνική του αρτιότητα εξαιτίας των σύγχρονων προδιαγραφών του. Ο λόγος για την επαρχιακή οδό Ξάνθης – Αβδήρων που παρακάμπτει τη Γενισέα. Η σπουδαιότητα του έργου έγκειται στο γεγονός ότι συνδέει την Ξάνθη με τις παραλίες του νομού, μειώνοντας χρονικά την απόσταση και παράλληλα την επικινδυνότητα του παλιού δρόμου που περνούσε μέσα από κατοικημένες περιοχές.
Δυο χρόνια μετά και δύο σοβαρά ατυχήματα – ένα στον κόμβο της ΣΕΒΑΘ με θύμα 52χρονο και ένα τώρα με θύματα τα 4 νεαρά παιδιά της Γκιώνας – και αρχίζει να κλονίζεται η άποψη περί της τεχνικής αρτιότητας και της μειωμένης επικινδυνότητας του νέου δρόμου …να ξεθωριάζουν οι αρχικοί έπαινοι και να δυναμώνουν οι φωνές των οδηγών που μιλούν για επικίνδυνη στενότητα του δρόμου στον κόμβο για την επικινδυνότητα της νησίδας που αποσκοπεί στη μείωση της ταχύτητας λόγω κόμβου και ότι ιδιαίτερα την νύχτα ακόμη και ένας έμπειρος οδηγός κινδυνεύει να προσκρούσει στο κράσπεδο!
«Οδηγώ και το σκέφτομαι….»
«Είμαι οδηγός τόσα χρόνια και διασχίζω καθημερινά το καινούργιο δρόμο ιδίως το καλοκαίρι γιατί έχω εξοχική κατοικία στον Αη Γιάννη. Παρότι είναι καινούργιος ο δρόμος είναι επικίνδυνος σε πολλά σημεία ακόμη και για έναν έμπειρο οδηγό γιατί ενώ είναι φαρδύς και σου δίνει τη δυνατότητα να αναπτύξεις ταχύτητα, στενεύει απότομα στον κόμβο και χρειάζεται να μειώσεις την ταχύτητα. Ένας δρόμος δεν πρέπει να έχει έντονες αυξομειώσεις ταχύτητας για να’ ναι ασφαλής Χρειάζεται και περισσότερη σήμανση. Πρέπει να κάνουν κάποιες παρεμβάσεις για να μην θρηνήσουμε κι άλλα θύματα…», λέει ο κ. Παναγιώτης Χ., κάτοικος Ξάνθης.
Άμεσες παρεμβάσεις της Τροχαίας
Απ’ την πλευρά της η Τροχαία Ξάνθης που διενεργεί έλεγχο για τις συνθήκες του πολύνεκρου ατυχήματος – σύμφωνα με πληροφόρησή μας – θα προβεί άμεσα σε βελτιώσεις της σήμανσης με φωσφορούχες πινακίδες στο σημείο που να δείχνουν τη δεξιά πορεία, ενώ προβλέπονται και άλλες παρεμβάσεις σύμφωνες με την πορισματική έκθεση που θα σχηματιστεί από την έρευνα.
Είναι ασφαλής ο δρόμος;
Αυτό που προβληματίζει ιδιαίτερα είναι το γεγονός ότι φτιάχνουμε έναν καινούργιο επαρχιακό δρόμο με προδιαγραφές σύμφωνα με τον κανονισμό, όμως παρόλα αυτά αποδεικνύεται καρμανιόλα…Δεν διερευνούμε τις αιτίες του ατυχήματος σ’ ότι αφορά την ταχύτητα ή άλλους παράγοντες που πιθανώς να επέδρασαν – αυτά είναι αρμοδιότητα της Τροχαίας – αλλά στο σημείο του πόσο ευθύνεται ο δρόμος. Πόσο ευθύνεται η ύπαρξη της υψηλού κράσπεδου της νησίδας και πόσο θα μειώνονταν ο κίνδυνος αν υπήρχε απλή γραμμική αποτύπωση. Ναι ο δρόμος σου δίνει τη δυνατότητα να αναπτύξεις ταχύτητα και παρότι η σήμανση προειδοποιεί για 80 χιλ. και 60 στον κόμβο οι περισσότεροι οδηγοί υπερβαίνουν αυτό το όριο. Αυτή την υπέρβαση πρέπει άραγε να την πληρώνουν με τη ζωή τους;
«Δεν ευθύνεται ο δρόμος αλλά η μη τήρηση του ορίου ταχύτητας»
Την άποψη του κ. Αργύρη Πλέσια, Μηχανικού – οδοποιού, αναζητήσαμε προκειμένου να απαντήσει στα παραπάνω ερωτήματα.
Ο κ. Πλέσιας εστίασε το θέμα στην έλλειψη εκπαίδευσης του οδηγού και όχι σε ευθύνη του δρόμου.
Σημείωσε ότι αυτός είναι ένας επαρχιακός δρόμος με τις προδιαγραφές που θέτει ο κανονισμός και οι ταχύτητες είναι αυτές που αναφέρονται στη σήμανση: «Αλλιώς αντιλαμβάνεσαι τη στένωση του δρόμο όταν οδηγείς με 80 και με 60 στον κόμβο που λέει ο κανονισμός και αλλιώς με 120! Όλα αυτά που ακούγονται για ανισόπεδους κόμβους είναι τελείως ανέφικτα. Δεν μπορεί να σχεδιάσεις ανισόπεδους κόμβους σε επαρχιακό δρόμο. Η λογική σχεδιασμού σε δύο συγκλίνοντες δρόμους είναι: Ή σήμανση ή ισόπεδος κόμβος (όπως σ’ αυτό το σημείο) ή φανάρι (κόμβος ΣΕΒΑΘ). Αυτός ο δρόμος πληροί όλες τις προβλεπόμενες προδιαγραφές. Ο σύγχρονος σχεδιασμός για τους δρόμους είναι να μην υπάρχουν μεγάλες ευθυγραμίες και απότομες στροφές αλλά μια όσο το δυνατόν σταθερότητα στις ταχύτητες. Αυτό που χρειάζεται είναι εκπαίδευση των οδηγών. Να τηρούν τα όρια της ταχύτητας».
Είναι σωστά και λογικά όλα αυτά, αλλά το ζητούμενο είναι να μην χαθούν άλλες ζωές και αν χρειάζονται βελτιώσεις στο σχεδιασμό πρέπει άμεσα να επιληφθούν οι αρμόδιοι. Δεν πρέπει κανείς να’ ναι φειδωλός ούτε σε έργα ούτε σε χρήμα, όταν πρόκειται για ανθρώπινες ζωές…
Μαριάννα Ξανθοπούλου

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Αρχείο Αρθρογραφίας 2007
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Εγκλωβισμένες σε αδιέξοδα οι επιχειρήσεις της Θράκης

Επιτείνεται και ^…