Με απολογισμό των δράσεων της χρήσης 2006 ξεκίνησε η συνεδρίαση των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου του Επιμελητηρίου Ξάνθης, την Τετάρτη 25 Απριλίου το απόγευμα. Δριμεία κριτική επί του απολογισμού άσκησε ο κ. Σιούτας ο οποίος τον χαρακτήρισε «αστείο» και «καθαρά δημοσιοϋπαλληλικό» και δεν τον ψήφισε. Ειδικότερα καταλόγισε απουσία του Επιμελητηρίου Ξάνθης από βασικά θέματα που αφορούν τον επιχειρηματικό κόσμο, όπως στην μη ένταξη του νομού Ξάνθης και Ροδόπης στην επιδότησης του 50% (ρύθμιση χρεών με εγγύηση του ελληνικού δημοσίου) που «απολαμβάνουν» οι επιχειρήσεις Δράμας – Καβάλας και Έβρου. Επίσης τόνισε ότι με καμιά ενέργειά του το Επιμελητήριο δεν βοηθάει τα μέλη του στις δουλειές τους, καθώς ακόμη και το δίμηνο ενημερωτικό έντυπο που πληρώνουν οι επαγγελματίες με 20.000 ευρώ το χρόνο, δεν ενημερώνει ουσιαστικά αλλά η θεματολογία του αναλώνεται σε εκδηλώσεις χωρίς ουσιαστικό ενδιαφέρον για τους επαγγελματίες (κοπή πίτας, έκθεση «Γεύσεις Ξάνθης κ.λ.π.)
Στις επικρίσεις Σιούτα για το περιοδικό «απολογήθηκε» ο κ. Κατσαρίκας υπεραμυνόμενος τη θεματολογία του και την άποψη ότι παρέχει ενημέρωση για πολλά θέματα που αφορούν τον επιχειρηματικό κόσμο.
Ο «πονοκέφαλος» του ΜΑΚΡΟ
Στη συνέχεια ο κ. Κριτσίνης ως μέλος της Επιτροπής που συστάθηκε από το Επιμελητήριο Ξάνθης στην οποία συμμετέχουν ο κ. Σιούτας , Μυλωνάς Κριτσίνης με επιφόρτιση το θέμα του ΜΑΚΡΟ, ενημέρωσε το σώμα για την συνάντηση που είχε η Επιτροπή, με την Γνωμοδοτική Επιτροπής της Περιφέρειας στις 17 Απριλίου, όπου πέτυχε να πάρει αναβολή, προκειμένου να ολοκληρώσει το φάκελο και να παρουσιάσει εμπεριστατωμένα τις θέσεις της για την έλευση του ΜΑΚΡΟ. Ο κ. Κριτσίνης σημείωσε ότι ο στόχος του Επιμελητηρίου είναι να θωρακίσει την ανταγωνιστικότητα και την τοπική επιχειρηματικότητα, να διαφυλάξει τους όρους και τις προϋποθέσεις της εμπορίας.
Αυτό που ανησυχεί τους επαγγελματίες και σ’ αυτό κατατείνουν οι ενέργειες του Επιμελητηρίου, είναι μήπως το ΜΑΚΡΟ χρησιμοποιεί ως πρόσχημα την χονδρική πώληση,η οποία στη συνέχεια…μεταλλαχθεί σε λιανική, όπως αναφέρθηκε αυτό γίνεται στη Θεσσαλονίκη, με ορατό πλέον τον κίνδυνο στραγγαλισμού της τοπικής επιχειρηματικότητας. Στο σημείο αυτό ο κ. Κατσαρίκας έθεσε τον εξής προβληματισμό που απορρέει από το θεσμικό πλαίσιο που διέπει την λειτουργία των υπερκαταστημάτων και αφορά στις άδειες.
Τι λέει το θεσμικό πλαίσιο
«Η απόφαση του γενικού γραμματέα εκδίδεται μέσα σε αποκλειστική προθεσμία τριάντα (30) ημερών από την άσκηση της προσφυγής. Αν παρέλθει άπρακτη η προθεσμία η προσφυγή λογίζεται ότι γίνεται δεκτή και ακυρώνεται η επικυρώνεται αναλόγως η απόφαση του νομαρχιακού συμβουλίου»
Το ερώτημα λοιπόν που τέθηκε είναι μήπως η επιβράδυνση αυτή λειτουργήσει θετικά υπέρ του ΜΑΚΡΟ και τελικά πάρει την άδεια την οποία θα…μεταλλάξει σε λιανική!
Κατσαρίκας: «μήπως το τρενάρισμα του δώσει αυτοδικαίως την θετική απάντηση;
Ο κ. Ανδικόπουλος σημείωσε ότι υπάρχουν αρμόδιες υπηρεσίες της Νομαρχίας να επιληφθούν του θέματος και εκ του νόμου επιβάλλονται πρόστιμα από 5.000 – 50.000 ευρώ, σε περίπτωση παραβίασης των όρων της άδειας και δεν είναι θέμα Επιμελητηρίου.
Ο κ. Σιούτας έκανε μια ιστορική αναδρομή στο θέμα τονίζοντας τις ενέργειες στις οποίες έχει προβεί μέχρι να …συγκινηθεί το Επιμελητήριο και να αναλάβει δράση. Επίσης στηλίτευσε με έντονο ύφος το προεδρείο, προσάπτοντας αδιαφορία και ανικανότητα και επιπλέον προσπάθεια «καπελώματος» των ενεργειών του και προσεταιρισμού των όποιων θετικών αποτελεσμάτων τους με μια αναληθή ανακοίνωση του Επιμελητηρίου που το καθιστά αναξιόπιστο.
Ο κ. Ανδικόπουλος χαρακτήρισε «κουτσομπολίστικη» την διάλεξη του κ. Σιούτα ο οποίος μετά απ’ αυτό αποχώρησε.
Το επόμενο θέμα αφορούσε στην πρόσληψη ειδικών συμβούλων με ειδικές γνώσεις σύμφωνα με την διαδικασία του Ν. 3419/2005, που θα ασχολούνται επισταμένως με θέματα του Επιμελητηρίου, καθώς αυτό δεν μπορεί να γίνει από τους δημόσιους υπαλλήλους του Επιμελητηρίου. Το σώμα έδωσε την εξουσιοδότηση στο Δ.Σ. να προβεί στην προκήρυξη των θέσεων.
Προτάσεις Αθανασιάδη
Ο επικεφαλής της αντιπολίτευσης κ. Ι. Αθανασιάδης κατέθεσε προτάσεις που αφορούσαν α) Την ενεργοποίηση του Επιμελητηρίου προκειμένου να αναπτυχθεί παράλληλα με τον εσωτερικό τουρισμό που έχει άνοδο στον νομό μας και ο εξωτερικός τουρισμός, όπως στον γειτονικό νομό της Καβάλας.
Επίσης πρότεινε να απευθυνθεί το Επιμελητήριο στο Επιμελητήριο της Σόφιας της Βουλγαρίας και να πιέσει ώστε να επιστραφούν οι αρχαιολογικοί θησαυροί από τα Άβδηρα που εκθέτονται στο Μουσείο της Σόφιας και τα θρησκευτικά κειμήλια που έχουν κλαπεί από την Μονής της Παναγίας της Αρχαγγελιώτισσας.
Β)Να προβεί το Επιμελητήριο στην σύνταξη υπομνήματος προς τον ΟΑΕΔ για το θέμα της καθυστέρησης στην καταβολή της επιδότησης τους κόστους εργασίας 12% στις επιχειρήσεις
Γ)Να μην υπάρχουν απουσίες από τις συνεδριάσεις και αν υπάρχουν να εφαρμοστεί ο νόμος της επιμελητηριακής νομοθεσίας που προβλέπει έκπτωση της θέσης κάποιου μέλους που δεν παρίσταται σε περισσότερες των 5 συνεδριάσεων
Δ) Εκδήλωσε ενδιαφέρον συμμετοχής στη Σύνοδο των Ευρωπαϊκών Επιμελητηρίων στην Κωνσταντινούπολη (4 – 6 Ιουλίου).
Απαντήσεις στον κ. Αθανασιάδη για τα θέματα που έθιξε δόθηκαν τόσο από τον κ. Ανδρικόπουλο όσο και από τον κ. Μωραϊτη.
Αναφορικά με το θέμα την ανάπτυξης του εξωτερικού τουρισμού ο κ. Ανδικόπουλος σημείωσε ότι αυτό που πρωτίστως ενδιαφέρει είναι ο ποιοτικός τουρισμός και όχι ο τουρισμός του …σάντουιτς στο πάρκο, ενώ ο κ. Μωραϊτης αναφέρθηκε τις εντατικές προσπάθειες της Νομαρχίας Ξάνθης προς αυτή την κατεύθυνση που εκτίναξαν τα τελευταία χρόνια την τουριστική ελκυστικότητα του νομού.
Τα υπόλοιπα θέματα ήταν διαδικαστικού χαρακτήρα. Ειδικότερα εγκρίθηκαν οικονομικές ενισχύσεις σε τοπικές οργανώσεις (Σύνδεσμο Βιοτεχνών – Βιομηχάνων Ξάνθης: 1200 ευρώ, Εμπορικό Σύλλογο 2.500 ευρώ και ΟΕΒΕΕ Ξάνθης: 5.998 ευρώ) αλλά και ενισχύσεις της τάξης των 1000 ευρώ στο Σύλλογο Αιμοδοτών Ξάνθης και εφάπαξ οικονομική ενίσχυση 400ευρώ ανά υπάλληλο στο ταμείο του συλλόγου υπαλλήλων Επιμελητηρίου.
Μαριάννα Ξανθοπούλου