Η επιτροπή απέρριψε ως μη επαρκείς τις εξηγήσεις της εταιρείας ΟΔΟΣ ΑΕ που μειοδότησε με έκπτωση 21,52%
Αποδέχτηκε τη δεύτερη προσφορά που έχει δοθεί από την κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ-PC DEVELOPMENT με ποσοστό 14,03%
Ανατροπή στα αποτελέσματα του διαγωνισμού ανακήρυξης αναδόχου για το οδικό έργο του β’ τμήματος του κάθετου άξονα Ξάνθης “Μελίβοια-Δημάριο” Ειδικότερα από τη διαδικασία του ελέγχου των προσφορών, η Εγνατία Οδός απέρριψε την προσφορά της αρχικής μειοδότριας του διαγωνισμού ΟΔΟΣ ΑΤΕ με έκπτωση 21,52% και προχώρησε στην αποδοχή της δεύτερης προσφοράς που έχει δοθεί από την κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ-PC DEVELOPMENT με ποσοστό 14,03%. Υπενθυμίζουμε ότι στον διαγωνισμό της 28ης Σεπτεμβρίου τρίτη ήρθε η ΤΕΡΝΑ με 10%. Οι υπόλοιποι 4 συμμετέχοντες ( ΙΝΤΡΑΚΑΤ, ΕΤΕΘ, ΚΟΚΚΙΝΟΣ ΑΤΕ και ΠΑΠΑΙΩΑΝΝΟΥ) έδωσαν προσφορά κάτω από το 10%.
Απορρίφθηκε ο πρώτος μειοδότης του διαγωνισμού λόγω «μη επαρκών εξηγήσεων»
Η Εγνατία Οδός Α.Ε. απέρριψε την προσφοράς της ΟΔΟΣ ΑΤΕ καθώς όπως αναφέρεται στην σχετική απόφαση «οι εξηγήσεις για την υποβληθείσα ασυνήθιστα χαμηλή Οικονομική προσφορά του δεν έγιναν αποδεκτές». Σύμφωνα με πληροφορίες του «Ε» τα αποτελέσματα του διαγωνισμού ελέγχθηκαν από μια επιτροπή Μηχανικών της Εγνατίας που δεν συμμετείχαν στον διαγωνισμό. Σύμφωνα με νόμο για τις δημόσιες συμβάσεις που ψηφίστηκε το καλοκαίρι η Αναθέτουσα Αρχή, η Εγνατία εν προκειμένω υποχρεούται να ζητήσει εξηγήσεις από την εταιρεία που μειοδοτεί όταν η έκπτωση ξεπερνά τον μέσο όρο των εκπτώσεων που δίνουν οι υπόλοιπες που συμμετέχουν στον διαγωνισμό. Στην περίπτωση αυτή ο μέσος όρος ήταν 10%/. Η επιτροπή έκρινε ότι οι εξηγήσεις δεν ήταν επαρκείς για αυτό και απέρριψε την προσφορά. Να σημειώσουμε ότι η εταιρεία έχει το δικαίωμα να καταθέσει ένταση κατά της απόφασης της επιτροπής εντός δέκα ημερών, αν και εφόσον κρίνει αβάσιμες τις απόψεις της επιτροπής.
Υπενθυμίζουμε ότι η εταιρεία «ΑΚΤΩΡ» είναι η ανάδοχος και του α’ τμήματος «Δημάριο – Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα» (Κάθετος Άξονας 70) συνολικού μήκους 49χλμ. που αναμένεται να ολοκληρωθεί φέτος στις αρχές καλοκαιριού. Το έργο αυτό δημοπρατήθηκε στις 11 Ιανουαρίου 2018 και συμβασιοποιήθηκε στις 18 Μάϊου του ίδιου έτους.
Η ταυτότητα του έργου «Μελίβοια – Δημάριο»
Το κόστος του έργου με το ΦΠΑ έχει προϋπολογιστεί σε 48,82 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ 39,37 εκατ. ευρώ). Αντικείμενο του έργου αποτελεί η πλήρης κατασκευή οδού ταχείας κυκλοφορίας μήκους 10,76 χλμ. περίπου που περιλαμβάνει και την κατασκευή τεσσάρων 4 ισόπεδων κόμβων. Αναθέτουσα Αρχή είναι η Εγνατία Οδός Α.Ε.
Η διάρκεια του έργου έχει εκτιμηθεί σε 24 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης. Στόχος είναι το έργο να ολοκληρωθεί εντός του 2024. Η χρηματοδότηση του έργου προέρχεται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Ο διαγωνισμός ξεκίνησε στις 21 Σεπτεμβρίου 2021 και στις 28 του ίδιου μήνα έγινε η αποσφράγιση των προσφορών.
Η Ένταξη του έργου στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων είχε γίνει στις 19 Ιουνίου 2019 από τον τότε υφυπουργό Ανάπτυξης Στάθη Γιαννακίδη.
Αναφορικά με το δεύτερο τμήμα, το φυσικό αντικείμενο του έργου αφορά στην κατασκευή του τμήματος «Μελίβοια-Δημάριο», μήκους 10,64 χιλιομέτρων και συγκεκριμένα στα υποτμήματα:
1) «Παράκαμψη Μελιβοίων», μήκους 2,24 χλμ που παρακάμπτει τον οικισμό από τα δυτικά και συνδέεται με δύο ισόπεδους κόμβους.
2) «Μελίβοια-Δημάριο», μήκους 8,24 χλμ που αφορά στη βελτίωση και διαπλάτυνση της υφιστάμενης οδού. Περιλαμβάνει επίσης τους ισόπεδους κόμβους Κοτύλης και Δημαρίου, 5 γέφυρες συνολικού μήκους 396 μέτρων και μία Άνω Διάβαση για την αποκατάσταση της οδού προς το Δημάριο. Στον προϋπολογισμό περιλαμβάνονται οι αναγκαίες δαπάνες για απαλλοτριώσεις και μετατοπίσεις δικτύων κοινής ωφέλειας καθώς και εργασίες αρχαιολογίας.
Μαριάννα Ξανθοπούλου