Με μισό μάτι βλέπουν τις ενδιάμεσες εκπτώσεις που μόλις άρχισαν οι έμποροι της Ξάνθης
«Έχει χαθεί η έννοια και το περιεχόμενο των εκπτώσεων», υποστηρίζει ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Ε. Μίλκογλου
Πρωτομηνιά χθες και πρώτη μέρα των ενδιάμεσων εκπτώσεων του Νοεμβρίου, ενός μήνα που τα τελευταία χρόνια έχει καθιερωθεί να είναι ο μήνας των εκπτώσεων και των μεγάλων προσφορών. Έτσι έχουμε στην αρχή του μήνα τις ενδιάμεσες εκπτώσεις που διαρκούν 15 μέρες και προς το τέλος του και συγκεκριμένα την Παρασκευή 26 Νοεμβρίου την Black Friday που στην χώρα μας έχει καθιερωθεί άτυπα ως Black week. Επιπρόσθετα την προσεχή Κυριακή 7 Νοεμβρίου τα καταστήματα θα είναι κατά προαίρεση ανοιχτά με προτεινόμενο ωράριο από τις 11:00 έως τις 18:00. Κι αν ο Νοέμβριος μπορεί να χαρακτηριστεί ένας καλός μήνας για τους καταναλωτές, ο εμπορικός κόσμος δεν έχει την ίδια άποψη.
Με μισό μάτι βλέπουν τις ενδιάμεσες εκπτώσεις οι έμποροι της Ξάνθης
Ειδικότερα όπως υποστηρίζει ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Ξάνθης κ. Ευθύμης Μίλκογλου οι ενδιάμεσες εκπτώσεις είναι μεγάλη «χασούρα» για τα εμπορικά καταστήματα γιατί καλούνται να μειώσουν τις τιμές και άρα να απορροφήσουν την διαφορά μειώνοντας το ποσοστό κέρδους σε είδη της σαιζόν που αγόρασαν χωρίς έκπτωση!: «’Έχει χαθεί η έννοια και το περιεχόμενο των εκπτώσεων. Ουσιαστικά δουλέψαμε ένα μήνα, τον Σεπτέμβριο, μετά τις εκπτώσεις του Αυγούστου. Ο Οκτώβριος ήταν ένας μήνας νεκρός και τώρα πάλι καλούμαστε να κάνουμε εκπτώσεις ενώ οι παραγγελίες μας είναι χωρίς έκπτωση. Κι έχουμε να αντιμετωπίσουμε και τις ανατιμήσεις που είναι 20 – 30% σε είδη πρώτης ανάγκης και μειώνουν και την κατανάλωση στην αγορά που αποτελεί ένα μεγάλο πλήγμα για μας. Μετά τις ενδιάμεσες έχουμε και την Black Friday που εδώ έχει γίνει πια Black week και πάει λέγοντας. Θεωρούμε ότι μόνο οι εκπτώσεις τέλος της σαιζόν ήταν αρκετές και είχαν και ένα αποτέλεσμα. Δεν τονώνεται έτσι η αγορά, ούτε η κατανάλωση. Είμαστε αντίθετοι μ’ αυτό που έχει επικρατήσει», επισημαίνει ο κ. Μίλκογλου.
Περιορισμένη η κίνηση στην αγορά πρώτη μέρα των ενδιαμέσων εκπτώσεων
Πρώτη μετά χθες και περιορισμένη ήταν η κίνηση στην αγορά αλλά αυτό είναι μια συνήθης πρακτική των καταναλωτών, να κάνουν δηλαδή πρώτα έρευνα αγοράς. Να σημειώσουμε ότι το ποσοστό της έκπτωσης επαφίεται στο κάθε κατάστημα.
Υπενθυμίζεται ότι, κατά τη διάρκεια των ενδιάμεσων εκπτώσεων εκτός από την αναγραφή της παλαιάς και της νέας μειωμένης τιμής των αγαθών και των υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται η αναγραφή και η εμπορική επικοινωνία του ποσοστού έκπτωσης.
Συστάσεις προς τους καταναλωτές.
H Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδος προτείνει στους καταναλωτές:
– Να κάνουν έρευνα αγοράς και να ελέγχουν όχι μόνο την τιμή (αρχική και νέα) αλλά και την ποιότητα των προϊόντων. Επίσης, να αναζητούν στο διαδίκτυο την τιμή του προϊόντος που πρόκειται να επιλέξουν, βάσει κωδικού ή αριθμού μοντέλου, ώστε να είναι βέβαιοι ότι η τιμή που έχουν εντοπίσει είναι η πιο συμφέρουσα.
– Να οριοθετήσουν τις ανάγκες τους και να προγραμματίσουν με λίστα τις αγορές που πρόκειται να κάνουν, οι οποίες θα συμβαδίζουν με τον προσωπικό ή οικογενειακό τους προϋπολογισμό, αποφεύγοντας αλόγιστες δαπάνες.
– Να ενημερωθούν για τις λεπτομέρειες και τους όρους της συναλλαγής τους όταν αγοράζουν προϊόντα με δόσεις. Ιδίως για αγορές με πιστωτική κάρτα, να είναι πάντα ενημερωμένοι για τους όρους και τις προϋποθέσεις της συγκεκριμένης αγοράς.
– Τα προϊόντα πρέπει να φέρουν την αρχική τιμή και την τιμή προσφοράς (όχι το ποσοστό έκπτωσης). Προσοχή ιδιαίτερη στις προσφορές, στις οποίες αναγράφεται ότι δεν γίνονται αλλαγές, διότι σε περίπτωση υπαναχώρησης, δεν υπάρχει η δυνατότητα της αλλαγής.
– Να ζητάνε πάντα την απόδειξη για τα προϊόντα που έχουν αγοράσει. Σε περίπτωση που το προϊόν είναι ελαττωματικό και θελήσουν να το επιστρέψουν ή να το αλλάξουν, η επίδειξη της απόδειξης είναι απαραίτητη.
Μαριάννα Ξανθοπούλου