Αρχική ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ Επενδύσεις Και η Ξάνθη χρειάζεται και διεκδικεί υδατοδρόμιο

Και η Ξάνθη χρειάζεται και διεκδικεί υδατοδρόμιο

0

Το ζητούν οι Ξενοδόχοι και οι τουριστικοί επιχειρηματίες του νομού

Το στηρίζει ο αντιπεριφερειάρχης Ξάνθης Ν. Ευφραμίδης

Το Λιμενικό Ταμείο το συμπεριλαμβάνει
στο master plan

Κλειστή αλλά αφύλακτη η δίοδος του Αγ. Κωνσταντίνου

 

Παρέμβαση με δύο προτάσεις που στοχεύουν στην τουριστική ανάπτυξη του νομού μας
επιχειρεί ο σύλλογος Ξενοδόχων και Τουριστικών Επιχειρηματιών Ξάνθης απευθυνόμενος
προς την περιφερειακή αρχή και τον αντιπεριφερειάρχη Ξάνθης.
Ειδικότερα οι προτάσεις αφορούν την τουριστική δίοδο του Αγίου Κωνσταντίνου καθώς και
την δημιουργία υδρατοδρομίου στον όρμο της Βιστονίδας με αφορμή τον νέο νομοσχέδιο
που ψηφίστηκε πρόσφατα και δίνει τη δυνατότητα ίδρυσης, λειτουργίας και
εκμετάλλευσης αεροδρομίων επί των υδάτινων επιφανειών.

 

Όπως υποστήριξε τόσο ο πρόεδρος του συλλόγου Ξενοδόχων κ. Γιάννης Ιερόπουλος όσο και ο γραμματέας κ.
Αθανάσιος Αράπης είναι δυο προτάσεις ρεαλιστικές και άμεσα υλοποιήσιμες που θα
συμβάλλουν στην προσέλκυση επισκεπτών μέσα από την αναβάθμιση των υποδομών.

Οι Ξενοδόχοι και οι επιχειρηματίες τουρισμού προτείνουν:
«Κύριε Περιφερειάρχα,
Σας παρακαλούμε, να φροντίσετε άμεσα, για την τοποθέτηση οικίσκου, στα σύνορα
Ξάνθης-Βουλγαρίας (στο σημείο της διόδου του Αγίου Κωνσταντίνου), έτσι ώστε να
μπορούν να στεγάζονται τα κλιμάκια των αστυνομικών, των Κ.Ο.Ε. και των υγειονομικών.
Ιδίως τώρα που ελπίζουμε να ξεκινήσει η τουριστική περίοδος, ούτως ώστε να γίνεται
έλεγχος με τεστ COVID σε όλους τους εισέρχοντες στην Ελλάδα.
Επιπλέον, παρακαλούμε να υπαχθεί στο σχεδιασμό της Περιφέρειας, η δημιουργία μαρίνας
υδροπλάνων, εντός του κόλπου της Βιστονίδας.
Είμαστε σίγουροι ότι θα προσφέρει τα μέγιστα στη τουριστική ανάπτυξη και θα
εξυπηρετήσει δύο νομούς, Ξάνθης και Ροδόπης, οι οποίοι δε διαθέτουν αεροδρόμια όπως ο
νομός Καβάλας και ο νομός Έβρου».

 

Αφύλακτη η δίοδος του Αγ. Κωνσταντίνου. Μόνο κάποιες περιπολίες γίνονται που και που

Κλειστή αλλά αφύλακτη η δίοδος του Αγ. Κωνσταντίνου
Αφορμής δοθείσης από την πρόταση για τον Αγ. Κωνσταντίνο να σημειώσουμε ότι λόγω της
πανδημίας η δίοδος παραμένει κλειστή από πέρσι τον Μάρτιο. Ωστόσο αυτό που
διασταυρώσαμε είναι ότι ενώ παλαιοτέρα υπήρχε ένας αστυνομικός που φιλοξενούνταν
στον οικίσκο του Βουλγαρικού τμήματος τώρα ούτε αυτό υφίσταται και απλά γίνονται
κάποιες περιπολίες. Το βέβαιο είναι ότι δεν υπάρχει έλεγχος επί 24ωρου βάσεως. Εύλογα
λοιπόν κυκλοφορούν φήμες ότι κάποιοι μπαινοβγαίνουν ανενόχλητοι.

Επί του θέματος αυτού όπως και γιατί δεν έχει τοποθετηθεί οικίσκος και δεν υπάρχει έλεγχος στην δίοδο
αναζητήσαμε την άποψη του αντιπεριφερειάρχη Ξάνθης κ. Νίκου Ευφραιμίδη: «Δεν το
αποκλείω να συμβαίνει και θα το ερευνήσω προσωπικά», μας απάντησε ο κ. Ευφραιμίδης

ενώ για το ζήτημα των οικίσκων είπε: «Σε λίγο ολοκληρώνεται ο κανονικός κάθετος άξονας
από το Δημάριο . Εκεί θα γίνουν όσα προβλέπονται. Έχουμε την διαβεβαίωση ότι μέχρι τον
Αύγουστο θα παραδοθεί το έργο. Γι αυτό δεν μπήκαμε στη διαδικασία να τοποθετήσουμε
οικίσκο στην τουριστική δίοδο».
Συνεργασία Π.Ε. Ξάνθης με Λιμενικό ταμείο Λάγος για το υδατοδρόμιο
Αναφορικά δε με το υδατοδρόμιο ο κ. Ευφραιμίδης τόνισε πως υποστηρίζει την ίδρυση
υδατοδρομίου στο Πόρτο Λάγος και μάλιστα το έχει ζητήσει από τον Γ. Γραμματέα
Ναυτιλίας και Νησιωτικής πολιτικής σε συνάντηση που είχε μαζί του πέρσι. Για το θέμα
αυτό μάλιστα υπάρχει συνεργασία με τον Λιμενικό Ταμείο το οποίο στο master plan που
έχει καταθέσει έχει μελέτη για υδατοδρόμιο στο δυτικό τμήμα του εμπορικού τμήματος του
Λιμανιού του Λάγος.

Τι προβλέπει το νομοσχέδιο για τα υδατοδρόμια
Με το νέο σχέδιο νόμου ρυθμίζονται εκ νέου «οι διαδικασίες ίδρυσης, λειτουργίας και
εκμετάλλευσης αεροδρομίων επί των υδάτινων επιφανειών», ώστε να διευκολυνθεί η
αδειοδότηση αυτών μέσω της απλοποίησης των σχετικών διαδικασιών και να θεσπιστεί
«ασφαλές και ολοκληρωμένο θεσμικό πλαίσιο», το οποίο ευνοεί την ανάπτυξή τους.
Η αδειοδότηση θα γίνεται σε δύο στάδια, δηλαδή άδεια ίδρυσης και άδεια λειτουργίας.
Δίνει δυνατότητα ίδρυσης υδατοδρομίου, όχι μόνο σε δημόσιο φορέα, αλλά και σε
ιδιωτικό. Διευρύνεται το πλαίσιο χορήγησης άδειας υδατοδρομίων, τόσο σε τουριστικούς
λιμένες (μαρίνες αγκυροβόλια) όσο και σε περιοχές ολοκληρωμένης τουριστικής ανάπτυξης
ΠΟΤΑ.Στο Σχέδιο Νόμου περιλαμβάνονται μεταβατικής ισχύος διατάξεις σχετικά με τη
λειτουργία των υδατοδρομίων και τις εκδοθείσες άδειες λειτουργίας, που χορηγήθηκαν με
τις διατάξεις του ν.4146/2013 οι κάτοχοι των οποίων οφείλουν να προσκομίσουν
δικαιολογητικά σύμφωνα με τις νέες απαιτήσεις.
Επίσης για τα υδατοδρόμια που έχει υποβληθεί αίτηση χορήγησης άδειας λειτουργίας από
ιδιωτικό φορέα με τις διατάξεις του ν. 4146/2013 και αίτηση χορήγησης άδειας ίδρυσης με
τις διατάξεις του του ν. 4568/2018 από δημόσιο φορέα με συναίνεση του ιδιωτικού φορέα,
επιτρέπεται, εντός αποκλειστικής προθεσμίας ενός (1) μήνα από την έναρξη ισχύος του
παρόντος, η υποβολή νέας αίτησης για χορήγηση άδειας ίδρυσης και λειτουργίας από τον
ιδιωτικό φορέα με τις νέες διατάξεις.

Μαριάννα Ξανθοπούλου
mxanthopoulou@empros.gr

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Επενδύσεις
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Πόλεμος κατά της φοροδιαφυγής με σοκ και «ΔΕΟΣ»

 Επιδρομή στους επιτήδειους με νέα ψηφιακά όπλα και ειδική μονάδα Η καταπολέμηση της φοροδ…