Αρχική ΠΟΛΙΤΙΚΗ Το τρένο αργεί να σφυρίξει στην ΑΜΘ

Το τρένο αργεί να σφυρίξει στην ΑΜΘ

2

Πάνω από 3 χρόνια το σιδηροδρομικό lockdown στην ΑΜΘ και η περιφερειακή αρχή
…σφυρίζει αδιάφορα. Δριμύ «κατηγορώ» από Αμοιρίδη προς Μέτιο

«Και δεν φέρνουν το θέμα της έγκρισης των περιβαλλοντικών όρων για την
σιδηροδρομική Εγνατία και δεν πιέζουν για την σιδηροδρομική απομόνωση της
περιφέρειας». Μιλά στο «Ε» ο Αντιπεριφερειάρχης Ανάπτυξης Κ. Σιμιτζής

 

Σε σιδηροδρομικό lockdown για περισσότερο από 3 χρόνια είναι σχεδόν όλη η περιφέρεια
μας εκτός του τμήματος Αλεξανδρούπολης – Ορμενίου που λειτουργεί με πολλά
προβλήματα με απόφαση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Η γραμμή σταματά στην Δράμα και παρά τις
εξαγγελίες ότι σύντομα θα ξεκινήσει να λειτουργεί , το τρένο δεν έχει σφυρίξει ξανά στις
πόλεις της ΑΜΘ και δεν προβλέπεται συντόμως… Την ίδια στιγμή έχει ολοκληρωθεί η
προμελέτη για την Α’ φάση και Γ’ φάση του σχεδιασμού της νέας σιδηροδρομικής χάραξης
Θεσσαλονίκης – Καβάλας και Νέας Καρβάλης – Ξάνθης, εντάσσεται στο μεγαλόπνοο project
της σιδηροδρομικής Εγνατίας και υποστηρίζεται χρηματοδοτικά από το ευρωπαϊκό
πρόγραμμα σιδηροδρομικής διασύνδεσης Connecting Europe Regulation.
Κι ενώ αυτό αποτελεί σαφώς μια θετική προοπτική η περιφερειακή αρχή αντί να
επισπεύσει τις διαδικασίες στο μέτρο και τις αρμοδιότητες που τις αναλογούν επιδεικνύει
ολιγωρία μη εισάγοντας από το Φθινόπωρο το θέμα της έγκρισης των περιβαλλοντικών
όρων μετά από αίτημα της ΕΡΓΟΣΕ , προς συζήτηση στο περιφερειακό συμβούλιο, γεγονός
που καταγγέλλει με ανακοίνωσή της η αντιπολιτευτική παράταξη «Περιφερειακή Σύνθεση»
η οποία και αποδίδει την στάση αυτή σε σκόπιμη κωλυσιεργία υποκινούμενη από
μικροπολιτικούς λόγους, επικαλούμενη δηλώσεις του περιφερειάρχη όπου εκφράζει τον
προβληματισμό του για την χάραξη επιζητώντας την …αλλαγή της! Να υπενθυμίσουμε ότι
ο προβληματισμός ίσως να έχει έρεισμα στις αντιδράσεις που είχαν εκφραστεί από την Π.Ε.
Δράμας και τις οποίες ανέδειξε ο επικεφαλής της παράταξης «Ανεξάρτητη Ενωτική
Πρωτοβουλία» Κώστας Κατσιμίγας.

Δριμύ «Κατηγορώ» από Αμοιρίδη προς Μέτιο
«Τη στιγμή που οι πόλεις της ΑΜΘ δεν έχουν τρένο εδώ και χρόνια καθώς δεν λειτουργεί η
υφιστάμενη σιδηροδρομική σύνδεση που κόβεται στην Δράμα η περιφερειακή αρχή όχι
μόνο δεν πιέζει την εταιρεία να ξεκινήσει την λειτουργία της υφιστάμενης σύνδεσης αλλά
και καθυστερεί να φέρει προς έγκριση στο περιφερειακό συμβούλιο ένα πολύ σημαντικό
θέμα που αφορά την νέα σιδηροδρομική σύνδεση Θεσσαλονίκη – Καβάλα – Ξάνθη. Ένα
μεγάλο αναπτυξιακό έργο που αποτελεί την ανατολική σιδηροδρομική Εγνατία. Μάθαμε
ότι ο περιφερειάρχης θέλει να αλλάξει τον σχεδιασμό της χάραξης. Μα αυτό αποφασίζεται
από τον φορέα που το υλοποιεί και όχι από τον περιφερειάρχη. Σε κάθε περίπτωση και δεν
πιέζουν για την υφιστάμενη γραμμή και ρίχνουν στις καλένδες το θέμα της έγκριση της νέας
χάραξης. Να μας πουν γιατί», τονίζει επιτακτικά ο περιφερειακός σύμβουλος Ξάνθης της
Περιφερειακής Σύνθεσης κ. Μιχάλης Αμοιρίδης.

Και προς Κ. Σιμιτζή: Γιατί δεν τα λέγατε νωρίτερα;
Να σημειώσουμε ότι στην ανακοίνωση της παράταξης αναφέρεται ο Αντιπεριφερειάρχης
Ανάπτυξης κ. Κώστας Σιμιτσής με αφορμή ένα άρθρο του. Ειδικότερα : «Μετά από 32
ημέρες διαβάσαμε χθες (Κυριακή 21/2 ε.ε.) ένα «άρθρο» του Αντιπεριφερειάρχη

Ανάπτυξης κ. Κ. Σιμιτσή, ο οποίος αφού αναπαράγει με έναν κουραστικό τρόπο, πράγματα
γνωστά από το παρελθόν, έρχεται να ομολογήσει ότι η σημασία αλλά και η χάραξη του
έργου είναι δεδομένη κι ότι… το έργο πρέπει να προχωρήσει ! Υπό τις συνθήκες αυτές δύο
μόνο ερωτήματα μπορούν να διατυπωθούν προς τον κ. Σιμιτσή: Γιατί ο κ. Σιμιτσής δεν
τόλμησε να τα πει αυτά (γράφοντας π.χ. ένα «άρθρο») με την ευκαιρία της επερώτησης ή
και νωρίτερα; Και έρχεται ένα μήνα μετά και προσπαθεί με τον πιο «μαλακό» τρόπο να τα
διατυπώσει; Φοβάται άραγε ότι θα χάσει κάτι ο Αντιπεριφερειάρχης Ανάπτυξης ή τώρα του
ήρθε η επιφοίτηση με την αλήθεια;».

Αντιπεριφερειάρχης Ανάπτυξης Κ. Σιμιτζής: «Δεν τίθεται θέμα επανασχεδιασμού έχει
εγκριθεί από την Ε.Ε.»
Μιλώντας στο «Ε» ο κ. Σιμιτζής επεσήμανε: «Δεν εμπίπτει στην δική μου αρμοδιότητα η
εισαγωγή του θέματος στο περιφερειακό συμβούλιο. Θεωρώ επίσης ότι δεν υπάρχει
σκόπιμη καθυστέρηση. Σ’ ότι αφορά τον επανασχεδιασμό δεν τίθεται τέτοιο θέμα καθώς ο
σχεδιασμός αυτός έχει εγκριθεί από την Ε.Ε. Είναι μέρος της ανατολικής σιδηροδρομικής
Εγνατίας Πρόκειται για την προμελέτη που της Α και Γ φάσης του έργου και συγκεκριμένα
Θεσσαλονίκης-Αμυγδαλεώνα-Καβάλας που έχει αναλάβει ο ΟΣΕ και Νέας Καρβάλης –
Τοξοτών που έχει αναλάβει η ΕΡΓΟΣΕ ύψους της 1, 7 εκ. ευρώ και 500.000 αντίστοιχα. Το
έργο θα χρηματοδοτηθεί από το ευρωπαϊκό πρόγραμμα ύψους 23 δις που υποστηρίζει
στην σιδηροδρομική σύνδεση σε ευρωπαϊκές χώρες και ο προϋπολογισμός του ανέρχεται
σε 1 δις και πλέον». Αναφορικά με τις αντιδράσεις επειδή η Δράμα δεν συμπεριλαμβάνεται
στον σχεδιασμό ο κ. Σιμιτζής σημείωσε: «Συμμερίζομαι τους προβληματισμούς, ωστόσο δεν
υπάρχει απομόνωση καθώς από Δράμα θα περάσει ο Ε61 ο διεθνής αυτοκινητόδρομος».

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Παρουσιάζει το νέο κόμμα του ο Στέφανος Κασσελάκης

Ο κ. Κασσελάκης σημειώνει ότι οι παρευρισκόμενοι θα είναι οι πρώτοι που θα έχουν την ευκαι…