Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Επίκαιρα Τι συμβαίνει με το σύστημα εισροών – εκροών στα Πρατήρια της Ξάνθης

Τι συμβαίνει με το σύστημα εισροών – εκροών στα Πρατήρια της Ξάνθης

0

Την επέκταση του συστήματος στο υγραέριο αλλά και στα διυλιστήρια και περισσότερες δικλείδες ασφαλείας ζητά ο πρόεδρος των Πρατηριούχων Κ. Χαραλαμπίδης

 

 

 

Από το 2009 ως το 2019 – Τι προβλέπει το νέο νομοσχέδιο – Στα 80 λεπτά η τιμή εκκίνησης του πετρελαίου θέρμανσης

 

 

 

 

 

Υπέρ της επέκτασης της καθιέρωσης του συστήματος εισροών – εκροών και στο υγραέριο αλλά και στα διυλιστήρια και όχι μόνο στα πρατήρια, καθώς επίσης και στην αυστηροποίηση των δικλείδων ασφαλείας ώστε να διασφαλιστεί ο έλεγχος και η διαφάνεια και να παταχθεί αποτελεσματικά το λαθρεμπόριο στα καύσιμα, τάχθηκε ο πρόεδρος του σωματείου Πρατηριούχων Ξάνθης κ. Κωνσταντίνος Χαραλαμπίδης.

Επισημαίνεται πως το σύστημα εισροών – εκροών που θεσμοθετήθηκε το 2009 έχει εγκατασταθεί σ’ όλα τα πρατήρια της Ξάνθης και δίνει την δυνατότητα ελέγχου από την αρμόδια αρχή μέσω μιας online παροχής δεδομένων για τις εισροές καυσίμων στις δεξαμενές κάθε πρατηρίου και της εκροές από τις αντλίες ανά πάσα στιγμή: «Εμείς από την πρώτη στιγμή ταχθήκαμε υπέρ του συστήματος για την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου στα καύσιμα. Αίτημά μας όμως είναι να τοποθετηθεί και στις εγκαταστάσεις καυσίμων στα διυλιστήρια και όχι μόνο στα πρατήρια, να μπει και στο υγραέριο και να γίνει πιο ισχυρό το σύστημα γιατί κατά καιρούς βγαίνουν στη δημοσιότητα διάφορες περιπτώσεις λαθρεμπορίου. Πρέπει να προστεθούν και άλλες δικλείδες ασφαλείας αν θέλει το κράτος να μην έχει απώλειες εσόδων», υποστηρίζει ο κ. Χαραλαμπίδης.

Από το 2009 ως το 2019 – Τι προβλέπει το νέο νομοσχέδιο

Υπενθυμίζουμε πως το πρώτο ολοκληρωμένο πακέτο μέτρων καταπολέμησης του λαθρεμπορίου στα καύσιμα θεσμοθετήθηκε το 2009 με βασικό μέτρο την εγκατάσταση συστήματος εισροών – εκροών στα πρατήρια και ακολούθως σε ολόκληρη την εφοδιαστική αλυσίδα καυσίμων. Μεσολάβησαν από το 2012 έως το 2018 μια σειρά από υπουργικές αποφάσεις για την εφαρμογή του μέτρου και ακόμη ένας νόμος τον Απρίλιο του 2019, που ανάμεσα στα άλλα προβλέπει την πλήρη λειτουργία των συστημάτων εισροών – εκροών σε πρατήρια και φορολογικές αποθήκες τον Δεκέμβριο του 2021. Η πολιτεία όλα αυτά τα χρόνια αδυνατεί να εφαρμόσει το υφιστάμενο νομοθετικό πλαίσιο με αποτέλεσμα το Δημόσιο να εξακολουθεί να χάνει σε ετήσια βάση εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ και να καταφεύγει σε ακόμη ένα νομοθέτημα.

Ο νόμος του 2019 προέβλεπε την έκδοση 18 συνολικά υπουργικών αποφάσεων, οι περισσότερες εκ των οποίων εκκρεμούν. Στις βασικές εκκρεμότητες είναι η έκδοση κοινής υπουργικής απόφασης (ΚΥΑ) για την τροποποίηση προηγούμενης που εκδόθηκε το 2012 για τις προδιαγραφές εγκατάστασης GPS στα βυτιοφόρα.

Το νομοσχέδιο που δόθηκε σε διαβούλευση ορίζει ρητά ότι δεν επιτρέπεται η διακίνηση πετρελαιοειδών με μεταφορικά μέσα, βυτιοφόρα (ΦΙΧ ή ΦΔΧ) ή πλωτά εφοδιαστικά (όπως δεξαμενόπλοια και σλέπια), ιδιόκτητα ή μισθωμένα, τα οποία δεν φέρουν σε εμφανές σημείο το εμπορικό σήμα του κατόχου αδείας και ηλεκτρονικό σύστημα γεωγραφικού εντοπισμού (GPS). Για τους παραβάτες προβλέπει αυστηρά διοικητικά πρόστιμα μέχρι και προσωρινή αφαίρεση άδειας κυκλοφορίας του βυτιοφόρου οχήματος ή της άδειας λειτουργίας του πλωτού εφοδιαστικού μέσου, για χρονικό διάστημα από έναν μήνα έως ένα έτος.

Το νέο νομοσχέδιο ικανοποιεί πάντως αίτημα της αγοράς για ένταξη και του υγραερίου στην υποχρέωση εγκατάστασης συστημάτων εισροών – εκροών καθώς παρατηρείται διόγκωση της παραβατικότητας στη διακίνηση του καυσίμου λόγω της μεγάλης διαφοράς ειδικού φόρου κατανάλωσης (ΕΦΚ) στο υγραέριο κίνησης και στο υγραέριο βιομηχανικής χρήσης.

Στα 80 λεπτά η τιμή εκκίνησης του πετρελαίου θέρμανσης

Σ’ ότι αφορά τις τιμές που ισχύουν: Ο μέσος όρος της τιμής της βενζίνης στα πρατήρια της Ξάνθης ανέρχεται στο 1,42, στο πετρέλαιο κίνησης στα 1,12 και το υγραέριο στα 74 λεπτά. Σ’ ότι αφορά το πετρέλαιο θέρμανσης η διάθεση του οποίου ξεκινά από 15 Οκτωβρίου η τιμή του είναι στα 80 λεπτά. Παρότι είναι χαμηλή η τιμή του σε σχέση με πέρσι που στα 1 ευρώ ο κ. Χαραλαμπίδης ανέφερε πως δεν  υπάρχει ενδιαφέρον και το αποδίδει σε δύο παράγοντες : Στον καλό καιρό και στο ότι τον Απρίλιο η τιμή του πετρελαίου ήταν πολύ χαμηλή και δόθηκε παράταση με αποτέλεσμα να φουλάρουν όλοι τους καυστήρες τους!

Μαριάννα Ξανθοπούλου

mxanthopoulou@empros.gr

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Επίκαιρα
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Βουλή: Ο Χ. Ζεϊμπέκ ρωτά για την καταστροφή της αλιείας στη λιμνοθάλασσα της Βιστoνίδας

Ο βουλευτής Ξάνθης της Νέας Αριστεράς κατέθεσε ερώτηση ζητώντας από την κυβέρνηση άμεσα μέ…