Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Επίκαιρα Το δημοτικό πάρκινγκ υπό «κατάρρευση»

Το δημοτικό πάρκινγκ υπό «κατάρρευση»

0
dimotiko_parking_01-empros

Λιμνάζοντα νερά, βρωμιά, δυσωδία, ελλιπής φωτισμός και εικόνα εγκατάλειψης

Παράπονα από τους πολίτες για την ποιότητα των υπηρεσιών, την ανάγκη συντήρησης και το δυσανάλογο κόμιστρο

Το δημοτικό πάρκινγκ της Ξάνθης, που μεταβιβάστηκε στο δήμο μετά την κατάργηση της ΔΕΑΞ, μπορεί να μοιάζει με ερείπιο, με μια απλή… περιήγηση, ωστόσο αποτελεί σημείο απ’ όπου διέρχονται εκατοντάδες πολίτες καθημερινά προκειμένου να εξυπηρετηθούν από τους χώρους στάθμευσής του. Από το δημοτικό πάρκινγκ στην «καρδιά» του εμπορικού κέντρου της πόλης δεν εξυπηρετούνται μόνο οι ξανθιώτες, επαγγελματίες του κέντρου ή καταναλωτές, αλλά και οι επισκέπτες από άλλες πόλεις που αφήνουν το αυτοκίνητό τους εκεί για να γνωρίσουν την Ξάνθη ή για τη διεκπεραίωση άλλων υποχρεώσεων. Όλοι όμως, έρχονται αντιμέτωποι με την ίδια απελπιστική εικόνα εγκατάλειψης, που δεν προσβάλλει μόνο την αισθητική των πολιτών και το επίπεδο ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών, αλλά εγείρει ζητήματα ασφάλειας και υγιεινής. Οι ίδιοι οι ξανθιώτες εκδηλώνουν συχνά τα παράπονά τους για τις συνθήκες λειτουργίας του πάρκινγκ, ενώ διαμαρτύρονται ότι αυτές δεν ανταποκρίνονται στο αντίτιμο, η χρέωση του οποίου είναι 1 € από την πρώτη ώρα (10 πρώτα λεπτά δωρεάν) και έξτρα χρέωση 1 € για κάθε επόμενη ώρα.

Εικόνες από underground ταινία στο δημοτικό πάρκινγκ
Ακόμη και μία πρώτη εντύπωση είναι αποκαλυπτική σε μία «επίσκεψη» στο δημοτικό πάρκινγκ. Πέρα από τις κατασκευαστικές ατέλειες και τα χαμηλά ταβάνια που δημιουργούν αναπόφευκτα ένα ψυχοπλάκωμα, είναι εμφανές ότι οι ανάγκη συντήρησης είναι επιτακτική. Με τον ισχνό φωτισμό του επάνω ορόφου διακρίνονται επιφάνειες ολόκληρες με λιμνάζοντα νερά, από το ταβάνι που στάζει μετά από κάθε βροχή, ενώ για να στεγνώσει το έδαφος απαιτούνται συνήθως καμιά δεκαριά, ίσως και παραπάνω μέρες. Οι σοβάδες έχουν αποκολληθεί σε πολλά σημεία του τοίχου, σε διάφορα μέρη κρέμονται καλώδια, λαμαρίνες με αιχμηρές γωνίες αποτελούν σημεία κινδύνου, ενώ σε όλο το μήκος του πάρκινγκ υπάρχουν εξωτερικοί σωλήνες πυρασφάλειας, που σε ορισμένα σημεία δεν επιτρέπουν ούτε τη διέλευση των οχημάτων. Στο κάτω όροφο το πρόβλημα του φωτισμού είναι ακόμη μεγαλύτερο. Στη μία πλευρά του πάρκινγκ επικρατεί το απόλυτο σκοτάδι για επιφάνεια πάνω από 20 θέσεων αυτοκινήτων, ενώ ο μη επαρκής εξαερισμός διαπιστώνεται τόσο από τη οσμή του καυσαερίου κατά τις ώρες αιχμής, όσο και από τη μυρωδιά ούρων που γίνεται αισθητή κάποιες φορές στα πιο σκοτεινά σημεία.
Ιδιαίτερα σημαντικό επίσης είναι το θέμα της καθαριότητας, αφού σε αντίθεση με ότι γινόταν παλιότερα, με την απασχόληση υπαλλήλου που καθάριζε το χώρο και τις τουαλέτες, σήμερα την ευθύνη έχουν επωμιστεί οι υπάλληλοι του τμήματος Καθαριότητας, που δεν μπορούν να βρίσκονται εκεί σε τακτική βάση.
Το δημοτικό πάρκινγκ λειτουργεί 7 πμ- 12 πμ, καθώς έχει καταργηθεί η βραδινή βάρδια, αν και από τις συνθήκες που επικρατούν φαίνεται δικαιολογημένη η διστακτικότητα των πολιτών να επισκέπτονται το πάρκινγκ κατά τις νυχτερινές ώρες.

Διαμαρτύρονται οι πολίτες
Καθημερινά είναι τα παράπονα των πολιτών που εκφράζονται σε κάθε αρμόδιο ή μη. Οι περισσότεροι επιμένουν στο θέμα της συντήρησης και του κόστους παραμονής. «4 ευρώ για στάθμευση 4 ωρών. Δε μου πάει καν να τα δώσω», διαμαρτύρεται αγανακτισμένος πολίτης, ενώ κάποιοι έχουν εκφράσει και κατά το παρελθόν τα παράπονά τους από τη λειτουργία της μπάρας, η οποία έχει καταλήξει και στα κεφάλια ορισμένων, χωρίς σοβαρά ατυχήματα. Κάποιοι, με περισσότερη αίσθηση χιούμορ, ρωτάνε μήπως πρέπει να φοράνε γαλότσες τις ημέρες έντονων βροχοπτώσεων, ενώ για άλλους (λίγες περιπτώσεις βέβαια) δεν είναι καθόλου αστείο το γεγονός ότι διαβρώθηκε το χρώμα από το αυτοκίνητό τους, επειδή το νερό που έσταζε από την οροφή περιείχε χημικά στοιχεία της κατασκευής.

Έσοδα 200.000 ευρώ είχε το 2011
Το πιο σημαντικό απ’ όλα είναι ότι η αίσθηση εγκατάλειψης δεν αντιστοιχεί στην κίνηση που παρατηρείται καθημερινά. Δεκάδες ή και εκατοντάδες συμπολίτες και επισκέπτες εξυπηρετούνται καθημερινά και ιδιαίτερα τις εργάσιμες ημέρες και τις ώρες που είναι ανοιχτή η αγορά, το πάρκινγκ των 260 θέσεων παρουσιάζει πληρότητα. Αυτό σημαίνει ότι αποτελεί μία παροχή του δήμου που οι πολίτες αξιοποιούν προς όφελος και της ίδιας της πόλης που αποσυμφορείται από τα παρκαρισμένα αυτοκίνητα.
Ενδεικτικά αναφέρεται ότι κατά το 2011, σύμφωνα με τα στοιχεία ισολογισμού του δήμου Ξάνθης, τα έσοδα από την εκμετάλλευση του δημοτικού πάρκινγκ ήταν 200.000 ευρώ, από τα οποία εισπράχθηκαν 174.000 ευρώ, ενώ αναμένεται ίδιο το ύψος των εσόδων και τη νέα χρονιά. Μάλιστα, η αξιοποίησή του αποφέρει κέρδη στο δήμο αν και επιβαρύνεται με τη μισθοδοσία του προσωπικού και άλλες δαπάνες, όπως η απόδοση ΦΠΑ που για το πάρκινγκ, μαζί με τουριστικά καταλύματα, και ύδρευση αποχέτευση, ήταν πέρυσι 70.000 ευρώ (τα ενταλθέντα ήταν 37.000 ευρώ), ενώ υπολογίζεται φέτος να μειωθεί στις 47.000 ευρώ.

Μικρές παρεμβάσεις, μεγάλες ελλείψεις
Το θέμα της πολιτικής αρμοδιότητας του δημοτικού πάρκινγκ αποτελεί ένα μυστήριο. Ο αντιδήμαρχος Δημοτικής Αστυνομίας Γιάννης Τσεγγελίδης, παρόλο που δηλώνει ότι δεν είναι αρμόδιος, κατόπιν συνεννόησης με το δήμαρχο και επειδή εγείρονται θέματα ασφάλειας προμηθεύτηκε και τοποθέτησε κάποιες λάμπες στο εσωτερικό του χώρου, ενώ αναμένεται να βελτιώσει και με νέες λάμπες το φωτισμό.
Την κριτική τους για την κατάσταση στο δημοτικό πάρκινγκ έχουν εκφράσει πολλές φορές κατά το παρελθόν οι «Πολίτες για την Αλλαγή». Ο επικεφαλής της δημοτικής παράταξης Χρίστος Πούλιος εξηγεί ότι και ο ίδιος έχει γίνει πολλές φορές αποδέκτης παραπόνων. «Χάσαμε την ευκαιρία όταν έγινε το έργο της ενοποίησης των πλατειών. Τότε έπρεπε να αναλάβει ανάδοχος τόσο τη δημιουργία νέας εισόδου από την πίσω πλευρά, που αποτελεί ανάγκη για την αποσυμφόρηση του κέντρου όσο και τη συντήρηση του χώρου», σημειώνει ο κ. Πούλιος που στον προβληματισμό για την ανάθεση της εκμετάλλευσης του πάρκινγκ σε ιδιώτη απαντά ότι: «όσο μένει και ρημάζει κανείς δε θα αναλάβει το κόστος συντήρησης ούτως ή άλλως και πάλι ο δήμος θα επιβαρυνθεί».
Για την ανάγκη να υπάρξει έστω μία μικρή παρέμβαση εξαιτίας της επικινδυνότητας εισόδου και εξόδου των οχημάτων με μεγάλο όγκο κάνει λόγο και ο Ηλίας Βασιλούδης, ο οποίος ωστόσο, εξηγεί ότι θα έπρεπε το θέμα να αντιμετωπιστεί πιο συνολικά, αφού η εικόνα του πάρκινγκ δεν είναι καθόλου ελκυστική και παρουσιάζει δεκάδες προβλήματα. Διευκρινίζει ότι το είδος της παρέμβασης θα έπρεπε να είναι σφαιρικό και να εντάσσει τόσο την αποτελεσματικότητα της αστυνόμευσης για τα παράνομα παρκαρισμένα αυτοκίνητα, όσο και την καλλιέργεια μιας διαφορετικής νοοτροπίας στους πολίτες, επαγγελματίες του κέντρου και καταναλωτές.
Ακόμη, όμως υπογραμμίζει και μία άλλη παράμετρο. «Δεν μπορεί να ζητάμε 1 ευρώ, για 5 λεπτά παραμονής παραπάνω, ενώ οι υπηρεσίες του πάρκινγκ είναι απαράδεκτες. Νομίζω θα έπρεπε κι εμείς να λάβουμε περισσότερο υπόψη το γενικότερο οικονομικό κλίμα σε συνδυασμό με τις συνθήκες στο δημοτικό χώρο στάθμευσης».


Ελένη Διαφωνίδου
elenidfn@yahoo.com

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Επίκαιρα
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Οι αλλαγές στην κυκλοφορία για τη διεξαγωγή του 10ου Δημοκρίτειου Ημιμαραθωνίου

Σε ποιους δρόμους θα διακοπεί η κυκλοφορία την Κυριακή Για την ομαλή και ασφαλή διεξαγωγή …