Ελσίνκι– Ξάνθη!
Ηέγκριση που αφορά την ολοκλήρωση της μελέτης όλου αυτού του άξονα πουθααποτελέσει τον…πολυθρύλητο κάθετοάξονατης Ξάνθης συνδέοντάς την με το Ρεντουζέν και το Σμόλυαν τηςΒουλγαρίας,ανακοινώθηκε ως μέρος του συνολικού διασυνοριακού έργου πουπεριλαμβάνει καιτην υλοποίηση του Β.Α. τμήματος της παράκαμψης του Νευροκοπίουσυνολικούπροϋπολογισμού 32.332.068 ευρώ. Το ποσό των χρημάτων που αντιστοιχείστηνολοκλήρωση της μελέτης του καθέτου άξονα της Ξάνθης είναι 8 εκ. ευρώ.Αυτό όμωςπου δεν έγινε γνωστό και το παρουσιάζει κατ’ αποκλειστικότητα το «Ε»είναι ότιη Ξάνθη θ’ αποτελεί την πύλη εισόδου στην Ελλάδα του άξονα που θα ξεκινά από το Ελσίνκι τηςΦινλανδίας θα διασχίζει την Ρουμανία και την Βουλγαρία, θα μπαίνει στηνΕλλάδααπό το Δημάριο και θακαταλήγει στηνΕγνατία! Πρόκειται για ένα διασυνοριακό έργο το οποίο χρηματοδοτείταισχεδόναποκλειστικά από κοινοτικούς πόρους, αποδεσμεύοντας έτσι πόρους τουΕΣΠΑ γιαάλλα έργα της περιφέρειας. Να σημειώσουμε ότι απ’ την πλευρά τηςΒουλγαρίαςβρίσκεται σε φάση ολοκλήρωσης το κομμάτι Ρεντουζέν – Μαντάν – σύνορακαι έχειδημοπρατηθεί το κομμάτι περιφερειακά του Ρεντουζέν που το συνδέει με τοΣμόλυαν.
Προδιαγραφώνταχείας κυκλοφορίας
Νασημειώσουμε ότι όπως προβλέπεται από την ήδη υπάρχουσα μελέτη, στηνοποίαόμως θα γίνουντροποποιήσεις, οδρόμος είναι ταχείας κυκλοφορίας και όπωςορίζουν οι προδιαγραφές για ορεινή περιοχή. Σύμφωνα με πληροφορίες μαςοιτροποποιήσεις αφορούν στην κατάργηση της γέφυρας της Σμίνθης και στηνκατασκευήσήραγγας που θα βγάζει στον Κένταυρο
ΜαριάνναΞανθοπούλου
marianaxan@yahoo.gr