Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ «Κρατική ευθύνη» για το άνοιγμα των σχολείων ζητούν οι γονείς μαθητών της ΑΜΘ

«Κρατική ευθύνη» για το άνοιγμα των σχολείων ζητούν οι γονείς μαθητών της ΑΜΘ

0

Εκφράζουν ενόχληση για το γεγονός ότι μετατίθεται στους γονείς η απόφαση παρακολούθησης των μαθημάτων, μακριά από την υποχρεωτικότητα της εκπαίδευσης

 Διεκδικούν από τη νέα σχολική χρονιά προμήθεια μέσων προστασίας, προσλήψεις στην καθαριότητα, τεστ στους εκπαιδευτικούς και ηλεκτρονικό εξοπλισμό τηλεκπαίδευσης

Για το σημερινό άνοιγμα των σχολείων τοποθετείται η Ομοσπονδία Γονέων Μαθητών Περιφέρειας ΑΜΘ που ζητά από την κυβέρνηση να επιδείξει «κρατική ευθύνη», εκφράζοντας την ενόχληση των μελών της για τη μετάθεση της επιλογής παρακολούθησης των μαθημάτων στους γονείς, μακριά από το πλαίσιο υποχρεωτικότητας στην εκπαίδευση. Η ανακοίνωση της Ομοσπονδίας αναφέρει: «η αναγκαία από όλες τις απόψεις συνέχεια της μορφωτικής διαδικασίας δεν μπορεί να αποτελεί ατομική εκτίμηση ρίσκου. Με ευθύνη της Κυβέρνησης η παρακολούθηση των μαθημάτων αφήνεται στην κρίση της κάθε οικογένειας, μακριά από την υποχρεωτικότητα της εκπαίδευσης.

Η κυβέρνηση οφείλει πρώτα από όλα να επιδείξει κρατική ευθύνη, ενώ η πείρα από τη λειτουργία των Γυμνασίων και των Λυκείων δείχνει ότι ακριβώς αυτή η μετάθεση της ευθύνης στις οικογένειες, επιδρά διαλυτικά στην εκπαίδευση.

Με την τροπολογία για την αναμετάδοση του ζωντανού μαθήματος μέσω κάμερας στη σχολική τάξη, την οποία σύσσωμη η εκπαιδευτική κοινότητα και το γονεϊκό κίνημα έχει απορρίψει, το Υπουργείο Παιδείας κλείνει το μάτι σε όποιον μαθητή δεν θέλει να έρθει στο σχολείο, να παρακολουθεί το μάθημα από το σπίτι. Δηλαδή, η δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία να μην είναι υποχρεωτική για όλους. Οι μόνοι που μπορεί να επιχαίρουνε είναι οι σχολάρχες των ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων καθώς σε τέτοια μέτρα βλέπουν την διαφύλαξη των εσόδων τους και της κερδοφορίας των επιχειρήσεών τους αλλά και ένα ακόμη βήμα στη διαχρονική απαξίωση της δημόσιας εκπαίδευσης.

Το καλύτερο για κάθε γονιό είναι να βλέπει το παιδί του να μορφώνεται ολόπλευρα μέσα σε ένα υγιές και ασφαλές σχολικό περιβάλλον. Να το βλέπει χαρούμενο από τη γνώση και την κοινωνικοποίηση που του προσφέρει το σχολείο. Να το βλέπει να κατακτά τη γνώση σε ένα σχολείο που δε στερείται σε εκπαιδευτικούς, υποδομές, καθαριότητα, εργαστήρια.

Το Υπουργείο Παιδείας αντί να εξασφαλίσει τα παραπάνω, βρίσκει ευκαιρία εν μέσω πανδημίας να περάσει το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο, που θα οδηγήσει σε κλείσιμο σχολείων και τμημάτων, απολύσεις εκπαιδευτικών, χτύπημα των μορφωτικών δικαιωμάτων των παιδιών, λειτουργία των σχολικών μονάδων με ιδιωτικο-οικονομικά κριτήρια, όπως οι επιχειρήσεις, των οποίων το “παραγόμενο προϊόν” θα μετριέται με τη μεζούρα της ανταγωνιστικότητας, για να συνεχίσουν να υπάρχουν.

Είναι φανερό ότι η κυβέρνηση δεν λαμβάνει υπόψη τις ανησυχίες, τις διεκδικήσεις, τις πρακτικές προτάσεις που καταθέτουν εδώ και μέρες οι φορείς των γονιών και των εκπαιδευτικών.

Και ακριβώς επειδή όλα αυτά θα τα βρούμε μπροστά μας τον Σεπτέμβρη, χρειάζεται εδώ και τώρα με κρατική ευθύνη και χωρίς καθυστέρηση:

-Έκτακτη επιχορήγηση στα σχολεία για τη δωρεάν και καθολική εξασφάλιση όλων των απαραίτητων μέτρων ατομικής υγιεινής (αλκοολούχα διαλύματα, μάσκες κ.ά). Να μην μπει χέρι στα πενιχρά ταμεία λειτουργικών εξόδων των σχολείων.

-Προσλήψεις μόνιμου προσωπικού καθαριότητας για να καθαρίζεται με επάρκεια κάθε σχολείο κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου. Ημίμετρα, όπως αυτά του προηγούμενου διαστήματος με τη  μεταφορά των καθαριστριών της Πρωτοβάθμιας στη Δευτεροβάθμια (καταστρατηγώντας μάλιστα και τους όρους εργασίας τους) δεν μπορούν να αποτελούν λύσεις. Κάτι που γίνεται φανερό με την επανέναρξη της λειτουργίας και της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

-Διενέργεια τεστ σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα

-Εξασφάλιση όλων των απαραίτητων ηλεκτρονικών μέσων για την τηλεκπαίδευση σε κάθε μαθητή και εκπαιδευτικό. Παροχή δωρεάν σύνδεσης και γρήγορου internet  για να ανταποκρίνεται χωρίς προβλήματα στις ανάγκες.

-Συνολικός επανασχεδιασμός από τώρα, για την αναγκαία μείωση του αριθμού μαθητών ανά τάξη. Δεν μπορεί να ξεκινήσει η εκπαιδευτική διαδικασία το Σεπτέμβρη με εκ περιτροπής διδασκαλία.

Αυτό σημαίνει ότι:

  1. Χρειάζεται να ξεκινήσουν από σήμερα διαδικασίες μαζικών μόνιμων διορισμών, τουλάχιστον των χιλιάδων αναπληρωτών και ωρομισθίων εκπαιδευτικών που βρίσκονται τώρα στα σχολεία. Έτσι θα καλυφθούν τα κενά από τις αναγκαίες εξαιρέσεις ευπαθών ομάδων από τους εκπαιδευτικούς (ειδικά στην περίπτωση των Δημοτικών και Νηπιαγωγείων, που κατά βάση η διδασκαλία είναι μονοπρόσωπη), έτσι θα καλυφθεί από Σεπτέμβρη η διδακτέα ύλη που χάθηκε (και να μην περιμένουμε κάθε χρόνο μέχρι Νοέμβρη-Δεκέμβρη ή και παραπάνω για την κάλυψη των κενών από τους αναπληρωτές) και μόνο έτσι μπορεί να λυθεί και το πρόβλημα της παρακολούθησης του μαθήματος των απόντων μαθητών (π.χ. με παροχή κατ’ οίκον διδασκαλίας).
  2. Άμεσα να σχεδιαστεί πλάνο ανεύρεσης χώρων, ανέγερσης σύγχρονων και ασφαλών σχολικών κτιρίων, ακόμα και άμεσων αναγκαίων επινοικιάσεων κατάλληλων χώρων. Να ξανανοίξουν άμεσα όλα τα σχολεία που είτε καταργήθηκαν είτε συγχωνεύθηκαν διαδοχικά από τις κυβερνήσεις τα τελευταία χρόνια».
Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Βουλή: Ο Χ. Ζεϊμπέκ ρωτά για την καταστροφή της αλιείας στη λιμνοθάλασσα της Βιστoνίδας

Ο βουλευτής Ξάνθης της Νέας Αριστεράς κατέθεσε ερώτηση ζητώντας από την κυβέρνηση άμεσα μέ…