Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ 4o Θερινό Σχολείο «Το αρχαίο ελληνικό δράμα ως παραστατική τέχνη-2019»

4o Θερινό Σχολείο «Το αρχαίο ελληνικό δράμα ως παραστατική τέχνη-2019»

0

Σε Θεσσαλονίκη και Κομοτηνή, στις 16-27/9/2019 από το τμήμα Ελληνικής Φιλολογίας του ΔΠΘ

Το Τμήμα Ελληνικής Φιλολογίας – Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών της Σχολής Κλασικών και Ανθρωπιστικών Σπουδών του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης σε σύμπραξη με το Goethe Institut Θεσσαλονίκης και το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος διοργανώνει το 4ο Θερινό Σχολείο «Το αρχαίο ελληνικό δράμα ως παραστατική τέχνη-2019» με τη συνεργασία επιστημόνων του εξωτερικού και του εσωτερικού.

Στο πλαίσιο του 4ου θερινού σχολείου θα λάβουν χώρα στην Κομοτηνή οι εξής εκδηλώσεις:

1) Την Πέμπτη, 26 Σεπτεμβρίου 2019 και ώρα 19.00 στο Μουσικό Σχολείο Κομοτηνής θα πραγματοποιηθεί η διάλεξη της κ. Χρ. Σιδηροπούλου (Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό (Ε.Ε.Π.) και Υ.Δ. Τμήματος Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης ΠΑΜΑΚ, ειδίκευση: Πιάνο) με θέμα: «Ηχοδραματικά τοπία. Μία πρόταση μετουσίωσης  αρχαίων μουσικών θεμάτων  για βιολί  και  πιάνο και μελωδικών εικόνων για βιόλα και πιάνο» και συναυλία μουσικών της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης. Είσοδος ελεύθερη.

Πρόγραμμα Συναυλίας

Α) Δ. Θέμελη: Αρχαϊκή Σουίτα για βιολί και πιάνο

Β) Δ. Δελφινόπουλου: Μελωδικές εικόνες για βιόλα   και πιάνο

Συντελεστές: Ε. Δελφινοπούλου (βιολί), Δ. Δελφινόπουλος (βιόλα), Χρ. Σιδηροπούλου (πιάνο)

2) Την Παρασκευή, 27 Σεπτεμβρίου 2019 και ώρα 19.00 στο «Θρακικό Πνευματικό Κέντρο – Θρακικό Ωδείο Κομοτηνής» θα πραγματοποιηθεί η τελετή λήξης των εργασιών, στην οποία περιλαμβάνονται η επίσημη παρουσίαση εργασιών των φοιτητών, στρογγυλό τραπέζι: «Αποτίμηση του θερινού σχολείου 2019» και  η επίδοση βεβαιώσεων στους συμμετέχοντες.

Είσοδος ελεύθερη.

Στο 4ο θερινό σχολείο συμμετέχουν κατόπιν επιλογής από την Επιστημονική Επιτροπή: 27 φοιτητές και φοιτήτριες του προπτυχιακού και μεταπτυχιακού κύκλου σπουδών του Τμήματος Ελληνικής Φιλολογίας, αλλά και του προπτυχιακού και μεταπτυχιακού κύκλου σπουδών από το  Τμήμα Ιστορίας και Εθνολογίας και Οικονομικών Σπουδών του Δ.Π.Θ., τα Τμήματα Φιλολογίας του Ε.-Κ.Π.Α., του Α.Π.Θ και του Παν/μίου Πατρών, τα Τμήματα Θεατρικών Σπουδών του Παν/μίου Πατρών και του Παν/μίου Πελοποννήσου, το Τμήμα  Θεάτρου του Α.Π.Θ., το Universidad de Valladolid και το Παν/μιο του Αμβούργου, ανάμεσα στους οποίους συμπεριλαμβάνονται και τρεις υποψήφιοι διδάκτορες (Δ.Π.Θ., Παν/μιο Πατρών, Παν/μιο Αμβούργου).

Συνοπτική παρουσίαση του 4ου θερινού σχολείου

Ήδη από την αρχαιότητα απώτερος στόχος των δραματουργών ήταν ο αντίκτυπος των έργων τους στο θεατρικό κοινό κατά την παράστασή τους, η παροχή «θεάματος» δια του μέλους, του λόγου, της ορχήσεως και της όψεως. Το δεύτερο θερινό σχολείο, εκτός από την εμβάθυνση των γνώσεων πάνω στο αρχαίο ελληνικό θέατρο και τη λεπτομερή ανάλυση επιλεγμένων κειμένων, προσφέρει μία εκτεταμένη πρακτική πρόσβαση στα δράματα ως σκηνική τέχνη. Υπό την καθοδήγηση ειδικών επιστημόνων σε θέματα υποκριτικής και σκηνοθεσίας οι συμμετέχοντες θα έρθουν σε επαφή με τις βασικές τεχνικές της σκηνικής παράστασης και της από σκηνής επικοινωνίας, καθώς –χωρισμένοι σε ομάδες εργασίας– θα επεξεργαστούν παραστατικά επιλεγμένα αποσπάσματα αρχαίων δραμάτων, μετά την εξάσκησή τους στη θεατρική μετάφραση αρχαιοελληνικών δραμάτων. Παράλληλα, στο θεωρητικό μέρος οι φοιτητές θα ασχοληθούν διεξοδικά και με τις πτυχές του αρχαίου θεάτρου μέσω επιλεγμένων τραγικών και κωμικών έργων, όπως επίσης και με την πρόσληψη και επιβίωση του αρχαίου δράματος στη νεώτερη και σύγχρονη εποχή. Τέλος, οι συμμετέχοντες θα έρθουν σε μία πρώτη επαφή με το σημερινό θέατρο και τις επαγγελματικές δυνατότητες που προσφέρει σε κλασικούς φιλολόγους.

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Βουλή: Ο Χ. Ζεϊμπέκ ρωτά για την καταστροφή της αλιείας στη λιμνοθάλασσα της Βιστoνίδας

Ο βουλευτής Ξάνθης της Νέας Αριστεράς κατέθεσε ερώτηση ζητώντας από την κυβέρνηση άμεσα μέ…