Πρόβλημα νερού στο Σούνιο
Θέμα παλιό που χρονίζει χωρίς όμως να έχει λυθεί οριστικά. Το οποίο γνωρίζει ο δήμος Αβδήρων και προσωπικά ο δήμαρχος Γ. Τσιτιρίδης.
Δίνονται προσωρινές λύσεις μέχρι στιγμής, όμως το όλο πρόβλημα απαιτεί οριστική παρέμβαση και λύση. Οι κάτοικοι του Σουνίου ζητούν επιτέλους το δικαίωμά τους για άφθονο και υγιεινό νερό να υλοποιηθεί όπως απαιτεί η σύγχρονη εποχή.
Γ.Δ.
Για το πρόγραμμα του ΚΕΣΠΕΜ
Λίγα λόγια για να διευκρινιστεί η λάθος αντίληψη και προσέγγιση του προγράμματος των ΚΕΣΠΕΜ. Το πλέον ουσιαστικό. Δεν πρόκειται για Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα των μαθητών. Το Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα ορίζει το υπουργείο Παιδείας και εφαρμόζεται από τα δημόσια σχολεία και τους αντίστοιχους εκπαιδευτές με τα δικά του βιβλία και εντολές για τον τρόπο διδασκαλίας.
Το πρόγραμμα των ΚΕΣΠΕΜ εφαρμόζεται και υλοποιείται ως συμπληρωματικό και βοηθητικό προς τους μαθητές της Μειονότητας μετά από ελεύθερη επιλογή των γονέων των παιδιών. Μάλιστα τα βιβλία και όλα τα σχετικά εγχειρίδια, έχουν προηγουμένως εγκριθεί από το υπουργείο Παιδείας. Τίποτε δεν γίνεται αυθαίρετα.
Το ότι επί 22 χρόνια η προσπάθεια αυτή βρήκε μεγάλη απήχηση στην κοινωνία της μειονότητας, απαντά και στην αποδοχή, στήριξη και συμμετοχή χιλιάδων νέων, αγοριών και κοριτσιών.
Απαιτεί ψυχικό θάρρος και πνευματική ευθύτητα να παραδεχτείς πως ο άλλος έχει δίκιο, πως δουλεύει σωστά και πετυχαίνει τους στόχους του.
Γ.Δ.
Θα κριθούν από το έργο τους
Οι τελετές τελείωσαν, οι παράτες επίσης, καθώς και οι φωτογραφήσεις. Τώρα πλέον αρχίζει η δουλειά. Αρχίζουν τα δύσκολα, οι ευθύνες και οι υποχρεώσεις προς τους δημότες. Οι οποίοι μπορεί σε κάποιους να δώσουν χρόνο ανοχής, όχι όμως μεγάλο.
Αυτό σημαίνει πως ήδη κρίνονται. Πως οι αποφάσεις και οι ενέργειές τους πως συζητιούνται θετικά ή αρνητικά.
Εν κατακλείδι: Το έργο που θα παραχθεί θα είναι αυτό που θα τους κατατάξει στο θετικό ή το αρνητικό πρόσημο. Το έργο τους και μόνον αυτό.
Ας έχουν ως παράδειγμα εξάλλου το δήμαρχο.
Γ.Δ.
Οι τύχες της πόλης
Είναι κοινή παραδοχή: Αυτοί που αναλαμβάνουν αξιώματα, είναι αυτοί που καθορίζουν τις τύχες της πόλης, του νομού, της Περιφέρειας, της χώρας.
Όμως εμείς μιλάμε κι εννοούμε το δικό μας μέλλον. Εδώ της πόλης. Οι άνθρωποι που αναλαμβάνουν κατά καιρούς τα διάφορα αξιώματα, με τη δράση και την προσφορά τους καθορίζουν το μέλλον. Επιτυχημένο ή όχι. Και η αποτυχία των ολίγων, επηρεάζει χιλιάδες ανθρώπους. Εμάς.
Κι αυτό καθορίζεται από τα πρόσωπα. Ικανά ή όχι. Αυτά που βλέπουν το μέλλον κι άλλα που συνεχίζουν το παρελθόν που απέτυχε.
Οι τύχες της πόλης στα χέρια τους λοιπόν…
Γ.Δ.
Αφίσες παντού
Μετά από καιρό, βρέθηκα συνοδηγός σε διαδρομή εκτός της πόλης μας. Πόσα μπορείς να παρατηρήσεις όταν δεν είσαι υποχρεωμένος, ως οδηγός, να προσέχεις το δρόμο!
Ας πούμε, παρατήρησα τις πολλές αφίσες στις κολώνες. Έμαθα ότι θα μπορούσα να παρακολουθήσω την ομιλία του κ. Τσίπρα στο Εύμοιρο στις 6 Μαΐου. Ότι ένα beach bar θα ανοίξει την πρωτομαγιά. Για τη συναυλία του κ. Ρέμου 28 Ιούλιου στην Κεραμωτή. Όλα αυτά αρχές Σεπτεμβρίου…
Ας ξεπεράσουμε τη διαδικασία με την οποία τοποθετήθηκαν και αν εμποδίζουν τους οδηγούς. Αφού τα γεγονότα για τα οποία μας πληροφορούσαν αποτελούν πλέον παρελθόν, για ποιο λόγο δεν αφαιρούνται; Υπάρχει δημοτική ή περιφερειακή αρχή που οφείλει να ελέγξει την υφιστάμενη κατάσταση;
Φοβάμαι πως η απάντηση χάνεται στο λαβύρινθο της γραφειοκρατίας…
Θ.Γ.
Μεταναστευτικό
Μεγάλο ενδιαφέρον προκάλεσε το χθεσινό ρεπορτάζ της εφημερίδας μας για το Μεναστευτικό, τα πραγματικά νούμερα και τις περιοχές της χώρας που σήκωσαν το βάρος της υποδοχής αυτών. Όμως, ακόμη μεγαλύτερο ενδιαφέρον και δυσάρεστη έκπληξη προκάλεσε η διαπίστωση ότι δύο περιοχές δεν έχουν φιλοξενήσει ούτε έναν μετανάστη. Και οι δύο αυτές περιοχές είναι η Κρήτη και η Πελοπόννησος, δύο κατά τεκμήριο ανεπτυγμένες οικονομικά περιοχές της Ελλάδος.
Σίγουρα η Πολιτεία οφείλει εξηγήσεις. Τόσο η προηγούμενη κυβέρνηση όσο και η σημερινή εάν συνεχίσει την ίδια τακτική. Να γεμίζει τα νησιά και ν’αγνοεί δύο περιοχές μεγάλες που θα έπρεπε εδώ και χρόνια ήδη να υποδέχονται και φιλοξενούν σε δομές μετανάστες.
Η πρόκληση είναι σοβαρή και θα πρέπει άμεσα να σταματήσει διότι είναι αδιανόητη αυτή η διάκριση υπέρ δύο περιφερειών και εις βάρος άλλων.
Γ.Δ.
Όχι στην Ξάνθη
Μετά από τη διάκριση αυτή που αναφέραμε στο θέμα της μη υποδοχής μεταναστών σε Κρήτη και Πελοπόννησο, προφανώς η όποια πιθανή σκέψη υπάρχει για την Ξάνθη θα πρέπει ν’αποκλειστεί. Βέβαια από την πλευρά του βουλευτή Σπ. Τσιλιγγίρη η διαβεβαίωση περί μη δημιουργίας δομής υποδοχής στο στρατόπεδο «Αναλογίδη» στη Σταυρούπολη είναι κατηγορηματική.
Δεν αμφιβάλουμε, όμως ας επαγρυπνούμε. Κι ας υποστηρίζουμε πρώτα να γίνουν δομές φιλοξενίας σε Πελοπόννησο και Κρήτη που προκλητικά εξαιρέθηκαν.
Γ.Δ.
Άλλο ένα αυτονόητο αγνοήθηκε
Το προσφυγικό λοιπόν που εμφανίζεται σαν ιδιαίτερα μεγάλο πρόβλημα για τη χώρα μας, οφείλεται σε έναν και μοναδικό λόγο. Ότι κάθε Ευρωπαϊκή χώρα, δεν υλοποιεί το καθήκον της να υποδεχτεί κι αυτή τον ανάλογο αριθμό προσφύγων.
Προφανώς, αυτό ισχύει και στην ίδια τη χώρα μας. Δεν θα υπήρχε το αίσχος της Μόριας εάν όλες οι Περιφέρειες έπρατταν το αυτονόητο. Δηλαδή, όλες, να υποδέχονταν ανάλογο αριθμό μεταναστών ή προσφύγων ή λαθρομεταναστών κι όπως ο καθένας όπως θέλει να τους χαρακτηρίσει.
-Να λοιπόν που για άλλη μια φορά που αγνοήθηκε το αυτονόητο στην χώρα αυτή.
Γ.Δ.
Πρώτη μέρα στο σχολείο
Η πρώτη μέρα στο σχολείο είναι μια ξεχωριστή μέρα και για το παιδί αλλά και τους γονείς. Κι αυτό γιατί σηματοδοτεί ότι το παιδί εντάσσεται και σε μια άλλη οικογένεια, την εκπαιδευτική, προκειμένου να αποκομίσει γνώσεις, να «εμβαπτιστεί στα νάματα» της αρετής, της διανόησης, να γίνει ένας ελεύθερος, σκεπτόμενος άνθρωπος και να εγκλιματιστεί σε μια κοινωνία που είναι μικρογραφία αυτής που ζούμε. Υπάρχουν τα πάντα σ’ αυτή. Και τα καλά και τα κακά που θα λέγαμε σε απλουστευμένη προσέγγιση όπως υπήρχαν πάντοτε και σε πιο σκληρές εκδοχές. Οι παλαιότεροι από μας θυμόμαστε το ξύλο με την βέργα όχι μόνο γιατί πιάστηκες αδιάβαστος αλλά και γιατί …συνελήφθης επ’ αυτοφώρω να παίζεις (κάποτε τα παιδιά έπαιζαν στις αλάνες )! Επίσης οι τιμωρίες, όλα απολιθώματα μιας στενόμυαλης νοοτροπίας που χρησιμοποιούσε ως τρόπο εκμάθησης και συμμόρφωσης, σ’ ένα κακώς εννοούμενο πλαίσιο ηθικής, καθωσπρεπισμού και υποκριτικής σοβαροφάνειας, την βία και την κακοποίηση σωματική και ψυχική. Ευτυχώς αυτά εκλείπουν από την εκπαίδευση των σημερινών παιδιών, δεν λείπει όμως ο σχολικός εκφοβισμός το λεγόμενο bullying μεταξύ των μαθητών. Γι αυτό καλό θα είναι οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς να έχουν τα μάτια τους ανοιχτά ώστε να εντοπίσουν έγκαιρα τέτοιες περιπτώσεις και να τις αντιμετωπίσουν όπως επιβάλλεται.
Καλή σχολική χρονιά με μια φωτογραφία από το παρελθόν!
Μ.Ξ.
11 Σεπτεμβρίου: Η μέρα που στοιχειώνει την ανθρωπότητα
Ήταν 11 Σεπτεμβρίου του 2001, 18 χρόνια πριν, όταν μια αδιανόητη φρίκη έπληττε την Αμερική, σοκάροντας την υφήλιο. Τρομοκράτες της Αλ Κάιντα κατέλαβαν 4 εμπορικές πτήσεις και σκόρπισαν τον θάνατο. Τα δύο αεροπλάνα καρφώθηκαν στους Δίδυμους Πύργους της Νέας Υόρκης, το τρίτο στο Πεντάγωνο και το τέταρτο συνετρίβη. Το θέαμα φρικιαστικό, αδιανόητο. Κανείς δεν μπορούσε να πιστέψει αυτό που έβλεπε. Ούτε να καταλάβει τι συνέβαινε. Και πολύ περισσότερο τι θα ακολουθούσε. Οι άνθρωποι κοιτούσαν συγχυσμένοι στον ουρανό και προς τον Βόρειο Πύργο, όπου προεξείχε το καρφωμένο αεροπλάνο στον ουρανοξύστη που κάπνιζε… Μέχρι τις 10.30 π.μ. οι Δίδυμοι Πύργοι είχαν καταρρεύσει, παρασύροντας στον θάνατο χιλιάδες ανθρώπους. Δεκάδες χιλιάδες άλλοι έτρεχαν πανικόβλητοι, καλυμμένοι από τη σκόνη στους δρόμους της Νέας Υόρκης. Είχαν μόλις διασωθεί από κάτι που δεν καταλάβαιναν ακριβώς, εκείνη την ώρα, τι ήταν. Μέσα σε λίγα λεπτά όλοι παρακολουθούσαν τον κόσμο τους να καταρρέει. Οι εικόνες από την 11η Σεπτεμβρίου στοιχειώνουν ακόμη τον κόσμο. Ήταν η απαρχή ενός ακήρυχτου πολέμου που το βιώνουμε όλα τα χρόνια που ακολούθησαν με τις τρομοκρατικές επιθέσεις σε όλες σχεδόν τις ευρωπαϊκές πρωτεύουσες.
Μ.Ξ.