Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Επίκαιρα Διχάζει το εμπορικό κόσμο η “Black Friday”

Διχάζει το εμπορικό κόσμο η “Black Friday”

0

Σε ρυθμό Black Friday πολλά εμπορικά στην Ξάνθη – Επιφυλακτικός ο Εμπορικός Σύλλογος Ξάνθης – Συστήνει έρευνα αγοράς

 

Θετικοί οι έμποροι της Αλεξανδρούπολης – Πέρσι έκαναν καμπάνια με πολύ καλά αποτελέσματα σε Τουρκία και Βουλγαρία

 

 

«Παρασκευή και 23» και δεν είναι ούτε ταινία ούτε …γρουσούζικη μέρα αλλά μέρα του άκρατου καταναλωτισμού. Ένα ακόμη αμερικανόφερτο «φρούτο» αυτό της “Black Friday”που ήρθε πριν δύο χρόνια και στην χώρα μας κυρίως από τις πολυεθνικές και κάθε χρόνο όλο και μεγαλώνει η φήμη του με αποτέλεσμα να μπαίνουν στον χορό και τα μικρά εμπορικά καταστήματα. Ο κινητήριος μοχλός δεν είναι άλλος από την συμπεριφορά των καταναλωτών και κάθε χρόνο βλέπουμε εικόνες με ουρές από νωρίς το πρωί σε καταστήματα που κάνουν “Black Friday” εκπτώσεις.

Σε ρυθμό Black Friday πολλά εμπορικά στην Ξάνθη – Επιφυλακτικός ο Εμπορικός Σύλλογος Ξάνθης – Συστήνει έρευνα αγοράς

Από μέρες έχει αρχίσει ο «βομβαρδισμός» sms στα κινητά καταναλωτών από γνωστές αλυσίδες που έτυχε να ψωνίσουν και να έχουν τα στοιχεία τους. Τους ενημερώνουν για το ποσοστό των εκπτώσεων που σε κάποιες περιπτώσεις δεν είναι και πολύ δελεαστικές όπως οι εκπτώσεις ς20 – 30% ενώ αντίστοιχα στις ΗΠΑ την Black Friday οι εκπτώσεις ανέρχονται σε 60 – 80%! Κάποια μαγαζιά δε στην Ξάνθη στόλισαν τις βιτρίνες τους με τις σχετικές εκπτωτικές αφίσες. Την επιφυλακτικότητά του εκφράζει ο πρόεδρος του Εμπορικού συλλόγου Ξάνθης κ. Ευθύμης Μίλκογλου ως προς την σκοπιμότητα αλλά και τα καταναλωτικά οφέλη που τελικά θα αποκομίσει ο κλάδος: «Πριν 5 μέρες τέλειωσαν οι ενδιάμεσες εκπτώσεις που διαπιστώσαμε και πάλι μια μείωση από πέρσι στην κατανάλωση. Είναι φανερό ότι ο καταναλωτής δεν έχει ρευστότητα. Τώρα έχουμε και Black Friday και Black week αφού οι αλυσίδες που την έφεραν και στη χώρα μας διαλαλούν ότι κάνουν όλη την εβδομάδα εκπτώσεις 20 – 30%. Κάποια πράγματα χάνουν το νόημά τους. Δεν νομίζω ότι βοηθάει αυτό. Εμείς αυτό που προτείνουμε στον καταναλωτή είναι να κάνει έρευνα αγοράς. Να βλέπει και να ελέγχει τις τιμές πριν και μετά την έκπτωση. Και να μην παρασύρεται από τις κραυγές. Η έρευνα αγοράς είναι ο άσος στο μανίκι του καταναλωτή».

Θετικοί οι έμποροι της Αλεξανδρούπολης – Πέρσι έκαναν καμπάνια με πολύ καλά αποτελέσματα σε Τουρκία και Βουλγαρία

Αντίθετα θετικά αντιμετωπίζει το φαινόμενο ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εμπόρων Θράκης και πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγους Αλεξανδρούπολης κ. Κωνσταντίνος Χατζημιχαήλ. Μιλώντας στο «Ε» σημείωσε πως έχει απήχηση και στους εμπόρους της Αλεξανδρούπολης αλλά και το καταναλωτικό κοινό της πόλης και όχι μόνο. : «Η αλήθεια είναι ότι το φαινόμενο όταν πρωτοεμφανίστηκε από γνωστή αλυσίδα καταστημάτων μας έπιασε στον ύπνο. Οι καταναλωτές αποδείχθηκαν πιο ενημερωμένοι. Έτσι μπήκαμε στην λογική να αξιοποιήσουμε κι εμείς την τάση αυτή του καταναλωτικού κοινού. Πέρσι είχαμε κάνει καμπάνια και στις γειτονικές χώρες και είχαμε πολύ καλά αποτελέσματα. Υπήρξαν βέβαια και αρνητικά φαινόμενα όπως αυτή η μαζική σχεδόν κατανάλωση συσκευών από ανήλικους. Συμφωνώ με την γενική λογική καθώς είναι ένα φαινόμενο που δεν εξαρτάται από εμάς αλλά από τους καταναλωτές. Έτσι ή θα απέχουμε και θ’ αφήσουμε το πεδίο στις πολυεθνικές ή θα μπούμε και μεις στον ανταγωνισμό. Στη Αλεξανδρούπολη πολλά εμπορικά καταστήματα θα συμμετέχουν με μεγάλα ποσοστά εκπτώσεων. Θεωρούμε ότι θα είναι υψηλή κατανάλωση αυτή την ημέρα κάτι που θα ωφελήσει τον κλάδο μας».

Η Black Friday ήρθε για να μείνει…

Είτε συμφωνεί είτε διαφωνεί κανείς είναι γεγονός ότι ο όρος Black Friday έχει μπει για τα καλά στη ζωή μας. Πέρυσι, η Black Friday, ήταν άκρως πετυχημένη, καθώς περίπου ένας στους τρεις καταναλωτές προχώρησαν σε κάποια αγορά προϊόντος, με το ποσοστό να ανεβαίνει στο 50% για ηλικίες 18- 24 ετών. Μάλιστα, οι γυναίκες, έδειξαν μεγαλύτερο ενδιαφέρον από τους άνδρες, καθώς ψώνισε το 40,4% ενώ στους άνδρες μόλις ένας στους τέσσερις αγόρασε κάποιο προϊόν. Ωστόσο αν και ψώνισαν λιγότερο, οι άνδρες ξόδεψαν περισσότερα χρήματα καθώς είναι πρώτοι σχεδόν σε όλες τις κατηγορίες, εκτός από τη μικρότερη κλίμακα. Η ελληνική αγορά, όπως φαίνεται, έχει αγκαλιάσει αυτή την νέα τάση, γιατί πολύ απλά την αγκάλιασαν οι καταναλωτές.

Μαριάννα Ξανθοπούλου

mxanthopoulou@empros.gr

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Επίκαιρα
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Βουλή: Ο Χ. Ζεϊμπέκ ρωτά για την καταστροφή της αλιείας στη λιμνοθάλασσα της Βιστoνίδας

Ο βουλευτής Ξάνθης της Νέας Αριστεράς κατέθεσε ερώτηση ζητώντας από την κυβέρνηση άμεσα μέ…