Σε νέα επίδειξη φονταμενταλισμού διολισθαίνει η εφημερίδα «ΜΙΛΛΕΤ», θέτοντας και πάλι στο στόχαστρο το «Ε» για τη δημοσίευση αλλά και τον τρόπο παρουσίασης της επιστολής κατοίκου της Χρύσας – την οποία απέστειλε και στον υπουργό Προστασίας του Πολίτη – όπου καταθέτει την ενόχληση τη δικιά του και άλλων συμπολιτών του από τα …ντεσιμπέλ των μεγαφώνων που χρησιμοποιεί ο μουεζίνης για να καλέσει τους πιστούς για προσευχή (εζάν) από τον μιναρέ του τεμένους της Χρύσας. Σε πρωτοσέλιδο άρθρο της η εφημερίδα «Μιλλέτ» καταφέρεται κατά του «Ε» καταλογίζοντας … αντιισλαμική προπαγάνδα ως προς την παρουσίαση της είδησης ενώ ο τίτλος του «Ε»: «Τα τζαμιά και οι εκκλησίες ανταγωνίζονται στο θέμα ντεσιμπέλ μεταξύ τους» και η αναφορά και στις εκκλησίες θεωρείται ότι γίνεται προσχηματικά προκειμένου να μην αποκαλυφθεί ο πραγματικός στόχος που είναι όχι τα ντεσιμπέλ αλλά το …Ισλάμ και το Εζάν!
Η απάντηση του «Ε»
Το «Ε» παρουσιάζει μερικά αποσπάσματα από το άρθρο της «ΜΙΛΛΕΤ» όπου μιλά και ο Ιμάμης της κοινότητας Χρύσας Μουράτ Κιοσέ, ο οποίος και «καταδικάζει τέτοιες υποκινηματικές ειδήσεις», προκειμένου ο αναγνώστης να δει πραγματικά ποιοι είναι αυτοί που έχουν φοβικά σύνδρομα, ποιοι είναι αυτοί που διαταράσσουν την αρμονική συμβίωση, ποιοι είναι οι πραγματικοί «εχθροί» του ίδιου τους του εαυτού και στην προσπάθειά τους να πειθαρχήσουν ως «στρατιωτάκια» στις επιταγές της Άγκυρας δυναμιτίζουν εύθραυστες ισορροπίες στην περιοχή μας. Επιτέλους πρέπει κάποτε να πάψουν οι θρησκείες να αποτελούν τον Δούρειο Ίππο για πολιτικές επιδιώξεις και να γίνονται όχημα έκφρασης του πιο ακραίου φονταμενταλισμού!
Απόσπασμα 1ο : «Εκατοντάδες μέλη της μειονότητας που πληροφορήθηκαν την είδηση που έκανε άρθρο η εφημερίδα «ΕΜΠΡΟΣ», την κατήγγειλαν στην εφημερίδα μας, δηλώνοντας ταυτόχρονα την ανησυχία τους και καταδικάζοντας τις τέτοιου είδους αντιλήψεις και πρωτοβουλίες που δεν συνάδουν με την δημοκρατία και στερούνται αντίληψης συμβίωσης και ανεξιθρησκίας. Τώρα στην μειονότητα , μετά την εθνική ταυτότητα, επιχειρείται να αποδειχθεί ως στόχος και η θρησκευτική ταυτότητα κάνοντας θέμα συζήτησης αυτή τη φορά και τις θρησκευτικές αξίες»
Απόσπασμα 2: (Μιλά ο Ιμάμης Μουράτ Κιοσέ) «Εγώ προσωπικά πιστεύω πως υπάρχει σκοπιμότητα στην υπόθεση αυτή. Εμείς είμαστε οι κυρίως απροστάτευτοι εδώ. Η μουσουλμανική τουρκική μειονότητα της δυτικής Θράκης είναι η απροστάτευτη. Τι να πω κι εγώ; Το τι έχω αντιμετωπίσει ως ιμάμης εδώ και πολλά χρόνια μόνο οι κάτοικοι της τουρκικής μειονότητας που ζουν εδώ το γνωρίζουν. Ζω με απειλές και εκβιασμούς που δέχομαι συνεχώς. …Η μειονότητα είναι η απροστάτευτη…»
Απόσπασμα 3: (Μιλά ο Ιμάμης Μουράτ Κιοσέ): «Ας μάθουν να ανέχονται τις φωνές από το εζάν το δικό μας και να μην προσπαθούν να το εμποδίσουν να ακούγεται. Τα εζάν δεν θα πάψουν να ακούγονται. Αν δεν τους αρέσει ας πάνε σε άλλα μέρη. Εδώ κάθε Κυριακή, όπως και αρκετές άλλες μέρες της εβδομάδας, ακούγονται οι καμπάνες από τις εκκλησίες, Κι εμείς κάπου ενοχλούμαστε αλλά ούτε στην αστυνομία, ούτε στην εισαγγελία, ή στα υπουργεία καταφεύγουμε για να εκφράσουμε παράπονα».
Απόσπασμα 4: « Η εφημερίδα, στην κύρια πρόταση της είδησης χρησιμοποίησε την έκφραση «Τα τζαμιά και οι εκκλησίες ανταγωνίζονται στο θέμα ντεσιμπέλ μεταξύ τους»- Έτσι, δίνοντας την εντύπωση πως και από τις εκκλησίες ενοχλείται, επιχειρήθηκε να πλασαριστούν με το περίβλημα της «αντικειμενικότητας» οι επιθέσεις που γίνονται κατά των τζαμιών».
Μαριάννα Ξανθοπούλου