Αρχική ΠΟΛΙΤΙΚΗ Απόφαση – «κόλαφος» για τον δήμο από το Υπουργείο Υποδομών

Απόφαση – «κόλαφος» για τον δήμο από το Υπουργείο Υποδομών

0
central parking

Ζητά από την Περιφέρεια την ανάκληση των αδειών ίδρυσης και λειτουργίας του δημοτικού πάρκινγκ! Επικαλείται αναρμοδιότητα των Αρχών που τις εξέδωσαν

 

«Φτού κι απ’ την αρχή» η διαδικασία  – 2013 – 2018: 5 χρόνια «φαγούρα» μεταξύ δήμου και μισθώτριας – Νέα δίκη τον Απρίλιο

 

Νέος «σκόπελος» για το πρώην δημοτικό πάρκινγκ! Μετά τις ατέρμονες αντιδικίες του δήμου Ξάνθης με την ανάδοχο εταιρεία, την έξωση, τις καταγγελίες, τις προσφυγές κ.λ.π., έρχεται τώρα το υπουργείο Υποδομών να θέσει ένα ακόμη εμπόδιο στην όποια προσπάθεια για να επαναλειτουργήσει το πάρκινγκ είτε από τον δήμο, είτε από την ανάδοχο.

 

Το υπουργείο ζητά αναστολή της άδειας ίδρυσης και λειτουργίας του πρώην δημοτικού πάρκινγκ

Σύμφωνα με έγκυρες πηγές του «Ε» το Υπουργείο Υποδομών έστειλε έγγραφο στην Περιφέρεια υποδεικνύοντας την αναστολή της άδειας ίδρυσης και άδεια λειτουργίας του πάρκινγκ του δήμου Ξάνθης. Η αιτιολογία που προβάλλεται και στην οποία στηρίζεται η απόφαση αναστολής είναι ότι εκδόθηκαν από αναρμόδιες Αρχές. Υπενθυμίζουμε ότι η μεν άδεια λειτουργίας είχε εκδοθεί από τον τότε Νομάρχη Ξάνθης Γιώργο Παυλίδη, η δε άδεια λειτουργίας από την Πολεοδομία Ξάνθης και τον τότε προϊστάμενό της κ. Νικολόπουλο. Στο έγγραφο επισημαίνεται ότι οι άδειες έπρεπε να εκδοθούν από το ΥΠΕΧΩΔΕ γι αυτό και ζητείται η αναστολή τους. Έτσι – σύμφωνα με την διαδικασία – ο αντιπεριφερειάρχης Ξάνθης κ. Κώστας Ζαγναφέρης θα είναι αυτός που θα υπογράψει την ανάκληση της άδειας ίδρυσης.

«Φτού κι απ’ την αρχή» η διαδικασία έκδοσης αδειών για το δημοτικό πάρκινγκ

Η εξέλιξη αυτή σίγουρα δεν είναι θετική για τον δήμο Ξάνθης αφού για να μπορέσει να το λειτουργήσει ως δημοτικό πάρκινγκ εφόσον βέβαια τελεσιδικήσουν οι προσφυγές της αναδόχου– όπως επανειλημμένα έχει δηλώσει ως πρόθεση ο δήμαρχος κ. Δημαρχόπουλος και ο αντιδήμαρχος κ. Παπαδόπουλος – θα πρέπει να επανεκκινήσει την διαδικασία έκδοσης αδειών ίδρυσης και λειτουργίας από την αρχή και από την αρμόδια αρχή που είναι το υπουργείο. Κι είναι γνωστό πόσο χρονοβόρα είναι αυτή η διαδικασία και τι απαιτεί. Δεν είναι τυχαίο που οι δήμαρχοι θεωρούν έναν από τους μεγαλύτερους εφιάλτες τους την έκδοση αδειών γιατί η γραφειοκρατία αλλά και οι χρόνοι είναι τόσο μεγάλοι που πολλές φορές δεν φτάνει μια θητεία τους! Απ’ την άλλη η απόφαση του υπουργείου αποτελεί και μια έμμεση δικαίωση για την ανάδοχο εταιρεία καθ’ όσον η βασική αντιδικία με το δήμο είναι ότι δεν της παρέδωσε το πάρκινγκ σύμφωνα με τις προδιαγραφές που αναφέρονταν στην προκήρυξη. Γι αυτό το λόγο ελέγχονται από την εισαγγελική αρχή ο δήμαρχος και 2 δημοτικοί σύμβουλοι. Να σημειώσουμε ότι τον Απρίλιο θα συζητηθεί η προσφυγή της αναδόχου με το αίτημα να μην πληρώσει τα μισθώματα που ζητά ο δήμος για το διάστημα που το πάρκινγκ είναι κλειστό.

2013 – 2018: 5 χρόνια «φαγούρα»

Ήταν Ιούνιος του 2013 όταν έγινε η δημοπρασία του πάρκινγκ. Η «κακή μέρα» όμως από νωρίς φάνηκε και εξ’ αρχής ήταν προβληματική η σχέση του δήμου με την πλειοδότρια της δημοπρασίας, που έγινε από την προηγούμενη δημοτική αρχή, γεγονός που επέτεινε επί 2 χρόνια την αναστολή λειτουργίας του πάρκινγκ. Υπήρξε διελκυστίνδα με την ανάδοχο να καταγγέλλει το δήμο ότι δεν έχει εκπληρώσει τις συμβατικές του υποχρεώσεις και έτσι να παρεμποδίζεται η υπογραφή της σύμβασης. Κι όταν όλα αυτά τελείωσαν και υπογράφηκε στις 1 Ιουνίου του 2015 και πάλι εμφανίστηκαν προβλήματα και χρειάστηκε ο δήμος να κάνει δεκτή την αλλαγή εγγυητή ώστε να προχωρήσει η έκδοση άδειας και να λειτουργήσει επιτέλους το πάρκινγκ. Όμως και νέα «σύννεφα» εμφανίστηκαν με την εκμισθώτρια να προσβάλει στο Δικαστήριο διεκδικώντας να μην καταβάλλει τα μισθώματα Ιουνίου – Ιουλίου υποστηρίζοντας ότι ο δήμος δεν ήταν συνεπείς στις συμβατικές του υποχρεώσεις και δεν είχε ολοκληρώσει τις εργασίες που όφειλε σύμφωνα με τους όρους της δημοπράτησης και γι αυτό το λόγο το πάρκινγκ άνοιξε τον Αύγουστο 2015. Το …σίριαλ συνεχιζόταν με την εκμισθώτρια να στέλνει Εξώδικο στον Δήμο στις 3 Φεβρουαρίου 2016 υπενθυμίζοντας του ότι δεν έχει εκπληρώσει τις υποχρεώσεις του και ότι απομένουν ημιτελείς οι εργασίες στην οροφή, στις ηλεκτρολογικές εγκαταστάσεις και στην πυρόσβεση. Αυτή ήταν η σταγόνα που ξεχείλισε και ελήφθη η απόφαση της εκκίνησης διαδικασιών βεβαίωσης και διεκδίκηση των μισθωμάτων από πλευράς δήμου. Έκτοτε η υπόθεση περιφέρεται στις δικαστικές αίθουσες. Να θυμίσουμε ότι η αντιπολίτευση πιέζει για το θέμα και κρούει τον κώδωνα του κινδύνου προς τον δήμο ότι μπορεί να ελεγχθεί από το Σώμα Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης για διαφυγόντα κέρδη του δήμου.

Μαριάννα Ξανθοπούλου

mxanthopoulou@empros.gr

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Αυτή την εβδομάδα ψηφίζονται τα δημοτικά τέλη 2025

Στη συνεδρίαση της Πέμπτης θα οριστούν τα μέλη της επιτροπής τουριστικής ανάπτυξης του δήμ…