Αρχική ΠΟΛΙΤΙΚΗ Οι δάσκαλοι της ΔΑΚΕ Ξάνθης-Ροδόπης κατά ΣΥΡΙΖΑ και… Μπακογιάννη

Οι δάσκαλοι της ΔΑΚΕ Ξάνθης-Ροδόπης κατά ΣΥΡΙΖΑ και… Μπακογιάννη

0

Αντιδρούν στην προώθηση του πιλοτικού προγράμματος για τη γλωσσική υποστήριξη στα νηπιαγωγεία και κάνουν λόγο για «επίδειξη εξουσιαστικότητας» από την κυβέρνηση

 Διαμαρτύρονται για τη στάση της βουλευτή της ΝΔ που φέρεται να δήλωσε ότι «τα δίγλωσσα νηπιαγωγεία έπρεπε ήδη να έχουν γίνει»

Με ανακοίνωσή τους οι παρατάξεις της ΔΑΚΕ Ξάνθης και Ροδόπης τάσσονται εκ νέου ευθέως κατά του προγράμματος «Πιλοτικές παρεμβατικές δράσεις υποστήριξης μουσουλμανοπαίδων στα νηπιαγωγεία της Θράκης», κάνοντας λόγο για αδιαφορία και αποφυγή διαλόγου από την πλευρά του υπουργείο Παιδείας, που αγνόησε τις αποφάσεις των Συλλόγων Ξάνθης και Ροδόπης. Στο ίδιο πνεύμα με την ανακοίνωση διαμαρτυρίας του Διδασκαλικού Συλλόγου Ξάνθης, οι δάσκαλοι της ΔΑΚΕ ασκούν σκληρή κριτική στην κυβέρνηση κάνοντας λόγο για «προσπάθεια επίδειξης πολιτικής δύναμης και εξουσιαστικότητας».

Αντιδράσεις ως προς το πρόγραμμα

Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση: «η ΔΑΚΕ ΠΕ από την πρώτη στιγμή στάθηκε απέναντι στο πρόγραμμα καθώς αυτό δεν αποτελεί παιδαγωγική στήριξη των μητρικών γλωσσών, αλλά πρόφαση για την εισαγωγή παράλληλης διδασκαλίας αποκλειστικά της τουρκικής γλώσσας, παραγνωρίζοντας την ανομοιογενή σύνθεση του μειονοτικού πληθυσμού που αποτελείται όχι μόνο από Τουρκογενείς, αλλά και από Πομάκους και Ρομά. Ακόμα χειρότερα, η εφαρμογή του προγράμματος δεν περιγράφεται μεθοδολογικά, δεν διατυπώνεται με προφανή τρόπο ο ερευνητικός σκοπός του και σε κάθε περίπτωση δεν τεκμηριώνεται επιστημονικά. Αναφέρονται δε στις προκηρύξεις του προγράμματος μεταξύ άλλων και τα εξωφρενικά ως επιχειρήματα της «ενίσχυσης της διδασκαλίας της ελληνικής γλώσσας» και της «καταπολέμησης της σχολικής διαρροής» έτσι ώστε από την όλη διατύπωση υπονομεύεται ο ρόλος των νηπιαγωγών της περιοχής που δίνουν καθημερινά των αγώνα τους στις σχολικές αίθουσες. Η πραγματικότητα τουλάχιστον τις δικαιώνει, αφού είναι κοινή διαπίστωση ότι τα νήπια της μειονότητας που έχουν φοιτήσει στο δημόσιο νηπιαγωγείο αναπτύσσουν ταχύτερα δεξιότητες (και γλωσσικές) και γι’αυτό υπήρξε σημαντική η καθιέρωση της υποχρεωτικής φοίτησης των μαθητών στα δημόσια νηπιαγωγεία ως  προϋπόθεση για την εγγραφή τους στο Δημοτικό Σχολείο.

Το βέβαιο είναι ότι έπειτα και από τον εξαναγκασμό αυτόν, μέσω της μετάλλαξης της έννοιας του «πιλοτικού» σε δημοσίευση σε ΦΕΚ, αποκαλύπτεται περίτρανα ότι πρόκειται για πολιτική βούληση της κυβέρνησης που υποκύπτει στις ιδεοληψίες που χρόνια τώρα διαλαλούσε».

Δυσαρέσκεια για τη δήλωση Μπακογιάννη

Την έκπληξή τους μεταφέρουν ακόμη οι εκπαιδευτικοί της ΔΑΚΕ για την πρόσφατη δήλωση της κας Μπακογιάννη, που φέρεται να δήλωσε ότι: «τα δίγλωσσα νηπιαγωγεία έπρεπε ήδη να έχουν γίνει». Με αυτή την αφορμή, οι εκπαιδευτικοί επισημαίνουν: «η ενορχηστρωμένη αυτή σχεδόν σύμπνοια της πρώην Υπουργού Εξωτερικών με την κυβέρνηση στο εν λόγω ζήτημα, με την επίκληση μάλιστα αιτημάτων των πολιτών, δημιουργεί την έννοια ότι και οι δύο ανταγωνίζονται στο ποιος θα ενδώσει πρώτος και με περίσσιο ζήλο σε αυτόκλητους υπερασπιστές της μειονότητας. Φυσικά, αμφιβάλλουμε και κατά πόσο η παραπάνω δήλωση αποτελεί και επίσημη θέση του κόμματος της Νέας Δημοκρατίας. Οπωσδήποτε δεν αποτελεί θέση της ΔΑΚΕ ΠΕ καθώς η εκπαίδευση στην περιοχή είναι μια συζήτηση που πρέπει να γίνει εκ βαθέων, με σύνεση και με απόλυτη ειλικρίνεια, χωρίς πολιτικές σκοπιμότητες, με μόνο γνώμονα τις καλύτερες συνθήκες και το μέλλον όλων των μαθητών. Εμείς στη ΔΑΚΕ ΠΕ, επαναλαμβάνουμε την ακράδαντη πεποίθηση μας ότι ο πολιτιστικός πλουραλισμός, η θρησκευτική ετερότητα και η διαφορετικότητα των μητρικών γλωσσών αποτελούν δεδομένα στοιχεία στην καθημερινότητα των κατοίκων της Θράκης».

Προτάσεις ΔΑΚΕ για την αναβάθμιση των νηπιαγωγείων

  • Ίδρυση νέων πολυθέσιων νηπιαγωγείων
  • Ίδρυση νηπιαγωγείων σε όλες τις περιοχές των νομών Ξάνθης και Ροδόπης που δεν λειτουργούν νηπιαγωγεία
  • Ανέγερση κτηριακών εγκαταστάσεων
  • Αναβάθμιση του παιδαγωγικού υλικού
  • Θεσμοθέτηση σύγχρονων εκπαιδευτικών προγραμμάτων
  • Διορισμοί μόνιμων νηπιαγωγών για την κάλυψη όλων των αναγκών
  • Εφαρμογή προγραμμάτων επιμόρφωσης των νηπιαγωγών (ειδικότερα στην περιοχή μας σε θέματα διαπολιτισμικής εκπαίδευσης)
  • Θεσμοθέτηση του ωραρίου των νηπιαγωγών δίχως τους περιορισμούς που το καθιστούν ανεφάρμοστο
  • Προσδιορισμός της οργανικότητας των νηπιαγωγείων με βάση τον αριθμό των νηπίων
  • Μείωση της αναλογίας νηπίων σε 15 ανά τμήμα, αλλά και ακόμα μεγαλύτερη μείωση σε τμήματα όπου φοιτούν μαθητές προερχόμενοι από μειονοτικούς πληθυσμούς με αύξηση της οργανικότητάς τους
  • Απρόσκοπτη ίδρυση ειδικών νηπιαγωγείων και τμημάτων ένταξης και η πρόσληψη επιστημονικού και βοηθητικού προσωπικού
Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Ένας νέος ΣΥΡΙΖΑ υπό διαμόρφωση: Πολιτικές αντιπαραθέσεις στο debate των υποψήφιων προέδρων

Διάθεση ενότητας, αλλά και ουσιαστικές διαφορές αναδείχθηκαν στην τηλεμαχία της Τετάρτης Ω…