Τους τρεις βασικούς άξονες πάνω στους οποίους …κινείται η αναπτυξιακή πολιτική πρόταση του ΠΑΣΟΚ για την Ελλάδα και για τη Θράκη, ανέπτυξε ο πολιτικός εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ για θέματα δημοσίων έργων κ. Γιάννης Μαγκριώτης σε συνέντευξη τύπου που παραχώρησε στα τοπικά ΜΜΕ – το μεσημέρι της Τετάρτης 22 Ιουλίου στο ξενοδοχείο «Νατάσσα», στα πλαίσια της διήμερης περιοδείας του σε Κομοτηνή Αλεξανδρούπολη και Ξάνθη.
Συγκεκριμένα ο κ. Μαγκριώτης τόνισε ότι αυτοί οι άξονες είναι:Α) Γενναία χρηματοδότηση του προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων με αύξηση στο 5% του ΑΕΠ από το 3,26% που το μείωσε η κυβέρνηση με συνέπεια να μειωθούν κατά 15 δις ευρώ οι πόροι για δημόσια έργα Β) επανασχεδιασμός του ΕΣΠΑ και Γ)Ένας αναπτυξιακός νόμος με στοχευμένα και κλαδικά κίνητρα χωρίς όμως οριζόντια διάταξη.
Η Θράκη ξαναγύρισε στο …γκρίζο
Αναφερόμενος ιδιαίτερα στη Θράκη τόνισε με έμφαση ότι η Θράκη που επί των ημερών του ΠΑΣΟΚ είχε αποκτήσει μια δυναμική αναπτυξιακή τροχιά που βασιζόταν στις αναπτυξιακές και κοινωνικές υποδομές που έγιναν, στην ενδυνάμωση του παραγωγικού ιστού στον πρωτογενή και μεταποιητικό τομέα, επί των ημερών της Ν.Δ. ξαναγύρισε …στο γκρίζο και έχει υποπέσει σ’ ένα αναπτυξιακό τέλμα απόρροια της αποβιομηχάνισης, της έλλειψης επενδύσεων, της γενικής εγκατάλειψης: «Η κυβέρνηση γύρισε την πλάτη στη Θράκη όπως και σ’ όλες τις περιφέρειες της χώρας παρότι εξήγγειλε ότι το 80% του ΕΣΠΑ θα δοθεί στην περιφέρεια. Έχει μηδενική απορρόφηση του ΕΣΠΑ, καθυστέρηση στην απορρόφηση του Γ’ΚΠΣ, καθυστέρηση στα έργα», τόνισε χαρακτηριστικά.
Ούτε ένα ευρώ για τον κάθετο άξονα Ξάνθης – Εχίνου
Αναφορικά με τους κάθετους άξονες ο κ. Μαγκριώτης υπογράμμισε ότι για μεν τον άξονα Κομοτηνής- Νυμφαίας έχουν διασφαλιστεί πόροι ύψους 30 εκ. ευρώ για τον άξονα Αλεξανδρούπολης – Ορμενίου 100 εκ. ευρώ, ενώ για τον άξονα Ξάνθης – Εχίνου δεν έχει διασφαλιστεί ούτε …ένα ευρώ, ότι δεν έχουν γίνει οριστικές μελέτες ούτε Περιβαλλοντικές και ότι για τον άξονα Ξάνθη – Μελιβοια προβλέπονται μόνο ανακατασκευές. Στο σημείο αυτό σημείωσε ότι το ΠΑΣΟΚ δεσμεύεται για την υλοποίηση του κάθετου άξονα Ξάνθης – Εχίνου μέχρι το 2015, το κόστος του οποίου υπολόγισε σε 150 – 200 εκ. ευρώ. Επίσης δεσμεύτηκε για ένα Ειδικό Επιχειρησιακό Σχέδιο για τη Θράκη με χρηματοδότηση από εθνικούς πόρους.
Εγνατία με δανεικά και υποθήκη τα διόδια
Όσον αφορά την Εγνατία ο κ. Μαγκριώτης σημείωσε από το 1994 μέχρι το 2003 από το ΠΑΣΟΚ είχαν παραδοθεί 402 χιλιόμετρα ενώ για τα υπόλοιπα 470 χιλιόμετρα υπήρχε ωρίμανση και δημοπρατήσεις. Σε ετήσια βάση παραδιδόταν 80 χιλιόμετρα ενώ την περίοδο της ΝΔ τα μισά. Και επιπρόσθετα μέσα στα τελευταία 5,5 χρόνια δεν έχουν ολοκληρωθεί οι οριζόντιοι άξονες στα Γρεβενά, στον Άραχθο, στη σήραγγα Τύριας. Επιπλέον κατήγγειλε την κυβέρνηση ότι κατασκευάζει την Εγνατία οδό με δανεικά της Εγνατίας Α.Ε. και υποθήκη την εκμετάλλευση από την Εγνατία Α.Ε. για 20 χρόνια των διοδίων.
Το ΠΑΣΟΚ δεν θα πουλήσει το οικόπεδο της ΣΕΒΑΘ σε ιδιώτες
Τέλος το λόγο πήρε ο βουλευτής Ξάνθης κ. Σγουρίδης ο οποίος αναφερόμενος συγκεκριμένα στα συνεταιριστικά δεσμεύτηκε ότι το ΠΑΣΟΚ σαν κυβέρνηση δεν πρόκειται να επιτρέψει να δοθεί από την ΑΤΕ το οικόπεδο της ΣΕΒΘ σε ιδιωτικές επιχειρήσεις, ότι θα στηρίζει ένα νέο συνεταιριστικό κίνημα που θα βασίζεται σε κοινοπραξίες παραγωγών και ότι θα επιδιώξει την υλοποίηση της επένδυσης της βιοαιθανόλης από την ΕΒΖ. Αναφέρθηκε επίσης και στο Γενικό Χωροταξικό και στα Ειδικά χωροταξικά (βιομηχανίας, τουρισμού κ.λ.π.) και σημείωσε ότι το ΠΑΣΟΚ προτίθεται να τα επανεπικαιροποιήσει και να τα επανεξετάσει τονίζοντας παράλληλα ότι το τρίπολο Ξάνθη – Καβάλα – Δράμα είναι υποβαθμισμένο.
Μαριάννα Ξανθοπούλου
Marianaxan@yahoo.gr