Αρχική ΠΟΛΙΤΙΚΗ Τοπική Αυτοδιοίκηση Μέσα του Μάρτη ο διαγωνισμός για τον κάθετο άξονα Ξάνθης

Μέσα του Μάρτη ο διαγωνισμός για τον κάθετο άξονα Ξάνθης

0
egainia kathetos

Ανακοινώθηκε χθες από τον υπουργό Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη κατά τα εγκαίνια του νότιου τμήματος του κάθετου άξονα Κομοτηνής – Νυμφαίας – Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα

Ο υπουργός τάχθηκε υπέρ των αναλογικών διοδίων σ’ όλους του δρόμους – Δεσμεύτηκε να προβεί σε κινήσεις ώστε να αρθεί η απαγόρευση λεωφορείων και φορτηγών

Εντός Μαρτίου ξεκινά ο διαγωνισμός δημοπράτησης του πρώτου τμήματος του κάθετου άξονα της Ξάνθης. Αυτό ανακοίνωσε ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης αμέσως μετά την κοπή της κορδέλας των εγκαινίων του κάθετου άξονα Ροδόπης και συγκεκριμένα της ανατολικής χάραξης νοτίου τμήματος του Κάθετου Άξονα «Κομοτηνή – Νυμφαία – Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα». Η τελετή των εγκαινίων πραγματοποιήθηκε στις 11,30 το πρωί της Τρίτης 14 Μαρτίου, από τον Μητροπολίτη Μαρώνειας – Κομοτηνής κ. Παντελεήμονα παρουσία του υπουργού, του περιφερειάρχη ΑΜΘ Χρήστου Μέτιου και του δημάρχου Κομοτηνής Γιώργου Πετρίδη. Παρέστησαν επίσης και ο βουλευτής Ροδόπης κ. Αϊχάν Καρά Γιουσούφ, ο πρόεδρος της Εγνατίας Οδού κ. Απόστολος Αντωνούδης, ο Αντιπεριφερειάρχης Ροδόπης κ. Νίκος Τσαλικίδης, ο Γενικός Περιφερειακός Αστυνομικός Διευθυντής ΑΜΘ κ. Νικόλαος Μενεξίδης καθώς και πολλά στελέχη της Εγνατίας Οδού. Από την Ξάνθη παρέστη η πολιτευτής της Ν.Δ. κα Ανδρέου Γεωργία. Να σημειώσουμε πως ο δρόμος ήταν εν λειτουργία τώρα ολοκληρώθηκε και το νότιο τμήμα και άνοιξε πλέον σ’ όλο του το εύρος στο κοινό.

Εξαγγελία Σπίρτζη: Άμεσα ο διαγωνισμός δημοπράτησης του κάθετου άξονα της Ξάνθης – Τον Αύγουστο του Έβρου

Ο υπουργός κ. Σπίρτζης σε δηλώσεις τόνισε μεταξύ άλλων την αναπτυξιακή σπουδαιότητα των τριών κάθετων αξόνων για την περιοχή μας και την αναγκαιότητα να συνεχιστεί η προσπάθεια για να αποκτήσει η Θράκη όλες τις απαραίτητες υποδομές για να αξιοποιήσει με τον καλύτερο τρόπο το πλεονέκτημα της γεωπολιτικής και γεωστρατηγικής της θέσης. Υπογράμμισε δε πως αυτά τα έργα δεν ανήκουν σε καμιά κυβέρνηση, σε κανέναν υπουργό αλλά είναι μια εθνική προσπάθεια. Αναφέρθηκε και στον κάθετο άξονα της Ξάνθης από την πύλη εισόδου του Δημαρίου καθώς και αυτόν του Έβρου για τον οποίο είπε πως θα τρέξει ο διαγωνισμός τον Αύγουστο. “Μας μένουν δύο ακόμα κάθετοι άξονες προς την Βουλγαρία ένας στην Ξάνθη και ένας στον Έβρο. Στην Ξάνθη ξεκινάμε άμεσα τον διαγωνισμό του έργου μέσα στον μήνα ενώ στον Έβρο αναλόγως με την πρόοδο των εργασιών που προαπαιτούνται εκτιμούμε να γίνει ο διαγωνισμός τον Αύγουστο το 2017. Πρέπει να συνεχίσουμε την προσπάθεια, ώστε η Θράκη να έχει τις απαραίτητες υποδομές να έχει το πλεονέκτημα που ιστορικά είχε, το πλεονέκτημα της θέσης της για τις συνδυασμένες μεταφορές και την παραγωγική της ανασυγκρότηση», τόνισε ο υπουργός.

kathetos rodopisΔεσμεύτηκε για ενέργειες με τον βούλγαρο ομόλογό του ώστε να αρθεί η απαγόρευση διέλευσης λεωφορείων και φορτηγών

Σε ερώτηση δημοσιογράφων αναφορικά με το πρόβλημα της απαγόρευσης της διέλευσης λεωφορείων και φορτηγών άνω των 3,5 τόνων, γεγονός που περιορίζει την εμπορική χρησιμότητα του έργου ο υπουργός σημείωσε ότι η απαγόρευση δεν αφορά τις προδιαγραφές του δρόμου “Αυτό προκύπτει όχι από τεχνικά χαρακτηριστικά του δρόμου, αλλά από συμφωνία που έχουμε με την Βουλγαρία. Πιστεύω ότι μετά από επικοινωνία που έχουμε με τον ομόλογό μου στην Βουλγαρία να αρθούν αυτοί οι περιορισμοί γιατί ο δρόμος έχει σχεδιαστεί να σηκώνει και βαριά οχήματα. Ο δρόμος αυτός, όπως και όλοι οι κάθετοι άξονες εξυπηρετούν στο να ζωντανέψει η ενδοχώρα και της Ροδόπης και της Ξάνθης και του Έβρου και όχι δρόμοι μόνο για εκδρομές ή ΙΧ αυτοκίνητα. Είναι αυτοκινητόδρομοι και μπορούν να βοηθήσουν στις συνδυασμένες μεταφορές και τη γεωπολιτική αναβάθμιση της περιοχής μας”.

Σπίρτζης: «Ναι στα αναλογικά διόδια σ’ όλους τους δρόμους»

Στο υπουργό κ. Σπίρτζη επίσης τέθηκε και το ζήτημα των διοδίων και αν προτίθεται να θέσει διόδια και στους κάθετους άξονες της Εγνατίας. Εξέφρασε την άποψη ότι πρέπει να επιλεγεί η λύση των αναλογικών διοδίων, απορρίπτοντας την επιβολή διοδίων που έκαναν οι προκάτοχοί του «χωρίς κοινωνικά κριτήρια και χωρίς συνδέσεις με καμιά τουριστική ή βιομηχανική περιοχή. Να μπουν διόδια σ’ όλους τους δρόμους αλλά αναλογικά με συγκεκριμένες προβλέψεις για τις τοπικές κοινωνίες».

Προβληματισμός για την αύξηση του παραεμπορίου από το νέο άξονα

Δηλώσεις έκανε και ο πρόεδρος της Εγνατίας Αντωνούδης Απόστολος ο οποίος σημείωσε πως το έργο ολοκληρώθηκε μέσα στο χρονοδιάγραμμα και είναι πολύ σημαντικό καθώς μπορεί να λειτουργήσει αναπτυξιακά για την περιοχή, επισημαίνοντας όμως ότι πρέπει να το αγκαλιάσουν οι τοπικές κοινωνίες. Για την σπουδαιότητα του έργου μίλησε και ο περιφερειάρχης κ. Μέτιος τονίζοντας ότι προσδοκά περαιτέρω συνεργασία με την Εγνατία και για άλλα έργα. Σε ερώτηση δημοσιογράφου, που αφορούσε την αύξηση του παραεμπορίου, ως ένα αρνητικό του έργου που έχει προκαλέσει επιφυλάξεις από τοπικούς φορείς που θίγονται και σε τι ενέργειες θα προβεί η περιφέρεια για να το αντιμετωπίσει ο κ. Μέτιος τόνισε πως η σπουδαιότητα του έργου είναι δεδομένη αλλά το πώς θα το εκμεταλλευτούμε προς όφελος της περιοχής και των κατοίκων της είναι δική μας επιλογή.

Μαριάννα Ξανθοπούλου

mxanthopoulou@empros.gr

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Τοπική Αυτοδιοίκηση
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Παρουσία Τοψίδη στην ημερίδα του τμήματος ΠΑΜ-ΠΣΕΑ της ΑΜΘ

«Λαμβάνοντας υπόψη την ιδιαίτερης σημασίας γεωγραφική θέση της Περιφέρειάς μας στεκόμαστε …