Αρχική Αρχείο Παλαιότερων Άρθρων Αρχείο Αρθρογραφίας 2009 Να μην καταργηθεί το δρομολόγιο 604/605

Να μην καταργηθεί το δρομολόγιο 604/605

0

Ανοικτή επιστολή προς τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΣΕ απευθύνει μέσω της εφημερίδας μας ο συμπολίτης κ. Νίκος Κωνσταντινίδης, φίλος των σιδηροδρόμων όπως δηλώνει.
Αφορμή για την επιστολή του οι συζητήσεις για την κατάργηση του δρομολογίου της αμαξοστοιχίας 604/605.
Ο κ. Κωνσταντινίδης με γερά επιχειρήματα υποστηρίζει ότι αυτό δεν θα πρέπει να γίνει διότι θα βλάψει η κατάργηση αυτού του δρομολογίου συνολικά τη Θράκη και τους Θρακιώτες.
Το κείμενο της επιστολής:

Προς τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος
κ. Γεώργιο Γιαννούση
Αξιότιμε κ. Δ. Σύμβουλε,

Οι Ελληνικοί Σιδηρόδρομοι αποτελούν υπηρεσία ζωτικής σημασίας για την εσχατιά της πατρίδας, στην οποία έχουμε την χαρά, την υπερηφάνεια και την υποχρέωση να ζούμε. Ήδη από την εποχή λειτουργίας της μονής σιδηροδρομικής γραμμής, το 1893, το τραίνο αποτελούσε το αξιόπιστο και προσιτό μέσο μεταφοράς που συνέδεε περιφέρειες και κέντρα σε όλη την επικράτεια της Μακεδονίας και της Θράκης, εξυπηρετώντας προνομιούχους και μη.
Όμως, τα τελευταία τρία περίπου χρόνια, ενώ εξαγγέλλονται μέτρα αναβάθμισης και εκσυγχρονισμού των υπηρεσιών των Σιδηροδρόμων, εν τούτοις ζούμε καθημερινά μία σταδιακή αποδιάρθρωση του Οργανισμού των Σιδηροδρόμων σε όλα σχεδόν τα επίπεδα. Η αποσύνθεση αυτή (οιονεί προγραμματισμένη θαρρείς) θυμίζει την «πετυχημένη συνταγή απαξίωσης» άλλων οργανισμών κοινής ωφελείας που βιώσαμε τα τελευταία χρόνια, όπως των αεροπορικών μεταφορών και των τηλεπικοινωνιών.
Στο γενικότερο ζήτημα της πορείας των Ελληνικών Σιδηροδρόμων θα επανέλθουμε εκτενέστερα με πιο εμπεριστατωμένη έρευνα. Προς το παρόν, θα θέλαμε να εφιστήσουμε την προσοχή σας για την ζωτικότερη, για την περιοχή μας, την αμαξοστοιχία 604/605, για την οποία εντονότατη φήμη ομιλεί για κατάργησή της.
Πιο συγκεκριμένα, η ανωτέρω αμαξοστοιχία η μόνη που απέμεινε από τις λαϊκές και προσιτές στους πολλούς επιβάτες, αλλά και η μόνη πρωινή σύνδεση μεταξύ Θεσσαλονίκης και Θράκης. Και η περιοχή μας βρίθει απλών ανθρώπων που εξαρτώνται από αυτήν. Παράλληλα, η ανωτέρω αμαξοστοιχία συνδέει την Αθήνα με το Ορμένιο, την βορειότερη εσχατιά της πατρίδας μας, ενώ συνδέεται και η Θράκη με την Βουλγαρία (Ορμένιο-Σβίλενγκραντ) και την Τουρκία (Πύθιο-Ουζουνκιοπρού).
Η αμαξοστοιχία 604/605, στην κλασική της μορφή μέχρι πριν δύο χρόνια, προσέφερε μία ευρεία γκάμα υπηρεσιών, μεταξύ των οποίων και κλίνη σε εξάκλινο διαμέρισμα με κόστος 8,60 ευρώ το άτομο. Η υπηρεσία αυτή έχει αντικατασταθεί (προσωρινά μέχρι την παραλαβή νέων συρμών κατά δήλωση των αρμοδίων) με δίκλινα διαμερίσματα με κόστος 15,40 ευρώ το άτομο, αλλά υπάρχει η ταλαιπωρία μετεπιβίβασης, αφού ο συρμός λειτουργεί μόνο για το τμήμα Αθήνα-Θεσσαλονίκη.
Τα τελευταία χρόνια υπάρχει πρόβλημα λειτουργίας ή μη της υπηρεσίας κλίνης, αφού αρκετές φορές δεν παρέχεται λόγω τεχνικών προβλημάτων, κατά δήλωση πάλι των αρμοδίων. Υπάρχει ακόμη και το πρόβλημα των πλασματικών κρατήσεων, δεδομένου ότι οι κλίνες δεν είναι ενταγμένες στο ηλεκτρονικό σύστημα κρατήσεων, διότι είναι βαγόνια παλαιού τύπου (κατά δήλωση των αρμοδίων!). Με λίγα λόγια ο επιβάτης δεν μπορεί να κρατήσει κλίνη, αφού στα κεντρικά εκδοτήρια εισιτηρίων οι κλίνες φαίνονται κρατημένες. Όταν, όμως, τολμήσει να επιβιβαστεί στην αμαξοστοιχία, βλέπει με έκπληξη να υπάρχουν πολλά κενά διαμερίσματα! Το ίδιο πρόβλημα πλασματικών κρατήσεων έχει παρατηρηθεί και σε συρμούς της 1ης θέσης, παρ’ όλο που αυτές εντάσσονται στο ηλεκτρονικό σύστημα κρατήσεων.
Αξιότιμε κ. Δ. Σύμβουλε, σας καταθέτουμε τα παράπονά μας με αγάπη προς τον Ελληνικό Σιδηρόδρομο και την Θράκη μας και σας παρακαλούμε να δείξετε την δέουσα προσοχή, ώστε να μην ξεκοπεί τελείως η Θράκη μας από την υπόλοιπη χώρα για ένα μεγάλο χρονικό και παραγωγικό διάστημα της ημέρας.

Νίκος Κωνσταντινίδης

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Αρχείο Αρθρογραφίας 2009
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Σήμερα τ’ αποτελέσματα της έρευνας

Ξεκινάμε σήμερα `…